April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر بر تغییر نگرش ها تاکید کرد
کد خبر: ۳۹۴۱۹۳
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
مدیر آموزش و پژوهش شرکت بیمه کوثر با تاکید بر اینکه نوآوری باید در تمامی پیکره صنعت بیمه اتفاق بیفتد گفت: از شرکت‌های بیمه تا بیمه مرکزی به عنوان نهاد بالادستی، باید نوآوری و فناوری اتفاق بیفتد.

صنت بیمه نیازمند تحول، نوآوری و فناوری

محمدسجاد میرزاخانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه کار شرکت‌های بیمه بر پایه مدیریت ریسک قرار دارد گفت: تمامی شرکت‌های بیمه از دو قسمت بیمه گری و سرمایه گذاری تشکیل شده که قسمت بیمه گری، کار مدیریت ریسک را انجام می‌دهد و قسمت سرمایه گذاری کار پشتبانی را انجام می‌دهد.


وی با تاکید بر اینکه در صنعت بیمه با توجه به حق بیمه‌های کمی که دریافت می‌کنیم، فعالیت بیمه‌گری از نظر سود منفی است گفت: مدیریت شرکت‌های بیمه بر پایه سرمایه گذاری استوار است و در شرکت‌های بیمه به منظور پوشش ریسک از سرمایه گذاری مناظب و منطقی استفاده می‌کنیم.


مدیر آموزش و پژوهش شرکت بیمه کوثر با تاکید براینکه مدیریت ریسک با بیمه عجین شده است گفت: واژه بیمه از بیم می‌آید و بر این اساس، مدیریت ریسک، پایه صنعت بیمه است.


وی با تاکید بر اهمیت نوآوری در صنعت بیمه گفت: اگر به صنعت بیمه در دنیا نگاه کنیم و این شرایط جهانی را با وضعیت فعلی بیمه صنعت ایران مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که هنوز با نوآوری‌های جهانی فاصله بسیاری داریم. البته بدین معنا نیست که صنعت بیمه ایران با نوآوری و فناوری بیگانه باشد، اما در مقایسه با رتبه‌های جهانی، در فاصله‌های عقب تری قرار داریم.

 

بیشتر بخوانید:

ضرورت کوچ بیمه‌ها از مدیریت سنتی به تحول دیجیتال


میرزاخانی با تاکید براینکه در مقوله نوآوری، نه تنها در صنعت بیمه بلکه در تمامی بخش‌ها نگاه اول جهان به نوآوری است گفت: اگر نوآوری را بدرستی در صنعت بیمه ایجاد کنیم، در کانال عرضه مشتری، پیکره اصلی صنعت بیمه یا محصولی که به مشتری ارائه می‌دهیم، می‌توانیم تحول بزرگی به همراه داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه وقتی به جهان نگاه می‌کنیم، بیمه را با توجه به نیاز و خواسته مشتری تنظیم و بیمه نامه را صادر میکنند گفت: در صنعت بیمه ایران در این خصوص در گام‌های عقب تری نسبت به جهان قرار داریم.


مدیر آموزش و پژوهش شرکت بیمه کوثر از نگاه ویژه بیمه کوثر به فناوری خبر داد و گفت: اگر به نوآوری و فناوری در صنعت بیمه بدرستی توجه شود، تحول تاثیرگذاری در صنعت بیمه خواهیم داشت.


وی با اشاره به نوآوری و فناوری در تمامی بخش‌ها گفت: با نگاهی به وضعیت صنایع دیگر همچون صنعت بانکداری، بسیاری از مواردی که امروز با اپ‌های گوشی انجام می‌دهیم، اگر در سال‌های گذشته مطرح می‌شد، شاید غیر قابل باور بود، اما اکنون به سادگی بدون مراجعه مشتری به بانک، اعتبار سنجی انجام می‌شود، مشتری درخواست وام می‌کند، بانک درخواست را بررسی و تایید می‌کند و تسهیلات به حساب فرد واریز می‌شود، شرایطی که در ده سال گذشته در صنعت بانکداری وجود نداشت.


میرزاخانی تحولات بزرگی را در صنعت بیمه برای سال‌های نزدیک پیش بینی کرد و گفت: تا سال ۱۴۲۰ در صنعت بیمه شرایطی متفاوت از آنچه امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، مشاهده خواهیم کرد.


وی با تاکید بر اینکه وقتی بحث نوآوری یا دیجیتال در صنعت بیمه مطرح می‌شود، نگاه به مقوله‌های فناوری اطلاعات است گفت: با توجه به تحولاتی که صورت می‌گیرد، رویکرد نوآوری در مقوله فناوری اطلاعات، به عنوان شروع این راه می‌تواند دستاورد‌های خوبی برای کشورمان داشته باشد.


مدیر آموزش و پژوهش شرکت بیمه کوثر بر نوآوری در تمامی پیکره صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: از ارتباط با مشتری تا صدور بیمه و پرداخت خسارت و تمامی بخش‌های بیمه، باید نگاه ویژه‌ای به نوآوری داشته باشیم. یعنی آنچه به عنوان محصول به مشتری می‌دهیم، باید نوآوری را به همراه داشته باشد.


وی با تاکید بر اینکه باید نگاه‌های سنتی در کسب و کار‌ها تغییر کند گفت: باید نگرش‌ها متحول شود و به مرور زمان در قالب یک برنامه از پیش تعیین شده، به سمت نوآوری حرکت کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: