April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کمالزاده از جدیت برای جلوگیری از خروج ارز و دورزدن تحریم خبرداد
کد خبر: ۳۹۵۱۶۳
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل فولاد آلیاژی از تولید ۴۰۰ گرید انواع فولاد‌های آلیاژی خبر داد و گفت: رسیدن به این مرز توسعه کم نظیر و حتی بی نظیر است که جای تقدیر دارد.

پیشروی فولاد آلیاژی در بومی سازی

محمد کمالزاده در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه شرکت فولاد آلیاژی یک شرکت تخصصی در زمینه تولید انواع فولاد‌های آلیاژی است یادآور شد که این شرکت با همکاری دانیلی و بویلر اتریش، در ۳۰ سال قبل در ایران پایه گذاری شد.


وی با اشاره به اینکه فولاد آلیاژی بالغ بر ۴۰۰ گرید فولاد‌های آلیاژی تولید می‌کنند که در ایران کم نظیر و حتی بی نظیر است گفت: فولاد آلیاژی بسیاری از نیاز‌های فولاد داخل کشور را تامین کرده و جلوی خروج ارز و واردات محصولات فولادی و آلیاژی را گرفته و توانسته سهم خوبی در توسعه و اقتصاد کشور داشته باشد.


مدیرعامل فولاد آلیاژی با اعلام اینکه شرکت در زمینه بومی سازی در دو محور پیشرو بوده است گفت: محور اول، گرید‌های آلیاژی است که بومی سازی شده و این در حالی بوده که کشور‌های صاحب فناوری، از ارائه آن به کشورمان خودداری می‌کردند، اما با همت مهندسان، کارشناسان و کارکنان شرکت فولاد آلیاژی، محصولات بومی سازی شده و اکنون این بومی سازی به۴۰۰ گرید رسیده است.

 

بیشتر بخوانید:

پایان دادن به واردات و خروج ارز با تولیدات فولاد آلیاژی (+فیلم)


وی با تاکید بر اینکه در روند توسعه به بومی سازی ۴۰۰ گرید فولادی رسیده ایم گفت: این روند توسعه در سطح جهان جزو کار‌های کم نظیر است.


کمالزاده در پاسخ به اینکه برای رسیدن به این ظرفیت چه مقدار هزینه شده است گفت: اینکه بخواهیم در مورد هزینه بری آن به تفکیک صحبت و توصیف کنیم که برای رسیدن به فناوری و بومی سازی چقدر هزینه کرده‌ایم، بدرستی نمی‌توان در این زمینه عدد و ارقام خاصی را اعلام کرد امام می‌توانیم به نتایج آن اشاره کنیم و بگوییم که سودآوری آن بسیار قابل توجه بوده است.


مدیرعامل فولاد آلیاژی با تاکید بر اینکه بومی سازی فولاد از دو منظر سودآوری داشته گفت: بخش اول در بحث مقابله با تحریم‌ها، رسیدن به خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز بوده که عدد بدست آمده بسیار قابل توجه است.


وی با اعلام اینکه فولاد‌های آلیاژی سودآوری بسیار بیشتری نسبت به سایر فولاد‌ها دارد گفت: بخش دوم در بحث تامین قطعات و به دست آوردن فناوری است. فولاد آلیاژی در این زمینه سرآمد بوده و کار‌های بسیار مهمی انجام شده که در کمیته بومی سازی شرکت ریز اقدامات وجود دارد.


کمالزاده با اعلام اینکه بسیاری از تجهیزاتی که در فولادآلیاژی کاربری دارد، شاید در فولاد‌های معمولی کاربری نداشته باشد گفت: این تجهیزات که بسیار قابل توجه و مهم است، به وسیله پرسنل شرکت فولاد آلیاژی بومی سازی و ساخته شده است.


وی با تاکید بر اینکه با روش بومی سازی به صورت گسترده توانسته ایم تحریم‌ها را بدون ارزبری دور بزنیم گفت: رسیدن به این جایگاه جای افتخار دارد و باید از کارکنان شرکت تشکر کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: