عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به ظرفیت‌های گسترده مطرح کرد
کد خبر: ۳۹۴۶۷۶
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه صنعت فولاد ایران در اقتصاد داخل و خارج گفت: ایران در صنعت فولاد رتبه بالایی دارد و باید تلاش کنیم تا این جایگاه را از دست ندهیم.

فولادسازی‌ها، فرصتی برای تحقق شعار سال

الله وردی دهقانی سانیچ در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه نتیجه پیشرفت در صنعت فولاد، بدست آوردن برند معتبر در بین کشور‌های تولید کننده فولاد جهان بوده است گفت: در نتیجه عملکرد مثبت فولادسازی ها، نیازی به واردات فولاد نیست و اگر هم شاهد واردات برخی موارد معدود محصولات فولادی هستیم، بدلیل فناوری خاصی است که هنوز موفق به کسب آن نشده ایم، اما همچنان مهندسی معکوس صورت می‌گیرد و در آن موارد نیز بزودی به توانمندی‌های لازم دست خواهیم یافت.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جای پای فولادساری ایران محکم شده گفت: در صنعت فولادسازی آسیا یک سروگردان بالاتر ایستاده ایم و به جرات تاکید می‌کنیم که در آسیا رقیبی برای صنعت فولاد نداریم.

وی از جایگاه بالای فولاد ایران در جهان خبرداد و گفت: این توانمندی‌ها آن هم در زمینه فولاد بسادگی بدست نیامده و هزینه‌های سنگینی را متحمل شده ایم تا بتوانیم انواع محصولات فولادی را در کشورمان تولید کنیم.

دهقانی سانیچ صنعت فولاد را در شرایط ایده آل توصیف کرد و گفت: اکنون که توانسته ایم صنعت فولاد ایران را به نقطه‌ای برسانیم که نقش تعیین کننده‌ای در تولید فولاد جهان داشته باشیم، نباید این صنعت مورد بی مهری و کم لطفی قرار گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

رشد ۲۱ درصدی تولید فولاد ایران در ۲ ماه نخست سال میلادی ۲۰۲۳



وی از برند‌های معتبر فولادسازی‌های کشورمان خبر داد و گفت: اکنون فولادسازی‌های بزرگ و معتبری همچون فولاد مبارکه توانسته اند تولیدات با کیفیتی را به بازار عرضه کنند و نه تنها نیاز داخل را تامین کرده اند، بلکه نیاز‌های خارجی را نیز تامین می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در نتیجه عملکرد مثبت فولادسازی‌های کشورمان، نیاز به خارج به حداقل ممکن رسیده است گفت: بسیاری از صنایع در زمینه‌های گوناگون دست به سوی فولادسازی‌های خارجی دراز نمی‌کنند، بلکه هر محصول یا قطعه‌ای که نیاز دارند، به فولادسازی‌های داخلی سفارش می‌دهند و تحویل می‌گیرند، بنابر این زنجیره تولید در کشورمان با توانمندی فولادسازی‌ها کامل شده و به نظر نمی‌رسد در این زمینه مشکلی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر توانمندی‌های داخلی را بدانیم گفت: اگر نیاز داخل به فولاد مرتفع شده و بازار‌های جهانی را بدست آورده ایم، راه پر پیچ و خمی بوده و در نتیجه سال‌ها زحمت و تلاش، به این توانمندی رسیده ایم، بنابر این نباید بسادگی این ظرفیت و فرصت را از دست بدهیم.

دهقانی سانیچ با اشاره به اینکه امروزه صنایع فولادسازی به سوی خودکفایی کامل گام بر می‌دارند گفت: باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم فرصت‌ها از دست برود.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای سالهاست که اقتصاد کشور را بر تولید ریل گذاری می‌کنند و امسال نیز شاهد بودیم که مهار تورم و رشد تولید را سیاستگذاری کردند، بنابر این باید مراقب باشیم که فرمایش ایشان با جدیت در دستور کار تمامی مسوولان قرار گیرد.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی از فولاد و صنایع فولادی به عنوان مهمترین ظرفیت برای تحقق شعار سال یاد کرد و گفت: تولیدات گسترده فولاد باعث شده تا بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور بر پایه صنایع فولادی پایه گذاری شود و اشتغال گسترده‌ای را رقم زده است.

وی با اشاره به ارزآوری ناشی از صادرات تولیدات فولادی گفت: بازار فولاد هرگز دچار رکود نمی‌شود و در صورت مدیریت درست، می‌توان از صنعت فولاد به عنوان فرصت و ظرفیتی بزرگ در سال‌های آینده استفاده کرد.

دهقانی سانیچ با تاکید بر اینکه شاهد روند رو به رشد صنایع فولادسازی کشورمان هستیم گفت: در سال گذشته چندین محصول جدید از سوی فولادسازی‌ها ارایه شد که باعث شد نیاز به واردات منتفی شود، بنابر این می‌توانیم امیدوار باشیم که امسال نیز این روند ادامه داشته باشد و بزودی هیچ محصول فولادی وجود نداشته باشد که از توان فولادسازی‌های کشورمان خارج باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: