کد خبر: ۳۹۴۲۸۷
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: رشد تولید محصولات بومی نیازمند حمایت همه جانبه مردم و دولت است.

استخراج راهکارهای جهاد دانشگاهی برای مهار تورم در راستای شعار سال

حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی گفت:جهاد دانشگاهی باتوجه به ارتباطی که با دانشگاه‌ها، متخصصان و پژوهشگاه‌ها دارد می‌تواند مشکل تورم را ابتدا به صورت علمی بررسی کرده و راهکار‌های را ارائه دهد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در اسفند سال ۱۴۰۱ نشست‌ها و جلساتی را با متخصصان اقتصادی برای حل این مشکل برگزار و راهکار‌های کاهشی تورم را بررسی کرد. نتایج این بررسی‌ها به زودی استخراج می‌شود و به صورت عملی برای سازمان‌های مختلف و مربوطه ارسال می‌کنیم.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی در جهت تولید محصولات مختلف مورد نیاز جامعه تلاش کرده و تاکنون تولیدات مختلفی داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: یکی از مشکلات تولید کنندگان داخلی ورود بی رویه محصولات قابل ساخت توسط آن‌ها است. دولت برای رشد تولید محصولات ایرانی باید از نخبگان و مخترعان داخل کشور حمایت کنند. جهاد نیز در پارک‌های فناوری خود از نخبگان و مخترعان کشورمان حمایت کرده و به آن‌ها در زنجیره‌ی علم و فناوری از تولید محصول تا تجاری‌سازی فناوری‌های کمک می‌کند.

وی افزود: همچنین ما از متخصصان نخبگان و مخترعان می‌خواهیم پیشنهادات، ایده‌ها و نظرات خود را به ما ارائه دهند و محصولات خود را تولید کنند. همچنین جهاد دانشگاهی برای رشد تولید به آن‌ها آموزش‌های لازم را می‌دهند.

نائینی اظهار کرد: برای تولید محصولات بومی زمان و انرژی زیای گذاشته می‌شود، اما با این حال هموطنان از محصولات خارجی استفاده می‌کنند؛ و و همین باعث نا امیدی مهندسان و تولید ناقص محصولات می‌شود. در این مواقع دولت باید از واردات جلوگیری کند تا شاهد افزایش تولید محصولات داخلی باشیم.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی برای کاهش و مهار تورم درصدد است تا با نخبگان اقتصادی راهکار‌هایی را ارائه دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: