April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۳۵۲
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
ناصر کنعانی ضمن استقبال از حمایت وزرای خارجه شورای همکاری از توافق ایران و عربستان، جزایر سه گانه ایرانی را جزء ابدی خاک ایران خواند.

واکنش ایران به بیانیه نشست ۱۵۵ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر از میزبانی و مساعدت جمهوری خلق چین و اقدامات موثر جمهوری عراق و سلطنت عمان در ازسرگیری روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی قدردانی کرد و حمایت کشور‌های منطقه از این توافق را نشانه‌ای از عزم همسایگان برای تقویت ابتکارات دیپلماتیک در سطح منطقه دانست.

کنعانی با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین مفاد بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای کشورمان را وارد ندانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت‌ها و تعهدات بین‌المللی خود آشنا و همواره به آن‌ها پایبند بوده و در خصوص توافق برجام نیز در چارچوب‌های فنی و سیاسی مرتبط با این توافق، در تعامل و ارتباط با طرف‌های ذیربط می‌باشد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، همواره تعامل و همکاری با همسایگان را بهترین راهکار حل مسائل منطقه دانسته و از ابتکار‌های مثبت در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر حُسن همسایگی و اصول و قواعد بین‌الملل استقبال می‌کند.

کنعانی در پایان، مطالب مربوط به یمن و ارتباط آن با نام ایران را رد کرد و بر لزوم واقع گرایی و پیشرفت راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران طولانی یمن تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: