April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
با افزایش از ۱۹۳ به ۶۶۰ هزار میلیارد صورت گرفت
کد خبر: ۳۹۴۱۶۶
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0

رکوردزنی بانک رفاه در افزایش سرمایه

بانک‌ها به عنوان مهمترین ابزار مدیریت مالی، اهمیت ویژه‌ای در ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور دارند. بدلیل آنکه بیشتر سازمان‌ها و نهاد‌ها با گردش مالی قابل توجهی رو به رو هستند، به همین دلیل سعی می‌کنند نهادی پولی و مالی برای خود ایجاد کنند. به همین دلیل شاهد هستیم که بانک سپه و زیر مجموعه‌های آن در خدمت نظامیان، بانک شهر برای شهرداری و بانک رفاه کارگران برای سازمان تامین اجتماعی و زیر مجموعه‌های آن هستند تا بتوانند به عنوان ابزار مالی در خدمت مردمانی باشند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با این بانک ارتباط دارند. اهمیتی که بانک برای زیر مجموعه‌های خود دارد، ارتباط گیری مستقیم و برقرار تعاملاتی است که نیاز به طی مراحل قانونی ندارد و دست اندازی یا مشکل تراشی نیز به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

نگاه گسترده بانک‌ها

اگرچه بانک‌ها از سوی دستگاه‌های مرتبط ایجاد می‌شوند تا راهگشای آن دستگاه باشند، اما واقعیت این است که بانک‌ها بسیار گسترده‌تر از آن هستند که بخواهند فعالیت خود را معطوف به یک دستگاه کنند. به عنوان مثال بانک رفاه کارگران، حدود ۱۰ درصد فعالیت‌های مالی خود را مختص به کارگران، بازنشستگان و دستگاه‌های مرتبط کرده و ۹۰ درصد گردش مالی بانک رفاه کارگران برای سرمایه گذاری در زمینه‌های اشتغالزایی، صنعتی و دیگر بخشهاست.

بزرگترین افزایش سرمایه بانکی

دراین رابطه معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی از تصویب بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ نظام پولی و بانکی کشور در بانک رفاه خبر داد. مصطفی سوری گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای مفاد بند سوم سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و ارتقای ارزش ذخایر این سازمان، به عنوان اموال متعلق به مردم، در سال ۱۴۰۱ نه تنها با انجام بزرگترین تسویه بدهی تاریخ بانکداری در ایران به میزان ۸۸ هزار میلیارد تومان که در ابتدای سال‌جاری انجام گرفت، نسبت به تقویت بانک رفاه اقدام کرد، بلکه در یک اقدام مثبت دیگر، با تصویب افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران به میزان بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد ریال؛ سرمایه متعلق به کارگران، بازنشستگان و کلیه ذی‌نفعان این سازمان بزرگ در بانک رفاه را به عدد قابل توجه ۶۶۰ هزار میلیارد ریال رساند.

 

بیشتر بخوانید:

آمادگی بانک رفاه کارگران به منظور حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی در صنعت سنگ‌آهن



مصوبه سران قوا با موافقت و ابلاغ رهبری

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و پس از ابلاغ موافقت مقام معظم رهبری در این خصوص، در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام که در محل بانک رفاه و با حضور مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار و مسئولان بانک رفاه برگزار شد، سازمان تأمین‌اجتماعی که مالک صددرصدی این بانک است، با هدف تقویت ساختار سرمایه بانک، با افزایش سرمایه آن از ۱۹۲،۶۸۹ میلیارد ریال به ۶۶۰،۰۰۰ میلیارد ریال موافقت کرد که انتظار می‌رود این اقدام مهم منجر به تقویت بانک برای پاسخگویی هرچه بهتر به نیاز‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برای ایفای تعهداتش به جامعه ذینفعان معزز خود شود.

تسهیلگری در تولید و اشتغال

سوری ابراز امیدواری کرد که به یمن توشیح مبارک مقام معظم رهبری در تأیید این افزایش سرمایه در بانک متعلق به کارگران و بازنشستگان، این بانک بتواند به‌عنوان یک بانک پیشرو در صنعت بانکداری کشور نسبت به تسهیلگری در امر تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در کشور مؤثر باشد. وی از همکاری دولت مردمی سیزدهم و مجلس انقلابی و قوه قضاییه در تصویب این افزایش سرمایه بزرگ در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای بانک رفاه کارگران تشکر کرد و گفت: این اقدام می‌تواند بانک رفاه کارگران را به‌عنوان بانک تخصصی حوزه بیمه‌های اجتماعی و سپری در برابر ابر بحران صندوق‌های بازنشستگی، بیش از پیش تقویت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: