April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

کابینت نئوکلاسیک ممبران یا پلی اورتان؟ کدام مدل کابینت بهتر است؟ یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در حین خرید و یا تعویض کابینت‌های قدیمی آشپزخانه به ذهن افراد خطور می‌کند این است که کدام مدل کابینت را انتخاب کنند. همه ما به خوبی می‌دانیم آشپزخانه مهمترین مکان منزل از نظر خانم‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل باید در طراحی و دیزاین آن نهایت سلیقه را به کار برد. از مهمترین اجزای آشپزخانه کابینت‌های آن است. به همین دلیل انتخاب رنگ و مدل آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در حقیقت رنگ و مدل کابینت‌ها باید به گونه‌ای باشد که با سبک طراحی منزل و سایر رنگ‌های به کاررفته هماهنگی داشته باشد. اگر بخواهیم به جدیدترین مدل‌های کابینت اشاره کنیم باید انواع کابینت نئوکلاسیک را نام ببریم. در ادامه همراه ما باشید تا به پاسخ این سوال که کابینت نئوکلاسیک ممبران یا پلی اورتان کدام بهتر است برسید.

کابینت ممبران یا پلی اورتان

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

این نوع از کابینت همانطور که از نامش پیداست در طراحی آن از سبک نئوکلاسیک الگو گرفته شده است. طراحی این سبک به گونه‌ای است که علاوه بر اینکه ظاهری شیک و مدرن دارد، باعث ایجاد فضایی با تلفیق سبک مدرن و کلاسیک می‌شود. در واقع در طراحی این نوع از کابینت به طرح مدرن  و کلاسیک به حد تعادل توجه شده است. از برجسته‌ترین ویژگی‌های این نوع از کابینت می‌توان به سادگی در عین ظرافت و زیبایی اشاره کرد. معمولاً این نوع از کابینت در رنگ‌های سرد مانند سفید و طوسی طراحی می‌شود. بعضی از کابینت‌ها درب‌های شیشه‌ای دارند که زیبایی این مدل از کابینت را چند برابر کرده است. برای صفحه پیشخوان نیز بیشتر از سنگ استفاده می‌شود.

بهترین نوع کابینت نئوکلاسیک

بهترین نوع کابینت نئوکلاسیک از مهمترین سوالاتی است که وقت خرید، ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند. بهترین نوع کابینت نئوکلاسیک کابینتی است که از جنس پلی اورتان تهیه شده باشد. اما چرا این جنس از کابینت بیشتر انتخاب می‌شود؟ زیرا به کار بردن پلی اورتان باعث افزایش دوام، ماندگاری و بالا رفتن عمر کابینت می‌شود. در ساخت این نوع از کابینت از ام ‌دی ‌اف خام با رنگ‌های پوششی پلی اورتان استفاده شده است. همچنین پلی اورتان تا حد زیادی به دلیل چسبندگی بالای خود به سختی از سطح کابینت جدا می‌شود. عوامل زیست محیطی مانند خورشید و یا رطوبت به راحتی نمی‌توانند روی این جنس از کابینت اثر بگذارند. همچنین این نوع از قیمت کابینت مناسب‌تری نسبت به سایر کابینت‌ها دارد.

کابینت ممبران چیست؟

خرید کابینت ممبران که یکی دیگر از انواع کابینت با ظاهری فوق‌العاده شیک و زیبا است، در میان عموم مردم بسیار محبوب است. این کابینت دارای قیمت نسبتاً پایین‌تری نسبت به سایر کابینت‌ها می‌باشد. ممبران در حقیقت نوعی یک فویل پلی وینیل کلراید (PVC) می‌باشد. این فویل در مدل‌های مختلف چوبی، مات، براق و... ساخته می‌شود. برای تولید آن از فشار زیاد استفاده می‌شود. برای استفاده از این نوع از کابینت باید به طراحی منزل توجه کرد. اگر طراحی منزل به سبک کلاسیک است باید طراحی کابینت نیز تا حد زیادی به سبک کلاسیک نزدیک باشد، و اگر سبک طراحی منزل مدرن باشد باید طراحی کابینت نیز به سبک مدرن نزدیک باشد.

مزایا و معایب کابینت ممبران

از مهمترین مزایای کابینت ممبران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع از کابینت دارای قیمت مناسب و اقتصادی است به همین دلیل افرادی که بودجه بالایی ندارند می‌توانند از این نوع از کابینت استفاده کنند.
  • دارای ظاهری مانند چوب طبیعی است به همین دلیل به منزل شما ظاهری طبیعی و زیبا می‌بخشد.
  • مناسب با انواع سلیقه است. هر فردی با توجه به سلیقه خود می‌تواند انواع رنگ را متناسب با دکور منزل خود خریداری کند.
  • از مهمترین معایب کابینت ممبران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • این نوع از روکش اگر در مقابل نور خورشید و یا حرارت بالا قرار داشته باشد آسیب می‌بیند و رنگ آن به مرور کدر می‌شود.
  • هنگام چسابندن ماده ممبران به سطح چوب از چسب‌های با کیفیتی استفاده نمی‌شود. به همین دلیل امکان خرابی سریع وجود دارد.
  • گاهی اوقات وقت وکیوم کردن، ممکن است بعضی از نقاط به خوبی با وکیوم محکم نشوند. این موضوع باعث خرابی کابینت زودتر از موعد مقرر می‌شود.

کابینت پلی اورتان چیست؟

کابینت پلی اورتان نوعی از کابینت است که از چوب و یا ام دی اف خام تشکیل شده و روی آن از رنگ پلی اورتان استفاده شده است. در ترکیبات این نوع از رنگ از مواد با کیفیت و مرغوب استفاده شده است. به همین دلیل این رنگ دارای عمر بیشتری نسبت به سایر رنگ‌ها است. علاوه براین موارد دارای سرعت خشک شدن بالایی بوده و برای استفاده روی چوب خام عالی‌ترین گزینه است. همچنین این کابینت مانند کابینت هایگلاس نبوده و می‌توان روی آن طرح‌های زیبایی را اجرا کرد. به همین دلیل برای زیبایی بیشتر دکوراسیون منزل از این نوع از کابینت به دلیل طرح‌های متنوع استفاده می‌شود.

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان

از بزرگترین مزایای این نوع از کابینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از ام دی اف و رنگ پلی اورتان می‌توان انواع مدل‌های کابینت با رنگ‌های مختلف را طراحی کرد.
  • این نوع از کابینت بسیار زیباتر از مدل هایگلاس است.
  • پلی اورتان دارای رنگ‌های متنوعی است و مشتریان می‌توانند با توجه به سلیقه خود و دیزاین منزل، رنگ مورد نظر را انتخاب نمایند.
  • میزان مات بودن و یا براق بودن کابینت بسته سلیقه شما متفاوت است.
  • این نوع از رنگ به دلیل چسبندگی زیاد به سختی از سطح کابینت جدا می‌شود.
  • در صورت هر گونه آسیب، می‌توان آن را دوباره ترمیم کرد.

از معایب این کابینت نیز می‌توان به بالا بودن قیمت نوع خارجی اشاره کرد. علاوه بر این اگر به صورت صحیح از این کابینت‌ها مراقبت نکنید رنگ آنها کدر می‌شود که همانطور که گفتیم به راحتی می‌توان آن را ترمیم کرد.

مدل کابینت نئوکلاسیک

در نهایت کابینت پلی اورتان یا ممبران؟

کابینت نئوکلاسیک ممبران یا پلی اورتان؟ قطعاً انتخاب مدل‌های مختلف کابینت بدون دانستن ویژگی‌های این نوع از کابینت‌ها و آشنایی با آنها بسیار سخت خواهد بود. شما در انتخاب هر دو مدل کابینت آزاد هستید اما اگر می‌خواید فعلاً بودجه کمتری پرداخت نمایید باید کابینت ممبران را انتخاب کنید. این کابینت دارای قیمت مناسب‌تری است. اما اگر به دنبال یک کابینت با کیفیت بالا و عمر طولانی هستید، پلی اورتان مناسب‌ترین گزینه برای شما است. همچنین پلی اورتان به دلیل جنس خاص خود، دارای دوام و مقاومت بالاتری نسبت به ممبران بوده و حتی پس از هرگونه آسیب می‌توانید آن را ترمیم نمایید. امیدوارم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره انتخاب مناسب‌ترین کابینت برای خود را به دست آورده باشید.

منبع:

https://archatrina.net/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: