April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۴۰۶
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
وزارت راه و شهرسازی درباره خرید ویلا و زمین در شهر‌های شمالی کشور بدون در نظر داشتن شرایط لازم در ایام نوروز هشدار داد.

هشدار به خریداران ویلا در سفرهای نوروزی

وحید قربانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای کاربری کشاورزی را به ویژه در استان‌های شمالی بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح تفکیک می‌کنند و به معرض فروش می‌گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می‌فروشند.

وی افزود: این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی‌های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلا‌های فاقد اسناد مالکیت و مجوز ساخت اختصاص یابد که وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌کند دقت لازم را به هنگام خریداری این املاک به کار گیرند.

قربانی تصریح کرد: در این زمینه استعلام از اداره کل راه و شهرسازی، مشورت با مشاور حقوقی و دیدن اسناد لازم برای خرید زمین و ویلا توصیه می‌شود.

وی خواستار اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز شد و گفت: یگان حفاظت از اراضی ملی در طول سال و به ویژه ایام نوروز مراقبت و محافظت لازم را در خصوص جلوگیری تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آن در سراسر کشور خواهند داشت.

یادآوری می‌شود در تعطیلات نوروزی با مسافرت هم وطنان به ویژه به مناطق شمال کشور، افراد فرصت طلب و سودجو مبادرت به فروش زمین‌های کشاورزی به عنوان ویلا و یا با کاربری مسکونی و تجاوز به اراضی بیت المال می‌نمایند، که بایستی اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: