کد خبر: ۳۹۴۳۳۴
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
سفیر روسیه در واشنگتن اقدام انگلیس در ارسال گلوله‌های اورانیومی به اوکراین را پیش بردن جهان به سمت آخر الزمان هسته‌ای عنوان کرد.

غرب، جهان را به سمت آخر الزمان هسته‌ای پیش می‌برد

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت که غرب به سرکردگی آمریکا که تصمیم گرفته است مهمات آلوده به اورانیوم ضعیف شده را برای اوکراین تامین کند، جهان را به طور غیرقابل برگشتی به مرز خطرناکی می‌رساند که فراتر از یک آخر الزمان هسته‌ای است

آنتونوف گفت: ارسال سلاح‌های مرگباری که برای از بین بردن غیرنظامی ها، مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و کودکستان‌ها استفاده می‌شود به اوکراین ادامه دارد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، روز چهارشنبه، هنگام اظهارنظر درباره تصمیم انگلیس برای تحویل گلوله‌های آلوده به اورانیوم ضعیف شده به اوکراین، گفت که این نوع مهمات نسبتاً رایج است و برای دهه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

آنتونوف در واکنش به اظهارات کربی گفت: اظهارنظر در مورد این نوع مزخرفات واقعاً دشوار است. مقامات واشنگتن با اظهارات غیرمسئولانه خود به پایین‌ترین سطح خود رسیده اند.

وی افزود: ارسال بی پایان سلاح‌های مرگبار به اوکراین جریان دارد که توسط آن غیرنظامیان، مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان ها، مهدکودک‌ها نابود می‌شوند. اما حتی این برای تبهکاران غربی نیز کافی نیست. اکنون ظاهراً آن‌ها می‌خواهند گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده را در اختیار نازی‌های کیف قرار دهند! پیامد‌های منفی استفاده از چنین مهمات بار‌ها توسط رسانه‌های غربی تایید شده است.

آنتونوف گفت: من می‌خواهم به شما یادآوری کنم که هنگام استفاده از این نوع مهمات، گرد و غبار رادیواکتیو روی زمین می‌نشیند - بسیار سمی است و نمی‌توان آن را ضد عفونی کرد. چنین موادی باعث شیوع سرطان می‌شود. آمریکایی‌ها به خوبی از این موضوع آگاه هستند، زیرا قبلاً از آن‌ها استفاده کرده اند. تسلیحات در عراق و یوگسلاوی. قربانیان از بیماری‌های مرگبار رنج می‌بردند و فرزندان آن‌ها با نقایص مادرزادی متولد شدند.

پیشتر، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که خطر یک درگیری هسته‌ای در بالاترین سطح خود در دهه‌های اخیر وجود دارد و هشدار داد که مسکو در یک درگیری آشکار با واشنگتن بر سر جنگ اوکراین قرار دارد.

روز سه شنبه آنابل گلدی، معاون وزیر دفاع انگلیس گفته بود که لندن مهمات اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

تارنمای تحقیقاتی انگلیسی "از طبقه بندی UK" فاش کرد که انگلیس گلوله‌های زره ​​پوش حاوی اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین می‌فرستد تا به عنوان مهمات برای تانک‌های اهدایی ارتش انگلیس استفاده شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه متعهد شد که به قصد انگلیس برای ارسال تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین پاسخ دهد و خاطرنشان کرد که با این کار "غرب اولین کسی خواهد بود که از سلاح‌های حاوی اجزای هسته‌ای استفاده می‌کند. "

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: