با کسب رتبه نخست در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان محقق شد
کد خبر: ۳۹۴۹۵۵
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بانک تجارت طی سال ۱۴۰۱ در چارچوب عمل به شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» رتبه نخست را در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان به دست آورد.

پرچم‌داری بانک تجارت در تحقق شعار سال ۱۴۰۱

به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک در سال ۱۴۰۱ با یک رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۹۷ فقره تسهیلات، جمعاً به مبلغ ۹۵۱۱ میلیارد ریال و ۴۹۵ فقره تعهدات جمعاً به مبلغ بیست و‌یک‌هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال به شرکت‌های معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی اعطا کرد تا در میان شبکه بانکی کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

بر اساس این آمار، مجموع تسهیلات پرداختی بانک تجارت از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۱ با طی کردن روندی صعودی به ۴۷۸ فقره و جمعاً بیست و چهار هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال بالغ شده است.

در بخش تعهدات نیز بانک تجارت با مجموع ۱۸۳۰ فقره و جمعاً شصت‌و‌یک‌هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال، فاصله‌ای معنادار با سایر بانک‌های کشور دارد.

به این ترتیب و بنا بر اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک تجارت در سال ۱۴۰۱ حائز رتبه اول ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

این آمار نشان می‌دهد که ضمانتنامه‌های صادره توسط بانک تجارت ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان به تنهایی حدود یک سوم کل ضمانتنامه‌های بانکی صادرشده برای این شرکت‌ها را شامل شده است.

همچنین بانک تجارت تنها بانک ارائه دهنده خدمت اعتبارات اسنادی بوده و در زمینه تعهدات (ضمانتنامه و اعتبار اسنادی)، با اختلاف، بیشترین سهم را در میان بانک‌های همکار با صندوق، دارا است.

این بانک با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و طراحی خدمات متنوع مالی، عزم این را دارد که در سال مهار تورم و رشد تولید نیز همچون سنوات گذشته گام‌های موثری را در افزایش سهم حمایتی خود از شرکت‌های دانش بنیان برداشته و نقش‌آفرینی خود در این حوزه را قدرتمندتر از گذشته دنبال کند.

***

همکاری بانک تجارت با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با انعقاد تفاهمنامه دوجانبه از فروردین سال ۱۳۹۸ با هدف کمک به نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده و در این مدت دفتر بانک تجارت در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به‌صورت تخصصی و بی‌واسطه پذیرای شرکت‌های معرفی شده از سوی این صندوق بوده است.

صدور انواع ضمانتنامه‌های ریالی از جمله ضمانتنامه شرکت در فرآیند ارجاع کار، ضمانتنامه انجام تعهدات، ضمانتنامه پیش پرداخت، ضمانتنامه کسور وجه الضمان و ضمانتنامه گمرکی، پرداخت انواع تسهیلات بانکی از جمله سرمایه درگردش، خرید تجهیزات سرمایه‌ای، تسهیلات لیزینگ به خریداران محصولات دانش‌بنیان، طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و خرید دفتر کار از جمله خدمات مالی بانک تجارت به شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

بانک تجارت همچنین به‌عنوان بانک تخصصی در ارائه خدمات اعتباری به مشتریان، در حوزه گشایش اعتبار اسنادی داخلی نیز خدمات متنوعی از جمله بابت خرید کالا تا سررسید شش‌ماه و بابت سایر موارد (خدمات – دانش فنی) تا سررسید ۱۸ ماه به این شرکت‌ها ارائه کرده است.

یکی دیگر از خدمات ارزنده بانک تجارت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه خدمات انتشار اوراق نوآوری به این شرکت‌ها و پذیرش مشاور عرضه اوراق با نرخ‌های توافقی، فروش اوراق به عنوان کارگزار و سایر امور مربوط به انتشار اوراق نوآوری بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: