کد خبر: ۳۹۴۹۲۴
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
0

هولدر ایردراپ (Holder airdrop) کیست؟

زمانی که یک سیستم به طرز شگفت‌انگیزی رشد می‌کند و در میان مخاطبین محبوب می‌شود، به طور مداوم نیز بر تعداد فعالین آن حوزه افزوده خواهد شد. ارز دیجیتال از آن دست چیزهایی بود که بازار آن اگر چه چند سالی در کشورهای پیشرفته وجود داشت، اما به طور ناگهانی در سرتاسر جهان به محبوبیت رسید. همین مسئله سبب بروز رقابتی تنگاتنگ میان فعالان این حوزه شد. در واقع هر کوین یا توکنی سعی در اثبات خود به عنوان بهترین رمزارز داشت و این داستان هنوز هم ادامه دارد. در واقع، این رقابت بخش جدایی‌ناپذیر هر بازار معاملاتی است. حال هر کدام از این اعضا برای اثبات خود از استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند تا به برتری برسند. در این مقاله مختصری به این داستان و همچنین مفهوم ایردراپ خواهیم پرداخت. همراه ما بمانید.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست و چه کاربردی دارد؟

ایردراپ Airdrop از آن دست اصطلاحاتی است که احتمالا به فراوانی در بازار کریپتو می‌شنوید. معنای لغوی این اصطلاح، «رها کردن در هوا» است؛ اما مفهوم آن بیشتر به همان جریان رقابت میان توکن‌ها باز می‌گردد. اگر در دنیای مجازی فعالیت قابل توجهی داشته باشید، حتما با تبلیغاتی روبه‌رو شده‌اید که اعلام می‌کنند در ازای انجام کاری به شما مقداری رمزارز رایگان اهدا خواهند کرد. این کار اغلب توسط توسعه‌دهندگان رمزارزهایی که به تازگی وارد بازار شده یا به خوبی شناخته نشده‌اند، انجام می‌شود. با برگزاری یک ایردراپ ارز دیجیتال، توکن مورد نظر بین کاربران به رسمیت شناخته خواهد شد.

ایردراپ را می‌توان یک استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی دانست که اثر تبلیغاتی آن بر چند وجه اثر خواهد داشت. زمانی که یک توکن به عنوان پاداش فعالیتی مثل خرید از یک وب‌سایت در نظر گرفته می‌شود، علاوه بر معرفی هر چه بیشتر توکن به جمعیت بیشتری از مخاطبین، افراد به خرید از وب‌سایت مورد نظر نیز تشویق خواهند شد. به این ترتیب این روش بازاریابی و تبلیغات می‌تواند مفید و مؤثر واقع شود.

مزایا و معایب ایردراپ

ایردراپ نیز مانند هر مسئله دیگر در بازار کریپتو می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد که برای استفاده از آن، باید تمام آن‌ها را بررسی کنید. در نگاه اول Airdrop یک استراتژی کاربردی به حساب می‌آید که می‌تواند نقش مؤثری بر پیشرفت یک توکن داشته باشد و حقیقت هم همین است. اگر از توسعه‌دهندگان یک توکن نوظهور هستید که می‌خواهید آن را در میان مخاطبین گسترش دهید، Airdrop ارزش پیگیری را دارد. با این حال لازم است که یک نکته مهم توجه کنید.

این استراتژی در صورتی که بدون برنامه انجام شود، می‌تواند سبب بی‌ارزش شدن توکن شود.‌ به همین دلیل باید همه چیز را حساب شده پیش ببرید. برای آن که بتوانید فرصت خوبی برای فروش ارز خود داشته باشید، قیمت کوین را کاهش دهید. اگر از تریدرهایی هستید که می‌خواهید از این پدیده به عنوان راهی برای دریافت توکن رایگان استفاده کنید، باید خطر از دست دادن پول یا اطلاعات حساس از طریق برخی سایت‌ها را در نظر بگیرید. برای در امان ماندن از این خطرات لازم است به خوبی وب‌سایت مورد نظر را بررسی کنید و از امنیت آن مطمئن شوید. پس از آن می‌توانید فرایند دریافت توکن را انجام دهید.

با هولدر ایردراپ آشنا شوید

برای آن که با هولدر Airdrop آشنا شوید، باید اشاره‌ای به انواع ایردراپ داشته باشیم. در واقع هولدر، نوعی از آن است که اتفاقا رواج زیادی هم دارد. در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

ایردراپ استاندارد

این نوع از Airdrop تقریبا همان چیزی است که تا الان به آن پرداختیم. در این حالت به طور رایگان مقداری رمزارز به شما اهدا خواهد شد. برای دریافت این رمزارزها تنها کافی است یک حساب کاربری در وب‌سایت‌های مشخصی ایجاد کرده و کیف پول خود را به آن‌ها متصل کنید. این مورد اغلب برای تبلیغات تجاری و تشویق افراد برای شرکت در یک پلتفرم انجام می‌شود.

ایردراپ بونتی

در این نوع در واقع در صورت انجام یک فعالیت خاص، مقداری رمزارز به شما اهدا خواهد شد. از جمله مواردی که می‌توانید با انجام آن‌ها توکن رایگان دریافت کنید، به شرح زیر هستند:

  • به اشتراک گذاشتن یک پست یا یک استوری در مورد بلاکچین و ارزها

  • ثبت‌نام در خبرنامه‌های مورد نیاز

  • شرکت در انجمن‌ها و مشارکت در بحث‌ها

ایردراپ انحصاری

این مورد اغلب درباره افرادی که برای مدت طولانی در یک پروژه فعالیت داشته‌اند صدق می‌کند. برخی از پروژه‌ها ممکن است به فعالین دائمی و همیشگی خود مقداری رمزارز اهدا کنند.

هولدر ایردراپ

این نوع به افرادی تعلق می‌گیرد که مقداری ارز دیجیتال از نوع دیگر را در کیف پول خود ذخیره داشته باشند. در مواقع مشخصی افراد می‌توانند با توجه به میزان دارایی خود، ادعای دریافت ایردراپ داشته باشند. در این حالت با بررسی موجودی کیف پول آن‌ها، مقداری رمزارز به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. این مفهوم کلی هولدر ایردراپ است.

چگونه ایردراپ‌های کریپتو را دریافت کنیم؟

برای دریافت توکن رایگان به این روش، راه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها برای دریافت توکن استفاده کنید. چند مورد از آن‌ها را در ادامه نام برده‌ایم:

  • انجام جستجوهای بی‌وقفه و منظم برای پیداکردن فرصت‌های مناسب نوع هولدر

  • دنبال‌کردن صفحه airdrop aggregators و ثبت‌نام برای انواع انحصاری

  • ثبت‌نام در پلتفرم‌های جدید برای استفاده از نوع استاندارد

  • دنبال کردن پروژه‌های در حال آماده‌سازی برای نوع بونتی

چند وب‌سایت معتبر برای دریافت Airdrop وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته درباره هولدر ایردراپ موضوع کمی متفاوت است. در این نوع شما با توجه به میزان دارایی که از قبل ذخیره کرده‌اید، موفق به دریافت توکن جدید می‌شوید. با این حال بد نیست سایت‌های زیر را نیز در نظر داشته باشید.

  • coinmarketcap.com

  • airdrops.io

  • airdropalert.com

  • airdropbob.com

  • icomarks.com

کلام آخر

دریافت توکن رایگان به این روش می‌تواند یکی از فعالیت‌های شما در جهت افزایش دارایی‌های دیجیتال باشد. با این حال، بهتر است به خوبی از جوانب وب‌سایت و پروژه‌ای که توکن رایگان اهدا می‌کند مطلع باشید و به خوبی آن را بررسی کنید. به این ترتیب خطر هرگونه کلاهبرداری یا دسترسی به اطلاعات ضروری را از بین می‌برید. امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: