April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
علامه برگزاری جشن رونق را یادآوری کرد
کد خبر: ۳۹۳۹۱۷
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان از ایجاد اشتغال پایدار خبر داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان توانسته نقش برجسته‌ای در رفع بیکاری پارسیان ایفا کند.

پایان بیکاری با آغاز منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

علی اصغر علامه در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه مهمترین افتخار من این بود که سال گذشته جشن رونق تولید را در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گرفتم گفت: توانستیم پس از گذشت سال‌ها رکود، پارسیان را به مدار اصلی خود بازگردانیم و از رکود خارج کنیم.

وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم برای اشتغالزایی وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال را داده است گفت: به نوبه خود احساس مسئولیت کردیم و سال گذشته قول دادیم که در ۱۴۰۱ هزار شغل ایجاد کنیم که تا امروز این وعده ما محقق شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با اعلام اینکه اثبات ایجاد هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان کار آسانی است گفت: مشاغل ایجاد شده در سامانه رصد دولت ثبت شده و قابل بررسی است.

وی با اعلام اینکه تمامی اقداماتی که در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی پارسیان صورت میگیرد، در سامانه‌های مربوطه ثبت می‌شود گفت: تمامی اقدامات صورت گرفته در منطقه ویژه پارسیان رصد می‌شود، اقداماتی که اثرات قابل توجهی بر اقتصاد منطقه بر جای گذاشته و در ادامه می‌تواند تاثیرات بیشتری بر جای بگذارد.

علامه با اعلام اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در ۹۸۰۰ هکتار احداث شده است گفت: هنگامی که یک منطقه اقتصادی در این ابعاد گسترده تعریف شده، بخش قابل توجهی ساحل و بندر دارد و باید ۱۹ اسکله در آن ایجاد شود، نباید در شهر‌های نزدیک آن بیکار وجود داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه از سال ۸۵ که کلنگ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به زمین شده، برای مدت‌ها شاهد رکود و تعطیلی این منطقه بودیم گفت: کار‌های عمرانی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان متوقف بود و تنها سه پروژه عمرانی تعریف شده بود که آن هم نیمه کاره رها شده بود.

 

بیشتر بخوانید:

آغوش باز منطقه ویژه پارسیان بروی گردشگران



مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با تاکید بر اینکه وقتی ظرفیت اشتغالزایی و سرمایه گذاری بدین گستردگی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان تعریف شده، اما اجرایی نمی‌شود، یعنی یک جای کار می‌لنگد گفت: رکود به پایان رسیده و دوسال است که منطقه با جدید در عرصه‌های گوناگون فعال شده است.

وی با اعلام اینکه دراداره کار پارسیان ۹۰۰ بیکار ثبت شده بود گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به تنهایی  حدود ۱۱۰۰ شغل ایجاد کرد، اما باز هم بیکار وجود دارد، اکنون این سوال پیش می‌آید که مگر لیست بیکاران ثبت شده در اداره کار ۹۰۰ مورد نبوده، چرا با وجود آنکه ۲۰۰ مورد بیش از بیکاران پارسیان شغل ایجاد شده، باز هم بیکار وجود دارد؟

علامه با اعلام اینکه اشتغالزایی در منطقه ویژه پارسیان به صورت اشتغال پایدار ایجاد شده گفت: در دو سال گذشته منطقه ویژه اقتصادی پارسیان جایزه ملی بهره وری دریافت کرده، در حالی که گرفتن این جایزه سخت است و باید شرایط را به نوعی مهیا شود که بهره وری ملموس باشد، بنابراین منطقه ویژه پارسیان توانسته به میزانی از بهره وری دست یابد که به چشم سازمان ملی بهره وری بیاید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: