رئیسی در نشست مشترک با همتای بلاروسی؛
کد خبر: ۳۹۳۹۲۱
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸
0
رئیس جمهور گفت: ایران و بلاروس امروز به توافقنامه نقشه جامع بین دو کشور رسیده‌اند و این نقشه راه می‌تواند ارتباط دو کشور در آینده را مشخص کند.

ایران و بلاروس به نقشه راه جامع همکاری رسیدند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در نشست مشترک روسای جمهور ایران و بلاروس گفت: در ابتدا خوشامد عرض می‌کنم خدمت رئیس جمهور کشور دوست بلاروس به ایران، بدون تردید سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران می‌تواند نقطه عطف و گام بلندی در توسعه روابط دو کشور باشد.

وی افزود: ۳۰ سال از روابط ایران و کشور بلاروس می‌گذرد و ما امروز به تفاهم نامه نقشه مشترک بین دو کشور رسیدیم و نقشه راه حتما می‌تواند شرایط دو کشور را در آینده مشخص بکند به ویژه با نگاه راهبردی که بین دو کشور وجود دارد.

رئیس جمهور گفت: اراده دو کشور بر توسعه روابط در همه حوزه‌هاست. جمهوری اسلامی ایران علی رغم تهدید‌ها و تحریم‌ها در این مدت توانسته گام‌های بلندی را در جهت پیشرفت بردارد و از تحریم‌ها برای خودش فرصت ایجاد کرده و آمادگی داریم تجربیات خودمان را با کشور دوست بلاروس به اشتراک بگذاریم.

رئیسی تاکید کرد:هر دو کشور با یکجانبه‌گرایی مخالفیم و معتقدیم کشور‌های مستقل می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند. این همکاری می‌تواند راهی برای مقابل با تحریم‌ها باشد. این کشور‌ها باید از ظرفیت‌های یکدیگر بهره ببرند. امیدوارم این سفر گام بلندی برای توسعه روابط دو کشور باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما مصمم هستیم روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود با بلاروس را افزایش دهیم؛ در این ارتباط مذاکرات خیلی خوب و ثمربخشی با رئیس جمهور بلاروس داشتیم و به نظر می‌رسد می‌توانیم در قالب سازمان همکاری شانگ‌های و اوراسیا نیز همکاری‌های خیلی خوبی داشته باشیم.

آیت الله رئیسی با ابراز امیدواری به اینکه توسعه روابط تهران و مینسک با توجه به منافع مشترک به همکاری بین‌المللی منجر شود، گفت: اراده دو کشور بر توسعه روابط در همه حوزه‌هاست. این روابط در سی سال وجود داشته است، اما پس از تشکیل این دولت روابط بیشتر شده و الان شرایط ما با گذشته قابل مقایسه نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: