کد خبر: ۳۹۴۳۸۲
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
0

روش های فراوانی برای افزایش فشار آب ساختمان وجود دارد که برخی از آنها بسیار کارآمد هستند. تنها کافیست که علت کاهش فشار را بررسی کنید و سپس یکی از روش های افزایش فشار آب را انتخاب کرده و انجام بدهید. بالا بودن فشار آب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد؛ زیرا کم بودن فشار آب فعالیت افراد را تحت تاثیر قرار داده و گاه مختل می کند؛ به همین دلیل باید در صورت کم بودن فشار آب آن را بررسی کرد و با روش های مختلفی آن را افزایش داد. برای افزایش فشار آب ساختمان باید هم به نوع ساختمان و تعداد طبقات توجه کنید و هم باید به فشار آب سرد و گرم توجه نمایید. مسلما ساختمان های چند طبقه بیشتر با مشکل افت فشار آب مواجه می شوند. در صورتی که افت فشار فقط برای آب گرم باشد باید علت را از آبگرمکن یا پکیج برطرف نمود.

افزایش فشار آب ساختمان

دلایل کاهش فشار آب ساختمان

دلایل زیادی برای کاهش فشار آب ساختمان وجود دارد که باید هر کدام به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند تا بتوان به راحتی کمبود فشار آب را حل نمود. از این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بالا بودن طبقات ساختمان و افزایش مصرف خانوارها یکی از دلایل افت فشار آب است.
  2. کوچک بودن لوله ها باعث کم بودن آب خروجی می شود.
  3. رسوب گرفتن لوله ها باعث کم شدن فشار آب می گردد.
  4. وجود ترک و سوراخ در لوله ها باعث کاهش فشار آب می شود.
  5. رسوب گرفتن شیر آب هم می تواند باعث کاهش فشار آب شود.

با بررسی موارد گفته شده به راحتی می توان دلیل افت فشار آب ساختمان را فهمید و در کوتاه ترین زمان ممکن برای آن راه حلی را پیدا کرد تا فشار آب افزایش پیدا کرده و به طبقات بالا نیز به خوبی آب برسد. همان گونه که دلایل افت فشار آب زیاد می باشد به همان اندازه هم راه حل برای افزایش فشار آب وجود دارد که با کمک آنها می توان آبی در فشار را برای ساختمان خود فراهم کرد. هر مشکل نیاز به راه حل مخصوص به خود دارد که توسط افراد باتجربه و خبره مورد بررسی قرار می گیرد تا بهترین راه برای حل آن اجرا شود.

راه حل های افزایش فشار آب ساختمان

راه های فراوانی برای افزایش فشار آب ساختمان وجود دارد که بسته به ساختمان و نوع مشکل همواره از آنها استفاده می کنند. لازم به ذکر است که زیاد بودن این راه ها افزایش فشار آب را آسان کرده است. از این راه حل ها می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  1. می توان پمپ خریداری نمود و بعد از کنتور آب آن را نصب کرد تا آب با فشار به طبقات بالا هم برسد.
  2. می توان از شیرهای افزایش دهنده فشار آب استفاده کرد.
  3. می توان از مخزن آب استفاده کرد.
  4. استفاده از مینی پمپ برای هر واحد هم می تواند فشار آب را افزایش بدهد.
  5. رسوب زدایی لوله ها و آبگرمکن

البته ناگفته نماند شما باید لوله های خود را هم تعویض نمایید یا رسوبات موجود در لوله ها را شستشو بدهید تا فشار آب دوباره افزایش پیدا کند. در صورتی که لوله های شما کوچک باشند نیز باید آنها را تعویض کنید و لوله هایی را قرار بدهید که بتوانند به راحتی آب را با فشار و حجم بالا به طبقات دیگر هم برسانند. زیاد بودن راه حل ها برای افزایش فشار آب ساختمان کمک کرده تا بتوانید به راحتی در هر طبقه ای که هستید در هر ساعت از شبانه روز به ان دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. در صورتی که ساختمان تک طبقه و همکف باشد، در این صورت نیاز به پمپ آب برای افزایش فشار آب ندارد و تنها باید بررسی کرد که اگر لوله های آن قدیمی هستند آنها را تعویض کنید؛ زیرا ممکن است دچار رسوب و ترک شده باشند.

اگر با افت فشار آب مواجه هستید، همواره باید به سراغ پکیج خود برای حل مشکل بروید. برای حل کردن این مشکل ابتدا باید پکیج را رسوب زدایی نمایید تا آب بهتر در آن جریان پیدا کند و سپس باید به آب پمپ افزایش فشار آب اضافه کنید تا فشار آب گرم را بالا ببرد.

تجهیزات لازم برای افزایش فشار آب ساختمان

برای این که فشار آب یک ساختمان را افزایش بدهید، همواره به تجهیزات متعددی نیاز دارید که لازم ترین و پرمصرف ترین آنها عبارتند از:

  • پمپ آب بزرگ
  • پمپ آب کوچک
  • لوله های افزایش دهنده فشار
  • دستگاه تصفیه آب

لوازم نام برده برای کمک کردن به افزایش فشار آب بسیار موثری می باشند. پمپ ها بیشتر برای ساختمان های اپارتمانی کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما استفاده از دستگاه های تصفیه به نیاز و نظر افراد بستگی دارد که از آن در واحدهای خود استفاده کنند. پمپ ها اصولا پس از روشن شدن حجم آب را با فشار زیاد به سمت لوله هدایت می کنند که در این صورت آب به راحتی به طبقات بالا می رسد.

برای افزایش فشار آب ساختمان پمپ آب بهتر است یا دستگاه تصفیه؟

همان گونه که گفتیم برای افزایش فشار آب می توان هم از پمپ آب استفاده کرد و هم از دستگاه تصفیه؛ اگر شما فشار آب مناسبی داشتید و در حال حاضر آب افت فشار پیدا کرده و تا حدودی هم آلوده است مسلما لوله های شما دچار رسوب شده اند که در این صورت بهتر است از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید تا آب خارج شده از کنتور کاملا تصفیه شود و تمام رسوبات آن از بین برود و سپس در اختیار واحدها برای مصرف قرار بگیرد.

اگر آب حجم کمی دارد و به درستی در اختیار طبقات قرار نمی گیرد، همواره بهترین کار استفاده از دستگاه پمپ آب می باشد. این دستگاه عملکردی عالی دارد به گونه ای که آب خارج شده از کنتور و لوله اصلی را در خود ذخیره کرده و به کمک فشار هوا آن را با سرعت وارد لوله ها می کند که در این صورت آب به تمام طبقات به یک اندازه می رسد.

پمپ آب

سخن پایانی

افت فشار آب می تواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد به همین دلیل در صورت مواجه شدن با فشار کم آب همواره باید آن را مورد بررسی قرار داد و راه حل آن را پیدا کرد تا به فشار بالا رسید. امروزه استفاده از پمپ آب و دستگاه تصفیه آب در ساختمان ها رونق زیادی پیدا کرده است تا افراد آب تمیز و پر فشار در اختیار داشته باشند. جهت خرید انواع پمپ آب می توانید به سایت البرزمخزنalborzmakhzan.com  مراجعه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: