هنوز خطرات و تهدید‌های ناشی از آلودگی را درک نکرده ایم
کد خبر: ۳۹۴۰۷۷
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
مدیر فنی سابق نیروگاه خورشیدی۱۰ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد از انرژی و سوخت‌های فسیلی ارزان و فراوان انتقاد کرد و گفت: تا زمانی که دسترسی سریع و ارزانی به سوخت‌های فسیلی داریم، نمی‌توانیم انرژی‌های تجدید پذیر را درک کنیم.

سوخت‌های فسیلی علیه انرژی‌های تجدیدپذیر

صادق منصوری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه برق تولیدی پنل‌های خورشیدی هر کیلووات ۱۲۰۰ تومان قیمت دارد، در صورتی که برق شهری هر کیلووات۶۰ تومان است گفت: با توجه به این تقاوت قیمت، شرکت‌های صنعتی یا خانه‌ها تمایلی به خرید برق تولیدی از پنل‌های خورشیدی ندارند، زیرا برق را بسیار ارزان‌تر از دولت می‌خرند.


وی از تبعات داشتن سوخت فسیلی انتقاد کرد و گفت: تا زمانی که سوخت فسیلی ارزان و فراوان در کشورمان داریم و با سوزاندن این سوخت‌های فسیلی، برق ارزان تولید می‌شود، نسبت به انرژی‌های تجدیدپذیر حمایتی صورت نمی‌گیرد.


مدیر فنی سابق نیروگاه خورشیدی۱۰ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد تاکید کرد: باید تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر و فرهنگ سازی آن در دستور کار قرار گیرد، تا بتوان از انرژی‌های گاز و نفت فاصله گرفت.


وی با اعلام اینکه بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تولید برق از انرژی‌های خورشیدی هستند گفت: امکان تولید برق از پنل‌های خورشیدی در مناطق هموار بیشتر است، بنابر این در مناطقی همچون یزد و کرمان که شرایط بهتری از نظر تابش خورشید و دشت‌های مسطح دارند، نصب نیروگاه‌های خورشیدی و دریافت انرژی بسیار بیشتر صورت می‌گیرد.


منصوری با اعلام اینکه دولت مصوبه‌ای داده تا شرکت‌های فولادی و سیمانی بتوانند مقداری از برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تامین کنند گفت: در شرایطی که این شرکت‌ها با قطع برق روبه رو میشوند، تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر می‌تواند نقش موثری در تامین برق مصرفی این شرکت‌ها ایفا کند.

 

بیشتر بخوانید:

امکان تولید 100درصدی نیروگاه خورشیدی در داخل


وی با اعلام اینکه مصرف برق در شرکت‌های تولید فولاد آلومینیوم و سیمان بسیار بالاست گفت: برق مصرفی پنل‌های خورشیدی پاسخگوی مصرف این کارخانه‌ها نیست، اما می‌تواند به عنوان یک منبع ثابت در دستور کار قرار گیرد.


مدیر فنی سابق نیروگاه خورشیدی۱۰ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در خصوص برق دریافتی از این نیروگاه‌ها گفت: میزان برق دریافتی از پنل‌های خورشیدی به تابستان یا زمستان بستگی ندارد، بلکه بستگی به شرایط آب و هوایی و رسیدن فوتون‌ها به پنل‌های خورشیدی دارد که میزان تولید برق نیز متفاوت است.


وی با اعلام اینکه بیشترین میزان تولید برق در روز‌های زمستان و هوای ابری صورت گرفته است گفت: شرایط رسیدن فوتون‌ها بسیار اهمیت دارد و نقش تعیین کننده‌ای در تولید برق ایفا می‌کند، بنابر این امکان دارد در شرایطی که تابش آفتاب از پشت ابر‌ها صورت می‌گیرد، دریافت فتون با درصد مناسب تری صورت بگیرد.


منصوری با اعلام اینکه میزان تولید برق در کشور‌های اروپایی از پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدید پذیر بسیار بالا است گفت: به دلیل آنکه کشور‌های اروپایی سوخت فسیلی ندارند، به ناچار به سوی انرژی‌های تجدید پذیر رفتند، در نتیجه هوای سالم تری دارند و برق تولیدی آن‌ها نیز بهتر و مناسب‌تر است.


وی با تاکید بر اینکه تا روزی که سوخت فسیلی ارزان در کشور داریم، از بی توجهی به محیط زیست، بکارگیری نیروگاه‌هایی گازی و آلودگی هوا رنج می‌بریم گفت: تا وقتی که نفت، گاز و مازوت ارزان می‌سوزانیم، کاری نداریم که تا چه اندازه در فضای آلوده تنفس می‌کنیم، بلکه انرژی ارزان اجازه نمی‌دهد مشکلات را ببینیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: