فتاحی از مذاکرات و رایزنی های گسترده برای ایجاد زیرساختها خبر داد
کد خبر: ۳۹۵۱۹۶
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد گفت: تمامی زیرساخت‌ها و جذابییت‌ها برای یک سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد وجود دارد و منطقه ویژه اقتصادی لامرد، فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد، فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری

کورش فتاحی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز از تمایل سرمایه گذاران برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد و گفت: تمامی زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد وجود دارد و همین زیرساخت‌ها و امکانات باعث شده تا شاهد حضور سرمایه گذاران بیشتر و تلاش‌های گسترده‌تر باشیم.

وی از برنامه ریزی‌های گسترده، زیربنا‌ها و ویژگی‌هایی که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد وجود دارد خبر داد و گفت: برای اثبات این ادعا کافی است به کارخانه آلومینیوم جنوب اشاره کنیم که بزرگترین کارخانه تولید آلومینیوم کشور است. این کارخانه چندین سال است تولید می‌کند، سودده بوده و حتی سرمایه گذار مشتاق به راه اندازی فاز‌های بعدی آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد با تاکید بر اینکه آلومینیوم جنوب شاهدی بر پتانسیل‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد است گفت: ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد باعث شده سرمایه گذاری با ۱۲۰۰ میلیون دلار به این منطقه بیاید و در این حجم گسترده سرمایه گذاری کند.

وی از برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاران بیشتر درمنطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد و گفت: برای آنکه بتوانیم سرمایه‌گذاران بیشتری به لامرد بیاوریم، نیازمند انرژی‌ها و خوراک‌های بیشتری برای صنایع هستیم که برای تحقق این مهم، تلاش‌های مضاعف و گسترده‌ای صورت گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

جذابیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد باعث جذب سرمایه گذاران



فتاحی با تاکید بر اینکه اکنون انرژی‌های لازم برای کارخانه‌های موجود وجود دارد و مهیا است گفت: اگر سرمایه گذاری دغدغه این را دارد که آب یا برق بیشتری نیاز دارد، لازم است بداند که برای این خواسته‌های اضافه پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی از حوزه خلیج فارس گفت: اکنون با شرکت فرا آبرسان تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، آب شیرین را به شمال استان فارس و حتی استان اصفهان آبرسانی کند. این پروژه در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد با اعلام اینکه اولین نقطه آبرسانی، لامرد است گفت: پروژه آبرسانی از خلیج فارس با رشد بسیار خوبی همراه بوده و به نظر می‌رسد در سال جاری شاهد آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه اولیه تخصیص ۵ میلیون متر مکعب آب است گفت: ظرفییت لازم برای توسعه در نظر گرفته شده و می‌تواند تا ۱۰ میلیون مترمکعب اضافه شود که می‌توانیم از طریق پروژه آبرسانی شرکت فرا آبرسان، این میزان آب برای صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد تامین کنیم.

فتاحی از نزدیکی لامرد به دریا به عنوان یکی از بزرگترین مزیت‌ها یاد کرد و گفت: با این نزدیکی که لامرد با خلیج فارس دارد، احتمال انتقال آب مورد نیاز صنایع بدون هیچ مشکلی قریب به یقین است.

وی در پاسخ به اینکه زمانبندی برای سرمایه گذار اهمیت دارد، چه موقع این آبرسانی محقق می‌شود گفت: در خصوص زمان بندی نیز می‌توانیم به سال جاری امیدوار باشیم و بی شک سرمایه گذاران مشکل آب را نخواهند داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد در پاسخ به اینکه یکی از مشکلات صنایع کمبود برق و قطعی‌های مکرر است، آیا برای این معضل چاره‌ای اندیشیده اید گفت: در خصوص تامین برق مورد نیاز صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز تفاهم‌نامه‌ای با شرکت غدیر انرژی امضا کرده ایم که ذیل مجموعه بزرگ هلدینگ غدیر است. این هلدینگ در حال ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی برقی است که درصورت تکمیل، سالیانه ۹۱۳ مگاوات برق را برای منطقه ویژه اقتصادی لامرد تولید و تامین می‌کند.

وی در خصوص زمان راه اندازی نیروگاه گفت: خبر خوش این که توربین‌ها و ژنراتور‌های نیروگاه غدیر وارد منطقه شده و زودی نصب و راه اندازی می‌شود که قطعاً در نیمه دوم سال جاری می‌توانیم شاهد راه اندازی فاز اول این نیروگاه باشیم که ۳۱۵ مگاوات برق را برای منطقه ویژه اقتصادی تامین می‌کند.

فتاحی با اعلام اینکه نیروگاه غدیر در سه فاز تعریف شده گفت: با راه‌اندازی فاز‌های دوم و سوم، ظرفیت ۹۱۳ مگاواتی نیروگاه غدیر محقق خواهد شد که در نتیجه، کمبود برق وجود نخواهد شد و با قطعی برق روبرو نخواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه برق نیروگاه غدیر علاوه بر برقی است که از شبکه سراسری برای منطقه ویژه اقتصادی لامرد تامین می‌شود گفت: امروزه از دو خط سراسری، برق منطقه ویژه اقتصادی لامرد تامین می‌شود که البته این پایان کار نیست و در حال رایزنی و مذاکره با سرمایه گذاران دیگری هستیم که علاقمند به احداث نیروگاه و تولید برق بیشتر برای منطقه ویژه اقتصادی لامرد هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد با اشاره به وجود نیروگاه ۱۰ مگاواتی که از انرژی خورشیدی تامین می‌شود گفت: این نیروگاه خورشیدی اکنون ۱۰ مگاوات برق را از انرژی خورشید تامین می‌کند که البته بخش قابل توجهی از پهنه منطقه ویژه اقتصادی لامرد به احداث نیروگاه خورشیدی تعلق دارد و چند سرمایه گذار دیگر نیز در حال مذاکره برای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی هستند.

وی با اشاره به دوره ساخت یک صنعت یا کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: به تمامی سرمایه‌گذارانی که به دنبال منطقه‌ای با زیرساخت‌های لازم و مناسب هستند، این اطمینان را میدهیم که در صورت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، هیچگونه نگرانی بابت تامین آب و برق نخواهند داشت.

فتاحی در خصوص گاز گفت: خوشبختانه در منطقه‌ای قرار دادیم که فاصله بسیار کمی با عسلویه دارد و مشکلی برای انتقال گاز نداریم. به لحاظ زیر ساختی نیز اکنون دارای ایستگاه تقلیل فشار گاز هستیم و دو ایستگاه تقلیل فشار گاز دیگر نیز در حال ساخت است که احتمال می‌دهیم در سال جاری به بهره برداری برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: