کد خبر: ۳۹۵۴۰۳
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
علی بهادری جهرمی به خبر دستگیری ساداتی‌نژاد واکنش نشان داد.

تکذیب دستگیری وزیر سابق جهاد کشاورزی

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره شایعه دستگیری سیدجواد ساداتی‌نژاد اظهار کرد: من پیشنهاد می‌کنم از سخنگوی قوه قضاییه هم اگر نیاز است بپرسید، خوب نیست حاشیه‌سازی شود. حتماً از ظرفیت آقای ساداتی‌نژاد و آقای میرکاظمی در دولت استفاده می‌شود و توافقاتی هم در این زمینه صورت گرفته است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره تغییرات در کابینه دولت و همچنین موضوعات مطرح شده درباره استیضاح بعضی از وزا توسط مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس امکان سوال و برگزاری جلساتی مانند استیضاح را دارد و ما طبیعتا درباره اختیارات قانونی مجلس اظهار نظر نمی‌کنیم.

او افزود: دولت عملکرد وزرای خود را مورد ارزیابی و رصد قرار می‌دهد و نسبت به آن هر زمان که لازم بوده تصمیم گیری‌های مورد نظر را انجا داده و الزاما همیشه تصمیم گیری‌های دولت و مجلس در همه موارد منطبق نیست.

او درباره تغییر در تیم اقتصادی دولت گفت: در دولت هر زمانی که نیاز به تغییر باشد اعلام کردیم.

وی همچنین با اشاره به مصوبات جلسه گذشته دولت اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی نحوه نگهداری و امحای کالا‌های قاچاق مکشوفه به تصویب رسید. یکی از مشکلات تأخیر‌ها و مشخص‌نبودن تکلیف روشن و شیوه تصمیم‌گیری درباره نگهداری و امحای این کالا‌ها بود. این مسئولیت به عهده خود سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی گذاشته شد که تمامی این مراحل را به صورت هوشمند و بدون دخالت عامل انسانی باشد تا امکان بروز فساد و تخلف را از میان بردارد. تمامی این کالا‌هایی که برای امحا قطعی می‌شوند نهایتاً ظرف یک ماه مهلت دارد که امحا شود و الزاماً هم در استان مکشوف امحا شوند.

بهادری جهرمی با اشاره به مصوبات این هفته دولت، ادامه داد: مطابق اولین مصوبه هیئت وزیران ثبت و اطلاع‌رسانی کلیه مقرراتی که مرتبط با حوزه کسب و کار هستند در یک پایگاه اطلاع‌رسانی متمرکزی که با همکاری معاونت حقوقی و وزارت اقتصاد ایجاد شده، الزامی شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نکته مهم آن است که بدون ثبت مقررات در این سامانه، مقررات مطابق حکمی که قانونگذار تکلیف کرده است دیگر لازم‌الاجرا نخواهد شد. از تاریخ ۲۸ اردیبهشت موعد قانونی انجام این امر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: