کد خبر: ۳۹۴۰۶۱
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
0
۱۵.۷ تریلیون دلار توسط هوش مصنوعی به اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد

کمک ۱۵.۷ تریلیون دلاری هوش مصنوعی به اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۳۰

گیریش چاندرا مورمو، حسابرس کل هند با تأکید بر ضرورت به کارگیری مسئولانه هوش مصنوعی، تصریح کرد که این فناوری نوظهور می‌تواند به میزان ۱۵.۷ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۳۰ دارد.

مورمو در سخنان افتتاحیه خود در نشست مقامات ارشد SAI ۲۰، همچنین از نیاز به تعادل رشد کوتاه مدت با پایداری بلندمدت اقتصاد آبی حمایت کرد، زیرا اقتصاد آبی می‌تواند تفاوت قابل توجهی در کره زمین و بقای آن ایجاد کند.

SAI ۲۰ با انتخاب دو موضوع اقتصاد آبی (جنبه پایداری) و هوش مصنوعی مسئول (فناوری‌های نوظهور) به عنوان فرصت‌ها و دغدغه‌های عصر جدید، بر نیاز به تعادل جنسیتی در رشد پایدار در اقتصاد آبی تأکید کرد.

از آنجایی که هند ریاست G ۲۰ را بر عهده دارد، کنترلر و حسابرس کل هند (CAG) رئیس SAI ۲۰ گروه شرکت کننده موسسات عالی حسابرسی (SAI) G ۲۰ است.

مورمو با بیان اینکه نظر کارشناسی در سمپوزیوم اخیراً سازماندهی شده توسط SAI در لاکنو روشن کرد که دموکراتیک شدن فناوری‌های هوش مصنوعی اجتناب ناپذیر است، گفت: "امروز ما به سطحی رسیده ایم که هوش مصنوعی می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۱۵.۷ تریلیون دلار به اقتصاد جهان کمک کند.

وی گفت: هوش مصنوعی پتانسیل رشد اجتماعی و اقتصادی را دارد و با مداخله هدفمند و به موقع می‌توان از آن برای منافع شهروندان و کشور استفاده کرد.

برخی از زمینه‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند حل کند عبارتند از: مراقبت‌های بهداشتی، خرده فروشی، مالی، کشاورزی، غذا، منابع آب، محیط زیست و آلودگی، آموزش، نیاز‌های ویژه، حمل و نقل، انرژی، ایمنی عمومی، مدیریت بلایا وقضاوت.

منبع: الیوم السالیع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: