April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

شاید شما هم تاکنون قصد خرید ورق رنگی را داشته‌اید. به طور معمول افراد در هنگام خرید این محصولات با سوالاتی نظیر انواع ورق رنگی کدامند؟ چگونه ورق رنگی مناسب را انتخاب کنیم؟ بهترین جنس ورق رنگی چیست؟ و دیگر سوالاتی از این دست روبرو می‌شوند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع ورق رنگی موجود در صنعت و بازار آشنا کنیم و سپس به شما بگوییم که چگونه می‌توانید ورق رنگی مناسب برای کاربرد موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس به ارائه بهترین قیمت ورق رنگی برای شما عزیزان بپردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

معرفی انواع ورق رنگی و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها

ورق رنگی یکی از انواع ورق سرد و گالوانیزه است. این ورق تحت پوشش دهی و فرآوری سطحی قرار گرفته است و پوشش رنگی از جنس پلیمر دارد. داشتن پوشش رنگی پلیمری یکی از مزایای اصلی این نوع ورق ها است که سبب افزایش خاصیت ضد خوردگی در ورق می شود. این کار سبب می شود که حتی در ضورت بروز خراش با برش در سطح ورق، اکسید شدن آن به راحتی اتفاق نیفتد. اگر قصد خرید ورق رنگی مهدفولاد را دارید کلیک کنید.

ورق‌های رنگی از تولیدات پرکاربرد در صنعت فولاد هستند که در صنایع مختلف و متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق‌های رنگی در شکل‌ها و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است و برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در اینجا قصد داریم به معرفی انواع ورق رنگی بر اساس شکل ظاهری و بررسی ویژگی‌ها و مزایای هر یک از آن‌ها برای شما عزیزان بپردازیم. پس با ما همراه باشید!

  1. ورق رنگی طرح سینوسی یا کرکره‌ای

ورق رنگی کرکره‌ای که با نام ورق رنگی طرح سینوسی نیز در بازار شناخته می‌شود، نوعی ورق رنگی است که به شکل یک موج سینوسی فرم‌دهی شده است. این ورق رنگی را می‌توان پرکاربردترین ورق رنگی دانست. از جمله مواردی که سبب محبوبیت این نوع از ورق‌های رنگی شده است می‌توان به قیمت مناسب، وزن پایین و استحکام بالا اشاره کرد.

  1. ورق رنگی طرح سفال پالرمو

ورق‌های پالرمو یکی دیگر از انواع ورق رنگی پرکاربرد هستند که کاربرد اصلی آن‌ها در سقف شیروانی خانه‌ها و ویلاها است. دلیل نامگذاری این ورق‌ها به نام پالرمو این است که سقف بیشتر خانه‌های شهر پالرمو ایتالیا از این نوع ورق ساخته شده است و به همین دلیل این ورق رنگی در دنیا به همین نام شناخته می‌شود. ورق رنگی سفال پالرمو در شرایط مختلف آب و هوایی دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای سقف‌های شیروانی هستند.

  1. ورق رنگی طرح سفال ژنوا

ورق ژنوا نوع دیگری از ورق‌های طرح سفال است که الگویی به شکل V برعکس در تمامی عرض ورق دارد. زیبایی ظاهری فوق‌العاده این ورق‌ها سبب کاربرد هر چه بیشتر این ورق‌ها در پوشش‌های ساختمانی شده است. مقاومت بالای این ورق‌ها در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی را می‌توان یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه ورق رنگی طرح سفال ژنوا دانست.

  1. ورق رنگی طرح شادولاین

یکی دیگر از انواع ورق رنگی، ورق شادولاین است. این ورق رنگی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و همواره در لیست پرفروش‌ترین ورق‌های رنگی قرار دارد. از مهم‌ترین کاربردهای ورق شادولاین می‌توان به استفاده به عنوان دیواره کارگاه‌ها و سوله‌ها و پوشش‌های سقفی اشاره کرد.

  1. ورق رنگی طرح ذوزنقه‌ای

ورق شیروانی ذوزنقه یک نوع پوشش فلزی برای سقف و دیوارهای ساختمان است که در طراحی خانه‌ها و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق شیروانی ذوزنقه از آلیاژ آهن با روکش رنگی ساخته می‌شود و برای پوشش سقف و دیوا‌رهای داخلی و خارجی ساختمان به کار می‌رود. این نوع پوشش فلزی بسیار محکم و مقاوم در برابر ضربه، آتش، باران و باد است و در مقایسه با سایر روش‌های پوشش دادن سقف و دیوار دارای عمر طولانی‌تری است. برای مشاهده قیمت ورق شیروانی رنگی در مهدفولاد کلیک کنید.

ورق‌های شیروانی ذوزنقه به دلیل زیبایی و شکل منحصر به فرد خود همواره در ساخت‌وسازهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این نوع پوشش فلزی در بسیاری از ساختمان‌های مدرن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.ورق رنگی طرح پرچین یا تایل

ورق‌های رنگی تایل یا پرچین گزینه‌ بسیار مناسبی برای پوشش‌های سقفی هستند. دلیل این موضوع وزن سبک این ورق‌ها است که سبب کاهش خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله می‌شود.

چگونه ورق رنگی مناسب را انتخاب کنیم؟

اکنون که با انواع ورق رنگی و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها آشنا شدید، وقت آن است که به سراغ انتخاب یک ورق رنگی مناسب بروید. ورق‌های رنگی موجود در بازار دارای مشخصات متفاوتی هستند و به همین دلیل در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق‌ها ضخامت، طول، عرض و ویژگی‌های مختلفی دارند و شما باید در هنگام خرید ورق رنگی به این نکته توجه کنید.

علاوه بر این شما باید کاربرد موردنظر خود را پیش از خرید ورق در نظر بگیرید و ورق رنگی را مطابق با کاربرد و نیاز خود انتخاب کنید.

قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره ورق‌های رنگی تولیدی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان پرداختیم. با توجه به مزایای بیشمار این ورق‌ها، صاحبان صنایع مختلف همواره به دنبال خرید این محصول هستند. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه لیست قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه برای شما عزیزان می‌پردازیم و شما می‌توانید با مراجعه به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما به مشاهده قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه mahdfoolad بپردازید و سپس در صورت نیاز ورق رنگی این کارخانه را با کیفیتی بی‌نظیر و قیمتی مناسب خریداری کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: