April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۸۰۲
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
0

لوازم پرداخت کاری مورد استفاده در صنعت پرداخت کاری و پولیش کاری سطح قطعاتی که در وسایل و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند، به وسیله "لوازم پرداخت کاری"، پولیش و پرداخت می شوند. پرداخت کاری، آخرین مرحله پروسه تولید یک قطعه می باشد

لوازم پرداخت کاری مورد استفاده در صنعت

پرداخت کاری و پولیش کاری

سطح قطعاتی که در وسایل و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند، به وسیله "لوازم پرداخت کاری"، پولیش و پرداخت می شوند. پرداخت کاری، آخرین مرحله پروسه تولید یک قطعه می باشد. بعد از اینکه بلوک خام قطعات با جنس های مختلف، در فرایند های تولید، شکل گرفتند با استفاده از لوازم پرداخت کاری ساب پولیش ، سطح آنها به کیفیت مورد نظر می رسد. این مرحله از پروسه تولید، تضمین کننده مقدار صافی سطح قطعه و ویژگی هایی مانند مقدار مقاومت در برابر خوردگی و ... می باشد. پرداخت کاری، سطح قطعات را جلا می دهد و باعث زیبایی آنها نیز می شود.

انواع روش های پرداخت کاری و پولیش کاری

روش های مختلفی برای پرداخت کاری قطعات وجود دارند. با توجه به جنس قطعات و کیفیت پایانی آنها، از روش ها و لوازم پرداخت کاری مختلف استفاده می کنند. معیار های دیگری مانند هزینه انجام پرداخت کاری، نوع تجهیزات مورد نیاز، مهارت اپراتور، خواص فیزیکی و شیمیایی قطعات و ... برای انتخاب روش درست پرداخت کاری، حائز اهمیت است. در زیر به برخی روش های پرداخت کاری را اشاره می کنیم.

سنگ زنی

سنگ زنی، روشی معمول و پر استفاده درلوازم پرداخت کاری " می باشد. در این روش، علاوه بر صاف و صیقلی کردن سطح، می توان تا حدودی نیز عملیات براده برداری را انجام داد. روش سنگ زنی بر روی قطعاتی از جنس فولاد، شیشه، آلومینیوم و سرامیک قابل اجرا می باشد.

آبکاری

در روش آبکاری، یک لایه بر روی قطعه شکل می گیرد که باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و بهبود درجه سختی قطعه می شود. آبکاری برای پرداخت کاری اکثر فلزات مناسب است و برای طلا، نقره، مس و نیکل بیشتر پیشنهاد می شود.

دستگاه پرداخت کاری سه فاز ساب پولیش

دستگاه های پرداخت کاری وسایلی هستند که ابزار های پولیش و پرداخت بر روی آنها نصب می شوند.

سندبلاست

در روش سندبلاست، ماسه همراه با آب، در دستگاه واترجت، ترکیب می شوند و بر روی قطعات پاشیده می شوند. این فرایند باعث براده برداری از روی قطعات می شود و کیفیتی مناسب را به وجود می آورد.

پوشش پودری

پوشش پودری جز روش های مقرون به صرفه، در روش های پرداخت کاری می باشد. در این روش، تمام سطوح، تحت تاثیر فرایند پرداخت کاری قرار داده می شوند. این ویژگی باعث می شود مقاومت در برابر سایش و خوردگی در تمام سطوح، به صورت یکسان افزایش یابد.

انواع لوازم پرداخت کاری

وقتی قطعه به مرحله پولیش کاری می رسد، می توان از انواع لوازم پرداخت کاری برای صیقلی کردن سطح قطعات استفاده کرد. این لوازم، با توجه به روشی که مد نظر است، در انواع مختلف و گسترده ای در سطح بازار موجود می باشند. برای استفاده از لوازم پولیش و پرداخت، ابتدا باید انواع آنها را بشناسیم، سپس نسبت به انتخاب روش پرداخت کاری اقدام کرد. در ادامه برخی از لوازم پرداخت کاری را نام می بریم و توضیحاتی در مورد هرکدام از آنها ارائه می کنیم.

دستگاه های پرداخت کاری و پولیش کاری

دستگاه های پرداخت کاری وسایلی هستند که ابزار های پولیش و پرداخت بر روی آنها نصب می شوند و سپس با استفاده از این ابزار ها، عملیات پرداخت انجام می شود. دستگاه پرداخت کاری تک فاز موشکی، دستگاه پرداخت کاری سه فاز موشکی، دستگاه پرداخت و پولیش ویبره و دستگاه پرداخت کاری خرطومی از جمله دستگاه های پر کاربرد در بین انواع دیگر هستند.

لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

با توجه به جنس قطعات و کیفیت پایانی آنها از روش ها و لوازم پرداخت کاری مختلف استفاده می شود.

انواع گیلانس

گیلانس ها در انواع گسترده و برای پرداخت کاری با صافی سطوح مختلف، مورد استفاده قرار می گیرند. گیلانس از انواع پارچه به صورت چند لایه به روی هم، دوخته می شود. از انواع گیلانس می توان گیلانس جین، کنفی، کتان و هزارلا را نام برد. گیلانس هزارلا در رنگ های آبی، زرد، سفید و قرمز موجود است که هر کدام درجه پرداخت کاری مختلفی دارند.

انواع واکس

واکس یکی دیگر از لوازم پرداخت کاری است، که باعث می شود سطح قطعات صیقلی شوند، جلا یابند و بر زیبایی آنها افزوده شود. بعد از اینکه خط و خش قطعات به وسیله دیگر ابزارهای پرداخت کاری برداشته شد، از واکس استفاده می شود. واکس های پرداخت کاری در انواع واکس پرداخت کاری قرمز، مشکی، آبی، سبز، سفید نمد و سفید سنگ موجود می باشند. این وسایل بر خواص سطوح تاثیر به سزایی دارند و موجب کاهش واکنش قطعات با هوا می شود و به این صورت از اکسیده شدن و زنگ زدگی آنها جلوگیری می کند. واکس قوطی، بیشتر برای قطعاتی از جنس سنگ و چوب استفاده می شود و واکس های رنگی، برای فلزات با درجه پرداخت کاری متفاوت، مورد استفاده قرار می گیرند.

چسب نمد

چسب نمد، یکی از لوازم پرداخت کاری پر کاربرد می باشد. این ابزار برای پولیش و پرداخت فلزات و ایجاد سطحی صیقلی و براق، مورد استفاده قرار می گیرد. فرایند استفاده از چسب نمد به این صورت است که ابتدا آن را با آب ترکیب کرده و سپس بر روی نمد می مالند. در مرحله بعد، پودر سنباده را روی نمد می ریزند و در این شرایط، از این وسیله برای پرداخت کاری استفاده می کنند.

فرچه گیلانس ساب پولیش

گیلانس برای پرداخت کاری با صافی سطوح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین فروشگاه لوازم پرداخت کاری و پولیش کاری

صنعت روز به روز در حال پیشرفت است و پولیش کاری و لوازم پرداخت کاری در همین حین، رو به رشد می باشند. برای استفاده از قطعات با زیبایی ظاهری جلا داده شده و با سطحی مقاوم در برابر عوامل خارجی، نیاز به لوازم پرداخت کاری با کیفیت می باشد. در این زمینه، مجموعه ساب پولیش انواع خدمات را ارائه می کند. مجموعه ساب پولیش، مشاوره ای کاربردی را در جهت انتخاب بهترین روش پرداخت کاری و مناسب ترین لوازم پولیش کاری، برای مشتری های خود ارائه می کند. سایت اینترنتی مجموعه ساب پولیش، انتخاب های وسیعی از دستگاه های پولیش کاری و همچنین انواع و اقسام لوازم پرداخت کاری را برای مشتریان مهیا کرده است. تمامی کالاهایی که برای فروش در این مجموعه قرار داده شده است، از کیفیت مناسبی برخوردارند و شما با توجه به نیاز خود می توانید از خدمات فوق العاده این مجموعه استفاده کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: