April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۵۹۸
۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
استان هرمزگان با داشتن سواحل، جزایر و جاذبه‌های طبیعی بی شمار، در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سراسر ایران است.

هرمزگان مقصد گردشگران و مسافران نوروزی/ تفریح و آرامش را در سواحل و جزایر خلیج فارس تجربه کنید

مسافران و گردشگران زیادی از سراسر ایران در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز به هرمزگان سفر می‌کنند و بیشتر آن‌ها بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان از جمله شهر بندرعباس و جزایر قشم، کیش و هرمز را در دستور کار قرار می‌دهند.

چرا مسافران و گردشگران به هرمزگان سفر می‌کنند؟

مهمان نوازی بی نظیر هرمزگانی‌های خونگرم، امکان قایق سواری و شنا در سواحل و آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز، تجربه آب و هوای معتدل و بهاری، خوردن غذا‌های محلی خوشمزه، اقامت در خانه‌های بوم گردی، تماشای دلفین‌های جزیره هنگام از نزدیک، تماشای جنگل‌های زیبای حرا، خرید صنایع دستی متنوع، خرید آبزیان تازه از جمله ماهی و میگو، سفر به جزایر خلیج فارس، خرید کردن از بازار‌های سنتی و مدرن و تماشای جاذبه‌های گردشگری طبیعی و بنا‌های تاریخی از جمله دلایلی است که مسافران و گردشگران را برای سفر به استان هرمزگان ترغیب می‌کند.

جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بندرعباس

سواحل زیبا، بازار‌های سنتی و مدرن، آبگرم گنو، حمام گله داری، معبد هندوها، برکه‌های باران و باغ پرندگان از جمله جاذبه‌های گردشگری بندرعباس است.

جاذبه های گردشگری بندرعباس

قشم جزیره عجایب هفتگانه
ساحل نقره ای، دره ستارگان، جزایر ناز، دلفین‌های جزیره هنگام، غار خربس، تنگه چاهکو، جنگل‌های حرا، بندر تاریخی لافت ، سواحل زیبا و بازارهای سنتی و مدرن از جمله بازار درگهان سبب شده تا قشم به مقصد اصلی مسافران و گردشگران نوروزی تبدیل شود.

جاذبه های گردشگری جزیره قشم

هرمز، جزیره سرخ

جزیره هرمز یکی دیگر از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران نوروزی است.

ساحل سرخ، دره رنگین کمان، فرش خاکی و قلعه پرتغالی‌ها تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشری جزیره هرمز است. البته نباید از غذا‌های محلی و خانه‌های بوم گردی جزیره هرمز هم غافل شد.

جاذبه های گردشگری جزیره هرمز

کیش مروارید خلیج فارس

کشتی یونانی، سواحل بکر و زیبا، هتل‌های مجلل و شهر تاریخی حریره تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش است.

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

 جزیره بوموسی و سواحل زیبایش

جزیره بوموسی هم یکی دیگر از مناطقی است که مسافران و گردشگران نوروزی به آنجا سفر می‌کنند تا در سواحل زیبای این جزیره آرامشی خاص و مثال زدنی را تجربه کنند.

ساحل زیبای جزیره بوموسی

سفر به سایر شهرهای هرمزگان را فراموش نکنید

البته دیگر شهر‌های استان هرمزگان هم دست کمی از بندرعباس و جزایر خلیج فارس ندارند و هر ساله هزاران مسافر به شهر‌های غربی، شمالی و شرقی هرمزگان سفر می‌کنند.

غرب هرمزگان

شهرستان‌های پارسیان، بستک، بندرلنگه و بندرخمیر در غرب هرمزگان همگی دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی هستند. از جمله بنا‌های تاریخی بندرکنگ و جنگل‌های حرای بندرخمیر که فوق العاده زیبا و چشم نواز هستند.

جاذبه های گردشگری غرب هرمزگان

شمال هرمزگان

در شمال هرمزگان هم نباید از شهرستان حاجی آباد و آبشار زیبای تزرج و دیگر مکان‌های گردشگری این شهرستان غافل شد.

آبشار تزرج حاجی آباد

شرق هرمزگان

شهر‌های شرقی هرمزگان شامل رودان، میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد هم با داشتن سواحل و تالاب ها، بنا‌های تاریخی و باغ‌های زیبا میزبان گردشگران زیادی هستند.

جاذبه های گردشگری شرق هرمزگان

نویسنده: پرویز بلوچیان رضوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: