کد خبر: ۳۹۴۵۴۷
۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
0

‌جاذبه های رم به اندازه ای زیاد است که اگر روزها به سیر و سیاحت در آن مشغول باشید، باز هم تمام نمی شود و خسته نمی شوید. امروزه توریست‌ ها و گردشگران زیادی به رم می روند و از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری این شهر دیدن می‌کنند. اگر به دنبال تنوع هستید می توانید رم را انتخاب کنید، این شهر آثار فرهنگی و تاریخی زیادی دارد و قطعا برای شما سفر دلپذیری می باشد. جاذبه های رم طوری طراحی شده است که همه سلایق را در خود جای داده است

فواره تروی

فواره تروی یکی از جاهای توریستی رم است که در میدان تروی در نزدیک پله های اسپانیایی و میدان پیازا قرار دارد. این فواره بازدید کنندگان زیادی دارد و در طول روز هزاران بازدید کننده به این فواره مراجعه می کنند و محل مناسبی برای استراحت کردن است و مکانی آرام و دلنشین است.

اگر در سفری که به رم دارید از پیاده روی روزانه خسته شده اید، می توانید به فواره تروی بروید و یک استراحت جانانه داشته باشید.

در این فواره چشمه عشاق هم وجود دارد که صبح زود نمای بسیار زیبایی دارد. همچنین اگر دوست دارید شب به این فواره بروید می توانید روشنایی خیره کننده فواره را از نزدیک ببینید.

فواره تروی ایتالیا از بزرگترین و مشهورترین آبشارهای رم محسوب می‌شود که داستان حماسی دارد. این فواره برای زوج های جوانی که رم را به عنوان مقصد ماه عسل خود انتخاب کرده اند، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این فواره چشمه های بزرگی دارد و ارتفاع آن ۲۶ متر و عرض آن ۴۹ متر است.

در ضمن این فواره یکی از تاثیرگذار ترین و زیباترین نمونه های فواره در دنیا است. آبنمای تروی یکی از جاذبه های معروف توریستی شهر رم و البته دنیا محسوب می‌شود که برای قرن ها داستان جالبی را با خود به یدک می کشد. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای ایتالیا را دنبال نمایید

کولوسئوم

کولوسئوم

از جاهای دیدنی رم می توان به کولوسئوم نیز اشاره کرد که به نوبه خود منحصر به فرد است. این مکان یک تماشاخانه در شهر رم است. کولوسئوم بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده است و ساخت این مکان توسط وسپاسیان بین سالهای ۶۹ تا ۷۰ میلادی پایه گذاری شد.

کولوسئوم یکی از برترین جاذبه های گردشگری دنیا در ایتالیا و بزرگ ترین تماشاخانه در رم است. این بنا دارای معماری، مهندسی و همچنین گذشته بسیار شگفت انگیزی است که اکنون آن را به نمادی برای کشور ایتالیا و رم تبدیل کرده‌ است. تماشاخانه کولوسئوم شاهد اعدام‌ ها و نبرد های خونین گلادیاتورها با یکدیگر و یا با حیوانات وحشی بوده است تا باعث سرگرمی تماشاچی‌ ها، اشرافیان و امپراتورها باشد.

این بنای با شکوه و شگفت‌ انگیز زیر نظر امپراطوری به نام تیتوس فلاویوس در سال ۷۲ میلادی در قسمت شرقی سوم ساخته شده است و هشت سال بعد در زمان امپراطوری جانشین و پسر بزرگ تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس، ساخت آن کامل شد.

نام دیگر کولوسئوم، آمفی تئاتر است که آن را از امپراطور سلسله ی فلاویان گرفته است. این مکان بزرگترین آمفی تئاتر در دنیا است و در حال حاضر بازسازی می شود. این بنا دارای ۸۰ ورودی است و ظرفیت ۵۰ هزار جمعیت را در خود اختصاص داده است.

رومن فروم

رم جاذبه های دیدنی زیادی دارد که رومن فروم یکی دیگر از دیدنی های رم است. رومن فروم یک میدان مستطیل شکل است که با خرابه های چندین ساختمان مهم دولتی در مرکز شهر رم احاطه شده است.

شهروندان شهر باستانی به این فضا که در اصل یک بازار است ،به عنوان فروم مگنوم یا صرفاً فروم اشاره می‌کردند. رومن فروم یا میدان اصلی شهر رم، خرابه هایی برجای مانده از شکوه امپراطوری رم و محل اجرای نمایش، مقبره های باشکوه، کلیسا و نواحی پر جنب و جوش عمومی بوده است.

در اکثر شهرهای امپراتوری رم یک محیط روباز بزرگ به نام فروم وجود دارد. مردم از این مکان ها برای انجام معامله، خرید و فروش، ملاقات با دوستان، اطلاع از اخبار، تماشای مسابقات گلادیاتورها، جشن گرفتن پیروزی‌ها، شرکت در انتخابات و محاکمه ها و حتی رفتن به مدرسه استفاده می کردند. معمولاً زمین فروم ها سنگ فرش است و اطراف آن ساختمان های با شکوهی مثل مقبره ها، کلیساها و گاهی فروشگاه های زیبا وجود دارد.

به شما پیشنهاد می‌ کنیم اگر به تور ایتالیا سفر می کنید حتما به این مکان بروید و خاطرات به یاد ماندنی را به ارمغان بیاورید. قصد سفر دارید و به دنبال آشنایی با چگونگی اخذ ویزای شینگن هستید این لینک رادنبال نمایید

باسیلیکای سنت پیتِر

باسیلیکای سنت پیتِر

باسیلیکای سنت پیتر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رم است. این مکان بزرگ در شهر واتیکان در رم از بزرگترین کلیسا های دنیا است که مربوط به دوره رنسانس پسین می‌شود. این کلیسا که به طور کلی توسط دوناتو برامانته، میکل آنژ طراحی شده، معروف ترین اثر معماری رنسانس می باشد.

این مکان یکی از بزرگترین کلیسا های ایتالیا و جهان است که نه تنها بزرگترین آنها است، بلکه به عنوان ثروتمندترین کلیسای ایتالیا نیز شناخته شده است. در بنای این کلیسا نبوغ بی‌نظیر و برجسته معماری ایتالیایی را به وضوح می توانید تماشا کنید.

کلیسای سنت پیتر دارای یکی از شاهکارهای سه گانه معروف و زیبای ایتالیا است. این مکان یکی از مهمترین جاذبه ها و آثار تاریخی نه تنها در شهر، بلکه در کل ایتالیا محسوب می شود. تاریخ ساخت باسیلیکای سنت پیتر مربوط به قرن چهارم میلادی است و محل کلیسای جامع سنت پیتر در رم در اصل یک قبرستان بوده که در سال ۳۰۶ میلادی امپراتور کنستانتین به عنوان اولین امپراتور مسیحی رم تصمیم گرفت تا در مقبره ی سنت پیتر یک بنای عظیم برپا کند.

موزه‌های واتیکان

موزه‌های واتیکان

جاذبه های توریستی رم تنوع فراوانی دارند که از جمله آنها موزه های واتیکان می باشد. این موزه از عظیم ترین و دیدنی ترین موزه های جهان می باشد و همچنین این موزه یکی از دیدنی های اصلی شهر واتیکان است. این مکان که آثار هنری و تاریخی بی نظیری دارد، مرتبط با مسیحیت و مذهب کاتولیک است و سالانه پذیرای حدود ۴ میلیون بازدید کننده می باشد.

 مجموعه آثار جمع آوری شده توسط کلیسای کاتولیک و دوره پاپ و از جمله مشهورترین آنها مجسمه های روبی و مهمترین شاهکارهای هنری قرن رنسانس به به نمایش گذاشته شده است. امروزه شاهد بازدید کنندگان زیادی از کل دنیا به این موزه هستیم و همین تعداد بالای بازدید از موزه، باعث شد که موزه واتیکان به سومین موزه پربازدید کننده در جهان تبدیل شود.

این موزه یک موزه تاریخی است که به لحاظ اینکه پرتره های پاپ های مشهور را از قرن شانزدهم تا به امروز درون خود نگه داشته است، جز منحصر به‌ فردترین موزه ها شناخته شده است.

لازم به ذکر است بدانید که علاوه بر مواردی که اشاره کردیم، این موزه مربوط به آیین های دوران پاپی است. همچنین در طبقه پایینی ای موزه کالسکه و اتومبیل پاپ و کاردینال که از جمله وسایلی بودند که پاپ ها در آن زمان استفاده می‌کردند، نیز نگهداری می شود.

این موزه میزبان مجموعه مختلفی از پرده های منقوش و قالیچه های نماهایی از قرن پانزدهم و هفدهم و همچنین مجموعه ای از نقشه ها و نقاشی های مختلف می باشد. پیشنهاد می کنیم حتما مقاله اخذ ویزای کانادا را دنبال نمایید

پانتئون

پانتئون رم یکی از بهترین مکان های دیدنی رم محسوب می شود که معبد رومی سابق و کلیسای کاتولیک فعلی در رم ایتالیا است که در محوطه معبد پیشین قرار گرفته است. احتمالاً این مکان در سال ۱۲۶ پس از میلاد توسط یانوس بازسازی و وقف شد.

پانتئون رم از یک کلمه یونانی به معنی متعلق به همه خدایان گرفته شده است و بنایی مدور با گنبدی از جنس بتن می باشد. این ساختمان زیبا در کنار آمفی تئاتر کولوسئوم از مهم ترین نمادها و جاذبه های گردشگری شهر رم به حساب می آید که سالانه میلیون‌ ها گردشگر از سراسر جهان راهی این شهر می شوند و بازدید می کنند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما در سفری که به رم دارید، به این مکان بروید و دیدن کنید. یافته‌ های باستان‌ شناسی نشان می‌دهد که معبد پانتئون ساخته شده توسط مارکوس تخریب شده و بنای کنونی بعداً بر جای آن بنا شده است. البته لازم به ذکر است بدانید که بخش ورودی بنا که کتیبه آگریپا بر روی آن نقش بسته، بخشی از پانتئون اولیه است.

خیابان باستانی آپیا

خیابان باستانی آپیا از مکان های توریستی رم می باشد که یک خیابان بزرگ و معروفی است که بازدیدکنندگان زیادی دارد. یکی از جذاب ترین خیابان های رم خیابان باستانی آپیا است که در سال ۳۱۲ قبل از میلاد ساخته شده است. در این خیابان اتوبوس ها و وسایل نقلیه فراوانی وجود دارد که برای رفت و آمد در نظر گرفته شده اند.

اگر می خواهید در سفرتان به تور ایتالیا تجربه ای متفاوت را رقم بزنید، حتما به این خیابان بروید. خیابان های رم لایه‌های متعددی از تاریخ را به نمایش می‌گذارند و اغلب در آنها دنیای دیگری را خواهید یافت که در عمق شهر پنهان شده است.

اگر می خواهید بازدیدتان از این شهر کامل و بسیار متفاوت باشد، پیشنهاد می‌کنیم خیابان های معروف شهر را فراموش نکنید.

قلعه سنت آنجلو

قلعه سنت آنجلو

یکی دیگر از مکان های گردشگری رم، قلعه سنت آنجلو می باشد که یک قلعه منحصر به فرد و ممتاز است. این ساختمان مدور و استوانه شکل، واقع در کرانه رود تیبر در شمال غربی مرکز تاریخی شهر رم ایتالیا است.

داستان این تغییر نام بسیار جالب و شنیدنی است، مقبره هادریان که به قلعه سنت آنجلو معروف است در واقع یک بنای یاد بود است که در شهر رم پایتخت ایتالیا واقع شده است. این مکان از جاهای دیدنی و گردشگری رم محسوب می شود که در اواخر قرن اول میلادی ساخته شده است.

این قلعه گذرگاهی دارد که به واتیکان منتهی می شود و در طول تابستان شما شاهد کنسرت هایی در تراس های این بنا خواهید شد و در زمستان در محوطه بیرونی، پیستی برای اسکیت سواری روی یخ ایجاد می کنند.

اگر به شهر ایتالیا برای گردش و تفریح می روید، حتماً به رم و به جاهای دیدنی و گردشگری این شهر سری بزنید. ما به شما قول می دهیم که پشیمان نخواهید شد و لذت می برید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: