April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۹۷۱
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
کارنامه تولید جهانی کبالت طی سال ۲۰۲۲ میلادی با بیش از ۱۵ درصد رشد به ثبت رسید. کنگو با سهم ۷۰ درصدی پیشتازعرصه تولید کبالت جهان باقی ماند.

رشد ۱۵ درصدی تولید جهانی کبالت در سال ۲۰۲۲ میلادی/ کنگو با سهم ۷۰ درصدی پیشتاز تولید جهان

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به نقل از وب سایت سازمان زمین شناسی ایالات متحده امریکا USGS، میزان تولید جهانی کبالت در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۹۰ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۱۵.۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی است.

علت رشد تولید جهانی کبالت در سال ۲۰۲۲ میلادی بهره برداری از پروژه‌های جدید در کنگو و اندونزی عنوان شده است.

رشد ۹ درصدی تولید کنگو

طی این مدت، کنگو با تولید ۱۳۰ هزار تن کبالت توانست با کسب سهم ۷۰ درصدی از تولید جهانی این ماده معدنی همچنان به عنوان کشور پیشتاز عرصه تولید در رتبه نخست جهان بایستد. میزان تولید کبالت کنگو طی سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۱۹ هزار تن بود که این امر رشد ۹.۲ درصدی تولید در سال ۲۰۲۲ میلادی را نشان می‌دهد.

اندونزی با تولید ۱۰ هزار تن کبالت و روسیه نیز با تولید ۸ هزار و ۹۰۰ تن از این محصول طی سال ۲۰۲۲ میلادی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم تولید کبالت جهان قرار گرفتند.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده امریکا میزان ذخایر جهانی کبالت را ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام کرده است که کنگو با ۴ میلیون تن در صدر دارندگان ذخایر این ماده معدنی قرار دارد. پس از آن، استرالیا با برخورداری از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ذخایر کبالت و اندونزی نیز با ۶۰۰ هزار تن ذخایر این ماده معدنی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

چین بزرگترین واردکننده کبالت از کنگو و نیز بزرگترین تولید کننده کبالت تصفیه جهان است. این کشور همچنین بیشترین میزان مصرف کبالت جهان را در سال ۲۰۲۲ میلادی به ثبت رساند که از این میزان حدود ۸۰ درصد را به صنعت باتری‌های شارژی اختصاص داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: