April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۸۱۶
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
0
منابع یمنی اعلام کردند مذاکرات تبادل اسرا میان طرف‌های درگیر در این کشور در شهر ژنو آغاز شده است.

آغاز مذاکرات تبادل اسرا میان طرف‌های یمنی در ژنو

جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن اعلام کردند که از امروز مذاکراتی را برای به سرانجام رساندن پرونده تبادل اسرا در ژنو آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «سبأ»، ماجد فضائل، عضو تیم مذاکره کننده دولت مستعفی یمن در این باره گفت: مذاکرات به مدت ۱۱ روز ادامه خواهد یافت و هدف از آن دستیابی به تفاهم درباره جزئیات توافق امضا شده قبلی میان دو طرف است.

در همین حال، عبدالقادر المرتضی، رئیس هیئت انصارالله یمن در ژنو نیز در توییتی نوشت: امیدواریم که این دور از مذاکرات در این پرونده انسانی تعیین کننده باشد.

پیشتر یک منبع سیاسی یمنی به اسپوتنیک گفته بود که سازمان ملل در حال انجام ترتیبات برای برگزاری نشست میان نمایندگان دولت مستعفی یمن و گروه انصارالله در شهر ژنو است تا درباره راه‌های پیشبرد در پرونده تبادل اسرا در یمن مذاکره کنند.

قرار است در این نشست در خصوص تبادل ۲۲۲۳ اسیر و بازداشتی در یمن رایزنی شود. هم چنین لیست اسامی اسرایی که قرار است آزاد شوند از جمله نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی نهایی می‌شود.

انصارالله یمن و دولت مستعفی این کشور پیش از این مذاکرات فشرده‌ای را در اردن برای تبادل اسرا انجام داده بودند، اما درپی کارشکنی‌های دولت مستعفی و ائتلاف عربی این مذارکات راه به نتیجه نرسید.

آخرین تبادل بزرگ اسرا میان یمنی‌ها اکتبر ۲۰۲۰ انجام شد که دو طرف ۱۰۵۶ اسیر را آزاد کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: