April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون اجتماعی نسبت به واردات کالاهای بی کیفیت از چین هشدار داد
کد خبر: ۳۹۴۰۹۴
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هنوز با مشکل وابستگی رو به رو هستیم گفت: هنوز توان لازم برای تولید کالا‌ها را نداریم و نتوانسته ایم تولیدی بدون وابستگی به دیگر کشور‌ها داشته باشیم.

نگرانی از تسخیر بازار به وسیله خودروهای بی کیفیت چینی

علی زنجانی حسنلویی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه از بسیاری از کشور‌ها برای تولیدات خود قطعه وارد میکنیم گفت: بیشترین اقلام قطعات وارداتی از چین وارد کشور ما میشود که متاسفانه با معضلی به نام واردات بی کیفیت رو به رو هستیم.


وی با ابراز تاسف از اینکه بی کیفیت‌ترین قطعات را از چین وارد می‌کنیم گفت: تمامی کالا‌ها قطعات و محصولاتی که از کشور چین به ایران وارد می‌شود، در رتبه بندی‌های متفاوت و متنوعی تعریف می‌شود، اما واردکنندگان ما به سراغ قطعات و تولیدات بی کیفیت چینی می‌روند.


نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سفارش دهنده می‌تواند یک قطعه را با درجه بندی‌های متقاوت به تولیدکننده چینی سفارش دهد گفت: در حالی که واردکننده می‌تواند با کیفیت‌ترین قطعه را برای واردات به ایران سفارش دهد، متاسفانه همان قطعه را با درجه بندی بی کیفیت‌ترین و ده‌ها رتبه پایین‌تر از استاندار‌های جهانی و ایران سفارش می‌دهد تا وارد کشور کند.


وی از سودجویی و فرصت طلبی واردکنندگان به کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برای واردکنندگان به غیر از سود، هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد به نوعی که واردکنندکان حاضر هستند مردم در نتیجه کالا‌های بی کیفیت چینی که به کشور وارد می‌کنند، با انواع بیماری‌ها و حوادث رو به رو شوند، اما خودشان سود‌های کلانی بدست بیاورند.

 

بیشتر بخوانید:

وزیر صمت کیفیت خودرو را به گردن این افراد انداخت


زنجانی حسنلویی با تاکید بر اینکه ابزار مقابله با فرصت طلبی واردکنندگان، نظارت دستگاه‌های مربوطه همچون وزارت صمت، سازمان استاندارد، سازمان حمایت از مصرف کنندگان است گفت: متاسفانه هیچ نظارتی بر واردات قطعات و کالا‌های بی کیفیت وارداتی از چین وجود ندارد.


وی با اشاره به واردات خودرو گفت: چین یکی از جدی‌ترین کشور‌هایی است که مرکز واردات خودرو به ایران است و این نگرانی وجود دارد که خودرو‌های بی کیفیت وارد کشور شود و مانند بسیاری از کامیون‌هایی که در گذشته از چین وارد شد و رانندگان را به بدبختی کشید، خودرو‌های سواری نیز همین بلا را بروز مردم بیاورد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه اگر قرار به واردات خودرو است، باید خودرو با کیفیت وارد کشور شود گفت: مهمتر اینکه خودرو باید در قیمت‌های مختلف وارد شود تا برای دهک‌های پایین نیز نیاز سنجی شده باشد و مردم به ویژه آن‌هایی که درآمد‌های پایینی دارند، بتوانند خودرو با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنند.

 

خبرنگار:محمدمهدی مراد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: