کد خبر: ۳۹۳۸۲۴
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
0
برای اثبات خیانت مرد با پیامک و چت طبق قانون مجازات اسلامی جرم باید در دادگاه و در حضور قاضی ثابت شود که در این صورت طبق قانون با زوج برخورد می شود.

مردی که موبایل خود را مخفی می کند – اثبات خیانت مرد با پیامک

یکی از عواملی که در عصر حاضر باعث ایجاد مشکلاتی درفضای خانواده شده است، فضای مجازی یا گوشی موبایل است که علاوه بر فواید آن می‌تواند معایبی را با خود نیز به همراه داشته باشد یکی از این مشکلات این است که متاسفانه  گوشی موبایل بستری برای خیانت خانم ها و بیشتر مردان به همسر خود شده است که می‌تواند در کوتاهترین زمان ممکن زندگی خانوادگی را در معرض نابودی قرار دهد و حتی در مواردی منجر به درگیری و قتل و توسل به وکیل قتل نیز شده است. البته اثبات خیانت مرد با پیامک از راه های مختلفی امکان پذیر است که با اثبات آن شاکی می تواند همسر خود را مجازات کند البته شکایت باید با اطمینان از خیانت انجام شود وصرف حدس و گمان بدون اینکه اطمینان وجود داشته باشد ممکن است ضررهایی را با خود به همراه داشته باشد حتی طرف مقابل یا مشتکی عنه میتواند از شاکی به اتهام افترا شکایت کند.

مجازات خیانت مرد متاهل

در فرهنگ کشور ما به دلیل اینکه ارتباط با نامحرم امری غیرشرعی است و به دلیل پایبندی مردم جامعه ما به اصول وقواعد اخلاقی درفرهنگ ما رابطه ی نامشروع قبح ببشتری نسبت به کشور های غیر اسلامی دارد و می‌تواند اگر برخلاف اخلاق و نظم عمومی باشد مصداق خیانت قرار گیرد و با اثبات خیانت مرد متاهل با پیامک یا هر بستری دیگری از طریق فضای مجازی از طریق همسر خود یا اثبات این امر از طریق دادگاه  برای فرد خیانتکار مجازاتی را در بر داشته باشد. مجازات فرد خیانتکار به شرح زیر است.

طبق ماده ۳۹۹قانون مجازات اسلامی فرد خیانتکار تا ۹۹ ضربه شلاق محکوم شود. البته طبق این ماده هرگاه بین زن و مردی که رابطه زوجیت نباشد مرتکب عمل نامشروع یا متافی عفت مادون زنا شود از قبیل تقبیل یا مزاجعه شودتا ۹۹ ضربه شلاق محکوم میشود. البته در صورتی که فردی اکراه شده باشد فقط فرد اکراه کننده محکوم به شلاق تعزیری می‌شود. اما در این ماده صرفا به تقبیل و مزاجعه پرداخته شده است درخصوص پیامک نیز می‌توان گفت با توجه به اینکه ماده حصری نیست و تمثیلی است بنابراین پیامک نیز اگر حاوی مطالب غیر اخلاقی و عاشقانه ومستهجن باشد می‌تواند مصداق خیانت باشد.

طبق نظریه مشورتی  ۷/۳۴۹۲در تاریخ۸۸/۶/۸ خیانت می‌تواند از طریق پیامک هم باشد و یکی از مصادیق رابطه نامشروع، چت از طریق تلفن همراه است البته مشروط به اینکه حاوی مطالب غیر اخلاقی و رابطه عاشقانه باشد.

مجازات خیانت مرد متاهل

رابطه پیامکی با مرد متاهل

به تازگی موضوعی تحت عنوان دوست اجتماعی در فضای مجازی به وجود آمده است که این دوستی شاید بعضی از افراد اول به خاطر مشورت و یا مشاوره با فرد دیگری ارتباط برقرار کنند اما باید خیلی مواظب بود چون اگر این دوستی معمولی محدود و کنترل نشود خصوصا در خصوص خانم ها زیرا به خاطر غلبه احساسات در وجود آن ها به صمیمیت زیاد منجر می‌شود در نتیجه ادامه دادن این رابطه خصوصا اگر با فرد متاهلی باشد ممکن است باعث طلاق و فروپاشی خانواده ها شود طبق تحقیقات صورت گرفته در حال حاضر یکی از علت اصلی طلاق خیانت از طریق فضای مجازی است که در صورت اثبات خیانت مرد با پیامک نیز در دادگاه میتواند عنوان مجرمانه رابطه نامشروع را هم برای مرد وهم برای خانم در پی داشته باشد حتی اگر همسر مرد متاهل شکایت نکند این جرم چون برخلاف نظم عمومی است می‌تواند قابل پیگیری باشد.

مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد

اثبات خیانت مرد  با پیامک از راه های مختلفی امکان دارد که این مدارک را یا شاکی ارائه میدهد یا خود دادگاه به آن ها دست پیدا میکند اگر شاکی به پیام ها دسترسی نداشته باشد میتواند از دادگاه درخواست استعلام پیام ها را بخواهد وقاضی دادگاه اگر پیام ها را موثر در کشف جرم بداند دستور آن را صادر میکند البته این دستور فقط در پیام رسان های داخلی امکان استعلام وجود دارد زیرا اپراتورها موظف به نگهداری داده ها تا ۶ ماه هستند در پیام رسان های خارجی امکان چنین استعلامی وجود ندارد. راه های اثبات خیانت به شرح زیر است:

اثبات با اقرار مرد: اگر مرد اقرار کند که رابطه نامشروعی با فرد دیگری داشته است این جرم قابل اثبات است البته این اقرار باید ۴بار واقع شود تا مورد قبول واقع شود.

اثبات با شهادت: این جرم با شهادت شاهد نیز قابل اثبات است مشروط بر اینکه از طرف چهار مرد عادل یا سه مرد و به جای یک مرد، دو زن شهادت دهد

علم قاضی برای اثبات: در صورت نبود ادله دیگر علم قاضی نیز میتواند مستند برای اثبات این جرم باشد مشروط بر اینکه یقین آور باشد و مستند به مثلا اظهار مطالعه، تحقیقات محل و …باشد وگرنه اگر علم استنباطی باشد قابل استناد نیست.

شنود تلفن برای اثبات خیانت

برای اثبات خیانت مرد با پیامک امکان پرینت پیامک وجود دارد اما در خصوص شنود تلفن یا همان استراق سمع عملی غیر مجاز ودارای عنوانه مجرمانه است بنا بر این برای اثبات جرم رابطه نامشروع شاکی باید از دادگاه درخواست مکالمات تلفنی همسر خود را بخواهد و بهتر است قبل از هر اقدام با یک وکیل کیفری در تهران در این خصوص مشورت کند. بنابراین صدای ضبط شده یا شنود غیر مجاز تلفن نمیتواند ادله ی معتبری برای اثبات خیانت مرد باشد. مگر اینکه  قاضی به عنوان اماره به آن توجه کند و در کنار ادله دیگر آن را مستند حکم خود قرار دهد.

خیانت در واتساپ

اگر فردی بخواهد خیانت همسر خود را از طریق پیام رسان واتساپ اثبات کند اول باید شکایتی در این زمینه انجام دهد  بعد از شکایت باید بتواند اتهام وارده به همسر خود را تحت عنوان خیانت یا رابطه ی نامشروع ثابت کند، خیانت مرد میتواند با پیامک یا از طریق فیلم یا وضعیت در واتساپ باشد. برای اثبات خیانت مرد با پیامک در واتساپ باید فرد پرینت پیامک ها‌ یا اطلاعات لازم برای ورود به پیام رسان واتساپ همسر خود را نزد دادگاه برای ورود به پیامک ها را داشته باشد زیرا قاضی نمیتواند شخصا درخواست استعلام بدهد بدلیل اینکه واتساپ پیام رسان داخلی نیست پس امکان چنین استعلامی وجود ندارد. یکی از راه های دیگر برای اثبات چنین جرمی اقرار خود شخص یا شهادت شهود است.

آیا برای اثبات خیانت به وکیل نیاز دارم؟

درجوامع امروز تکنولوژی علاوه بر تاثیرات مفید خود در زندگی انسان ها اثرات مضری نیز در برداشته است. طبق تحقیقات صورت گرفته شده یکی از این اثرات مضر ایجاد جرم خیانت در فضای مدرن و در پیام رسان های مختلف ازجمله واتساپ و…است که استحکام خانواده ها را متلاشی کرده است و باعث افزایش طلاق به علت خیانت شده است که این رابطه ی نامشروع بیشتر توسط  مردان اتفاق می افتد که پس از اثبات خیانت مرد با پیامک یا چت،  فیلم و… توسط همسرش یا توسط دادگاه، میتواند مصداق جرم ماده ۳۹۹ قانون مجازات واجرای مجازات تا ۹۹ ضربه شلاق را در پی داشته باشد. معمولا زوجه برای اثبات این موارد در دادگاه از یک وکیل کمک می گیرد و در مواردی که فرایند قانونی به بن بست می خورد، یک وکیل اعاده دادرسی کیفری می تواند کمک بزرگی به روند حقوقی اثبات خیانت مرد با پیامک داشته باشد. در این خصوص می توانید از موسسه حقوقی بین المللی عدالت آریایی کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره حقوقی می توانید با شماره ۰۲۱۲۲۰۹۷۰۹۰ تماس گرفته و یا به آدرس edalatariyayi.com مراجعه کنید.

آیا برای اثبات خیانت به وکیل نیاز دارم؟

سوالات متداول در مورد اثبات خیانت مرد با پیامک

در پایان مقاله شما می تواند پاسخ سوالات خود را دریافت کنید:

آیا می توان از پیامک به عنوان مدرک خیانت استفاده کرد؟

بله، اگر حاوی مدرکی مانند پیام‌های معاشقه یا جنسی، قرار گذاشتن با کسی غیر از شریک زندگی خود، یا بحث درباره تجربیات صمیمی با شخص دیگری باشد.

چگونه می توانم از طریق پیامک ثابت کنم که همسرم خیانت می کند؟

پیامک های آنها را بررسی کنید یا رفتار آنها را مشاهده کنید. همچنین می توانید یک بازپرس خصوصی برای جمع آوری شواهد استخدام کنید.

آیا می‌توان پیام‌های متنی را جعل کرد یا تغییر داد تا کسی را به دروغ متهم کند؟

بله، اما تجزیه و تحلیل اطلاعات و بررسی پزشکی قانونی می تواند جعل را تشخیص دهد. قبل از استفاده از پیامک به عنوان مدرک، مهم است که از مشاوره حقوقی وکیل استفاده کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: