پیام مدیرکل هنر‌های نمایشی به مناسبت روز جهانی تئاتر:
کد خبر: ۳۹۴۴۷۸
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی، هفتمین روز از بهار طبیعت را که در تقارن با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی است به فال نیک گرفت.

تئاتر به وسعت ایران اسلامی گسترده شده است

در پیام کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی آمده است: به نام خدا تئاتر؛ نمایش تامّ ِزندگی است.

اگر بسیاری را اتّفاق بر این است که «تئاتر»، زبانی توانمند و رسانه‌ای روزآمد و موثّر برای نمایش کیفیت زیستن آدمی و ربط و ارتباط او با جهان پیرامونی او، در آیینه‌های ِ «آنچه هست» و «آنچه باید باشد»؛ محسوب شود؛ پس تئاتر، به معنی خاصِ ساحَتش، نمایش تامّ و تمام زندگی است؛ و صحنه نمایش اش محلی برای تزکیه، تربیت، تقویت، فضیلت و سیر تعالی انسان به‌سوی خالق با مردمی مؤمن و معتقد با تمامی حقیقت‌ها و واقعیت‌های زندگی و همه‌ی گریز‌ها و ناگزیری‌هایش؛ و هنرمندش کسی است که خواسته‌ها و آمال مردم جامعه خود را شناخته و در آثارش، مردمِ محروم اجتماع اش را و بیش از آن خدای خالقش را ناظر بر عمل خویش بداند. ازاین‌رو خوش‌یمنی ِ هفتمین روز از بهار طبیعت را در تقارن با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی، به فال نیک گرفته و با یادی از آنانی که در مه‌آلود ِ ایّام همه‌گیری کرونا، به دیدار حضرت دوست رفتند؛ قدردان حضور مغتنم آنانی هستیم که هنوز و تا سال‌های سال، در سایه‌ی بزرگواری‌هایشان هستیم و خواهیم بود؛ پیشکسوتان ارجمند هنر نمایش کشور و جوانان آتیه‌مند ِ این عرصه و صحنه.

از طرفی بر این عقیده، مصرانه معتقدیم که باگذشت چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تئاتر به‌عنوان هنری غنی، ارزشمند و به‌دوراز هر آنچه به‌غیراز فرهنگ بوده، امروزه به وسعت ایران اسلامی گسترده و وسعت پیداکرده و تمامی این سرزمین قطب نمایش کشور شده است.

در این فرصت ناب، ضمن ابراز ِ آمادگی‌ای بیش از گذشته برای همکاری‌ها و هم‌صدایی‌ها با ارزش‌های همگرای ِ امروز تئاتر جهان، امید می‌بریم که به یُمن ِ این روز، سال پیشاروی ِ تئاتر کشورمان، سالی سرشار از توجّه به تئاتر شهرستان‌های ایران عزیز و روز‌هایی پربار از تعاملات عزتمند بین‌المللی ِ سرمایه‌های ارزشمند تئاتر ایرانی با داشته‌های سایر کشور‌ها باشد و نیز امکانی فراهم‌تر برای بهره‌وری شایسته‌تر و عمیق‌تر از گنجینه‌های هنر نمایش ایران در جای‌جای این مرز پُرگُهَر اسلامی، به‌ویژه پیش‌قراولان و ره سپردگان ِ سربلند ِ این سامان. این‌چنین باد و این‌چنین‌تر!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: