کد خبر: ۳۹۴۳۰۹
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
0
سخنگوی شورای شهر تهران درباره برگزاری چهارشنبه‌های فرهنگی در پایتخت در سال ۱۴۰۱ توضیحاتی ارائه داد.

چهارشنبه‌های فرهنگی شورای شهر در سال ۱۴۰۱ به کجا رسید؟

از ابتدای شروع شورای شهر تهران، در کمیسیون فرهنگی طرحی تحت عنوان چهارشنبه‌های فرهنگی مطرح شد و اجرای این طرح به این صورت بود که سخنگوی شورای شهر تهران در هر چهارشنیه از یک منطقه مشخص بازدید می‌کرد و مشکلات آن منطقه را در دستور کار قرار می‌داد، بر پروژه‌ها نظارت انجام می‌شد و در برخی اوقات هم در حاشیه این طرح، شهرداران مناطق و معاونان وعده‌هایی برای افتتاح پروژه‌هایی خاص می‌دادند.

با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ به پایان رسیده، نتیجه این طرح و میزان تاثیر گذاری ان را از علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران جویا شدیم، او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اقدامات مهمی طی ۱۸‌ماه گذشته در حوزه اجتماعی- فرهنگی در بستر فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورا صورت گرفته که بنده بخشی از آن را در بستر برنامه چهارشنبه‌های فرهنگی اجرا شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس از ۱۱منطقه بازدید ۱۲ساعته انجام گرفته است. با رفتن یک‌هفته درمیان به مناطق تهران که از لحاظ جغرافیایی نیز جنوبی‌تر و کم‌برخوردارتر هستند این برنامه‌ها را عملیاتی کردیم؛ البته آسیب‌های اجتماعی شهر فقط در جنوب شهر نیست و در تمام نقاط آن شاهد این آسیب‌ها هستیم.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد:، اما در چهارشنبه‌های فرهنگی چه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم و اساسا در پی چه چیزی بودیم؟ در هر یک از برنامه‌ها ابتدا از برخی پروژه‌ها یا فضا‌های فرهنگی بازدید می‌کردیم و سپس ضمن حضور در یکی از مساجد شاخص به بحث و بررسی در رابطه با وضعیت فرهنگی محله می‌پرداختیم و بعد از آن به دیدار خانواده شهدا می‌رفتیم. همچنین با نخبگان منطقه جلساتی داشتیم و در شورای معاونین منطقه حاضر می‌شدیم و یک بحث فرهنگی بیش از ۳ ساعته انجام می‌شد.

نادعلی گفت: در این جلسات سعی کردیم تا برای فهم و حرکت به‌سوی حل مسائل سازمان‌ها و تشکل‌های فرهنگی گفتگو و اقدام کنیم؛ بر این اساس در سال‌جاری ۱۱بازدید اماکن ورزشی، ۱۳بازدید اماکن دینی، ۵بازدید اماکن هنری و ۳۰بازدید اماکن فرهنگی به عمل آمد. هدف از چهارشنبه‌های فرهنگی نظارت بر وضعیت پروژه‌ها است. چراکه نسبت به پروژه‌های فرهنگی مناطق اشراف داریم، ولی با بازدید از این پروژه‌ها نسبت به روند پیشرفت‌شان آگاهی پیدا می‌کنیم و از موقعیت‌های وی‍ژه فرهنگی در منطقه اطلاعات لازم را به‌دست می‌آوریم و متوجه علل عدم‌کارکرد برخی از این پروژه‌ها هم خواهیم شد. از سوی دیگر نشست با فعالان منطقه سبب می‌شود تا دغدغه‌های فرهنگی- اجتماعی درخصوص مناطق و شهر تهران را واقعی‌تر درنظر بگیریم.

نادعلی تصریح کرد: این نخبگان تعدادی در مناطق و برخی هم در محلات فعالیت دارند و بدون استثنا صاحب‌نظر درخصوص مسائل فرهنگی- اجتماعی هستند. با برگزاری این نشست‌ها ارتباط بهتری بین فعالان و شهرداری منطقه صورت می‌گیرد و پیوستگی بین نخبگان برای هم‌افزایی نیز ایجاد می‌شود. به‌عنوان نماینده مردم نکاتی را نخبگان مطرح می‌کنند و در برنامه‌ریزی‌ها استفاده می‌کنیم تا تصمیمی پشت در‌های بسته و بدون فهم واقعی از مسائل شهر و شهروندان گرفته نشود.

وی تاکید کرد: با این نظرات نگاه بهتری در تنظیم برنامه چهارم توسعه و برنامه‌وبودجه ایجاد شده و دستاورد‌ها نیز به کل کمیسیون انتقال داده شده است. از این‌رو مقرر شد تا گزارشی برای صحن شورای شهر آماده شود و ابتدا در اختیار رئیس شورای اسلامی شهر تهران قرار گیرد. برنامه برای سال آینده بدین‌گونه خواهد بود که با بازخورد‌هایی که از مناطق گرفته می‌شود، ۱۱ منطقه دوم که برای سال ۱۴۰۲ در دستورکار هستند با دست فرمان دیگری ادامه پیدا کنند و از تجربه‌های قبلی استفاده شود.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: البته تنها دغدغه ما چهارشنبه فرهنگی نبوده و تلاش کردیم مجموعه‌های فرهنگی- اجتماعی شهر تهران را دائما رصد کنیم و نظارت‌ها کماکان صورت بگیرد. بنده به‌عنوان عضو شورای شهر و نماینده مردم تلاش کردم تا در همه حوزه‌ها حضور داشته باشم و نظارت‌ها انجام و به مطالبات مردم پاسخ داده شود. بنا داریم تا در سال آینده در سطح محلات با ویژه کردن و برجسته‌سازی مسجد محله‌ها و سرای محلات اقدامات خود را ادامه دهیم تا ارتباط بهتری با بدنه همشهری‌های تهرانی در حل مسائل شهر داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: