کد خبر: ۳۹۴۱۴۳
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
0
قیمت هر اونس طلا امروز با ۳.۶۳ درصد افزایش به ۱۹۸۹ دلار و ۲۵ سنت رسید.

رشد قیمتی طلای جهانی سرعت گرفت

قیمت طلا به بالاترین رقم طی ۱۱ ماه گذشته رسیده و به سمت هدف ۲۰۰۰ دلار پیش می‌رود. بحران بانکی آمریکا سرمایه‌گذاران را به سمت طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن سوق داده است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۳.۶۳ درصد افزایش به ۱۹۸۹ دلار و ۲۵ سنت رسید.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش امروز قیمت طلا نشان می‌دهد در شرایطی که بحران بانکی به‌سرعت گسترش پیدا می‌کند افراد بیشتری به این فلز گران‌بها به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن روی آورده‌اند؛ بنابراین انتظار می‌رود قیمت طلا بزودی مرز ۲۰۰۰ دلار را بشکند. آخرین باری که طلا به بیش‌از ۲۰۰۰ دلار رسید، مارس ۲۰۲۲ بود که ۲۰۷۰ دلار و ۲۹ سنت را تجربه کرد.

قیمت طلا از زمان آغاز بحران بانکی در آمریکا با ورشکستگی دو بانک بزرگ سیلیکون، ولی و سیگنیچر رو به افزایش بوده‌است. بانک فرست ریپابلیک هم با بحران مواجه شده و ۳۰ میلیارد دلار پول نقد به‌عنوان کمک دریافت کرده‌است. بحران بانکی آمریکا به اروپا هم راه یافته و بانک کردیت سوئیس از بانک مرکزی درخواست کمک کرده‌است. افزایش شدید و مداوم نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ترس از رکود اقتصاد را افزایش داده است. تحلیلگران عقیده دارند هر اقدامی که بانک مرکزی آمریکا در شرایط فعلی انجام دهد به نفع طلا خواهد بود.

اگر فدرال رزرو آمریکا روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند، افزایش ارزش دلار هم مهار شده و قیمت طلا بالا می‌رود. اگر فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را سخت‌تر هم کند، به اقتصاد آسیب رسانده و تمایل برای خرید طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد. قیمت نقره امروز با ۳.۵۵ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۴۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۵ درصد افزایش ۹۷۸ دلار و ۹۴ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: