April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۹۹۷
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
یک سخنران مذهبی، درمورد اهمیت دعای جوشن کبیر و معارف آن توضیحاتی داد.

چرا جبرئیل دعای جوشن کبیر را آورد؟

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران مذهبی، درمورد اهمیت خواندن دعای جوشن کبیر بیان کرد: یکی از دعا‌هایی که مردم در ماه مبارک رمضان با آن مأنوس هستند دعای جوشن کبیر است و خواندن این دعا، هم در شب‌های احیاء و هم در شب اول ماه مبارک رمضان توصیه شده است و مردم آن را می‌خوانند.

به گفته این سخنران مذهبی، دعای جوشن کبیر به روایت امام سجاد (ع) از پدر بزرگوارشان و حضرت محمد (ص) رسیده است که پیامبر گرامی اسلام (ص) در یکی از جنگ‌ها به دلیل این که جوشن و زره‌ای که بر تن داشتند و برای ایشان سنگینی می‌کرد جبرئیل، دعای جوشن کبیر را آوردند تا پیامبر اکرم (ص) از خطرات و آسیب‌ها محفوظ بمانند.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: خواندن دعای جوشن کبیر در شب‌های قدر و شب اول ماه مبارک رمضان مستحب است و روایت شده که دعای هزار اسم الهی است و صد بند دارد و هر بند آن شامل ده اسم پروردگار متعال است و به دلیل این که یکی از بند‌های دعای جوشن کبیر، یازده اسم خداوند متعال است این دعا شامل تقریباً هزار و یک اسم الهی است.

او افزود: در گذشته و امروز، شرح‌هایی بر دعای جوشن کبیر نوشته شده و معروف است که این دعا را بر کفن میت هم می‌نویسند همان طور که مرحوم حاج شیخ عباس قمی رحمت الله علیه در مفاتیح الجنان از قول علامه بحرالعلوم آورده بیان کرده سنت است که بر کفن، چند چیز نوشته شود. یک، شهادتین، دوم، قرآن کریم و دیگری هم دعای جوشن کبیر است و در حقیقت، اگرچه این دعا مشتمل بر معارف بسیار بلندی است، ولی آن طور که باید به آن‌ها توجه نمی‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: