April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۱۱۱
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
0
یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیشتر جمهوریخواهان آمریکا حمله به کنگره این کشور پس از انتخابات ۲۰۲۰ را تایید می‌کنند.

بیش از نیمی از جمهوریخواهان حمله به کنگره را مشروع می‌دانند

نظرسنجی جدید موسسه یوگاو و اکونومیست بیانگر آن است که بیش از نیمی از جمهوریخواهان که حمله به کنگره را تایید می‌کنند، این حمله را نوع مشروعی از گفتمان سیاسی می‌خوانند.

به گزارش گاردین، در این میان ۲۷ درصد از جمهوریخواهان با قدرت از این حمله دفاع کردند. این حمله به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شد که به هواداران خود گفت برای مخالفت با پیروزی «جو بایدن» رقیب دموکراتش این کار را انجام دهند.

در این میان بیش از هزار نفر بازداشت شدند و ۹ نفر جان باختند. طولانی‌ترین حکمی که تاکنون صادر شده، ۱۰ سال حبس برای یک افسر پلیس سابق نیویورک است که به افسران کنگره حمله کرده است.

اکنون نظرسنجی مشترک این دو موسسه نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از جمهوریخواهان این نوع رفتار را «گفتمان مشروع سیاسی» می‌دانند، اما در میان کل رای دهندگان ۳۴ درصد چنین نظری را تایید می‌کردند. همچنین ۸ درصد از جمهوریخواهان با این حمله کاملا موافق و ۱۹ درصد تا حدودی موافق بودند.

اما در میان تمام رای دهندگان ۱۹ درصد با حمله به کنگره موافق هستند و ۶۵ درصد مخالف و ۱۵ درصد نظری نداشتند.

در سوالی که درباره مسئولیت ترامپ در این حمله پرسیده شده بود، ۴۹ درصد از جمهوریخواهان معتقدند ترامپ تا حدودی مسئول است، در حالیکه این عدد در میان کل رای دهندگان ۶۸ درصد است.

دونالد ترامپ که اکنون به دلایل مختلفی پرونده‌هایی در دادگاه دارد و مرتب به دلیل آن‌ها در دادگاه حاضر می‌شود، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ است و در نظرسنجی‌ها علیرغم این مسائل رتبه بالاتری نسبت به باقی نامزد‌های جمهوریخواه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: