April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۴۱۵
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
0
به گفته محققان، سروصدای جاده ای می تواند بر فشار خون تاثیر بگذارد.

زندگی در محیط شلوغ بر فشار خون تاثیر دارد؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که موتور‌های روشن اتومبیل‌ها، بوق‌های بلند و آژیر‌های هشدار می‌توانند خطر فشار خون بالا را افزایش دهند.

«جینگ هوانگ»، نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه پکن چین، در یک نشریه خبری گفت: «ما کمی تعجب کردیم که ارتباط بین سروصدای ترافیک جاده‌ای و فشار خون بالا حتی پس از کنترل آلودگی هوا قوی بود.»

برای مطالعه این موضوع، هوانگ و همکارانش داده‌های بیش از ۲۴۰۰۰۰ نفر را در انگلستان تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان در زمان شروع مطالعه ۴۰ تا ۶۹ سال سن داشتند و فشار خون بالا نداشتند.

محققان با استفاده از داده‌های حدوداً هشت ساله دریافتند شرکت‌کنندگانی که در نزدیکی سر و صدای ترافیک جاده‌ای زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلاء به فشار خون بالا هستند و با افزایش صدا، خطر ابتلاء به این عارضه افزایش می‌یابد.

هوانگ گفت: «سروصدای ترافیک جاده‌ای و آلودگی هوای ناشی از ترافیک در اطراف ما وجود دارند. بررسی اثرات مستقل سر و صدای ترافیک جاده‌ای به جای کل محیط ضروری است.»

هوانگ در ادامه افزود: «این یافته‌ها برای حمایت از اقدامات بهداشت عمومی برای کاهش اثرات نامطلوب صدای ترافیک جاده‌ای کافی است.»

اکنون محققان در حال انجام مطالعات میدانی برای درک بهتر چگونگی تأثیر سروصدای جاده بر فشار خون هستند.

منبع: مدیسن نت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: