عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از بی برنامگی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۴۱۳۳
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر مدیریت نظام‌مند توزیع یارانه و استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای تنظیم بازار تاکید کرد.

مردم درگیر کالا برگ بی حساب و کتاب

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه مردم در سرگردانی بین یارانه نقدی و کالا برگ الکترونیکی گیر کرده اند گفت: برخی از مردم می‌گویند کالا برگ نمی‌خواهیم، فقط همان پول را به صورت نقد برای ما بدهید، خودمان مدیریت می‌کنیم و عده‌ای دیگر بر دریافت کالابرگ اصرار دارند و معتقد هستند با کالا برگ می‌توان قیمت‌ها را مدیریت کرد و کالا را بدست مصرف کننده واقعی رساند.


وی با تاکید بر اینکه یارانه‌ای که دولت به مردم می‌دهد، برای آن است که مردم برنج، مرغ، روغن و دیگر کالا‌های اساسی را بخرند گفت: وقتی یارانه نقدی را به حساب فرد می‌پردازند، یارانه به هدف نمی‌رسد، زیرا یک نفر با یارانه به سفر می‌رود، فرد دیگری لوازم خانگی می‌خرد و بسیاری افراد در مسیر‌هایی دیگری هزینه می‌کنند، بنابر این یارانه صرف خرید کالا‌های اساسی نمی‌شود.


نماینده جیرفت و عنبرآباد از ناهماهنگی در نتیجه پرداخت یارانه نقدی خبر داد و گفت: وقتی یارانه نقدی صرف خرید کالا‌های اساسی نمی‌شود، در نتیجه افراد به خود سختی می‌دهند و مواد غذایی لازم به بدنشان نمی‌رسد تا پول یارانه را جای دیگری هزینه کنند، به همین دلیل، یک باره مرغ و تحم مرغ اضافه می‌آوریم در حالیکه شکم مردم گرسنه است و ناچار می‌شویم این کالا‌های اضافه آمده را مصادره کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شد


وی با تاکید بر اینکه باید کالا برگ الکترونیکی را صرفا برای خرید موادغذایی بدهند گفت: نباید اجازه داده شود که یارانه صرف امور دیگری شود و هنگامی که اجبار و اصرار برای خرید کالا‌های اساسی با کالا برگ مطرح شود، کمترین حالت این است که سفره مردم خالی نمی‌ماند و حداقل‌ها بر سر سفره‌ها تامین می‌شود.


اعظمی با تاکید بر اینکه هنوز زیر ساخت‌های اجرای کالابرگ مهیا نیست گفت: در ابتدای سال قرار بود کالا برگ اجرا شود و کالا‌ها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ بدست مردم برسد، اما باید از دولت سوال کنید که چرا هنوز کالا‌ها به قیمت ۱۴۰۰ بدست مردم نمی‌رسد، چون مجری دولت است.


وی بر پاسخگویی دولت تاکید کرد و گفت: دولت باید پاسخ دهد که می‌خواهند چه کار کند؟ آیا قرار است کالا‌های اساسی را به قیمت مناسب و با کالابرگ الکترونیکی به مرد بدهد تا سفره مردم از این کوچکتر نشود؟ یا بازهم قرار است با روش آزمون و خطا کشور را اداره کنیم و تاوانش را مردم با رشد سرسام آور قیمت‌ها و گرانی لجام گسیخته بدهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: