April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۵۰۶
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
به گفته برخی از مسئولان و کارشناسان، دولت باید برای بازار مسکن به ویژه در حوزه ساخت برنامه ریزی لازم داشته و با تکمیل پروژه های نیمه تمام کمک به آرامش این حوزه کند.

اتمام پروژه های نیمه تمام راهی برای گره گشایی از بازار مسکن

طبق روال هر سال بعد از تعطیلات نوروز بازار مسکن با تحولاتی همراه می‌شود و به تدریج میزان معاملات افزایش می‌یابد، اما درحال حاضر با توجه به آنک ه شروع سال جدید همراه با ماه رمضان بوده است، هنوز بازار خرید و فروش مسکن حرکت چندانی نداشته و مشاوران املاک فایل‌های خود را به روز نکرده اند.

بررسی‌های میدانی از بازار مسکن نشان می‌دهد بسیاری از مشاوران املاک هنوز فعالیت رسمی خود را شروع نکرده‌اند از سوی دیگر با توجه به آن که آمار‌های بانک مرکزی و مرکز آمار، از میانگین قیمت مسکن اعلام نشده بنگاه‌داران در حال ارزیابی قیمت‌ها در محله‌ها و مناطق مختلف هستند و حال که قیمتی مشخص نشده بنابراین بسیاری از متقاضیان دست خالی از بنگاه‌ها خارج می‌شوند.

در همین رابطه آقای حامدی یکی از مشاوران املاک واقع در مرکز تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: هنوز در بازار مسکن فعالیتی انجام نشده و به نظر می‌رسد بعد از اتمام تعطیلات عید فطر خرید و فروش و همچنین اجاره املاک آغاز شود.

او گفت: امسال با توجه به شعار سال در خصوص مهار تورم و رشد تولید امیدوار هستیم که دولت برنامه ریزی لازم را برای کنترل قیمت‌ها انجام دهد تا بازار کمی در این شرایط رنگ آرامش به خود ببیند.

همچنین آقای غلامی یکی دیگر از مشاوران املاک در جنوب تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار مسکن در حال حاضر قابل پیش بینی نیست و باید دولت تدابیر لازم را برای جلوگیری از افزایش نرخ تورم مسکن انجام دهد از طرف دیگر برای بازار اجاره و جلوگیری از رشد روز افزون اجاره‌بها باید برنامه ریزی لازم انجام شود.
دولت باید برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن را انجام دهد

در ادامه نیز آقای شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: دولت باید برای بازار مسکن به ویژه در حوزه ساخت برنامه ریزی لازم را انجام دهد تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.

او ادامه داد: بازار مسکن در حال حاضر نیازمند تسریع ساخت و ساز‌ها است که در این خصوص به نظر می‌رسد دولت با اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل پروژه‌ها تدابیر لازم را انجام داده است و باید با الحاق اراضی در این حوزه برنامه ریزی جهت کنترل قیمت تمام شده ساخت مسکن صورت گیرد.
استفاده از بخش خصوصی برای حرکت بازار مسکن به سمت پیشرفت

بازار مسکنی که آقای ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار مسکن در شرایط رکود تورمی قرار دارد و دولت باید برنامه ریزی لازم را در سال جدید بر مبنای رونق‌دهی به بازار انجام دهد تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.

او ادامه داد: دولت برای تسریع در روند ساخت مسکن و در نتیجه رونق بازار نیازمند آن است که از ظرفیت‌های بخش خصوصی در کشور استفاده کند تا بازار مسکن به سمت پیشرفت هدایت شود. با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، شاهد رونق گرفتن بازار مسکن و در نتیجه کنترل قیمت‌ها خواهیم بود.

در ادامه بحث آقای خلیل محبت خواه مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال سال رشد تولید و مهار تورم است که در حوزه مسکن ما تمام توان خود را برای رشد تولید در استان تهران به کار خواهیم گرفت تا از طریق آن بتوانیم بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کنیم. در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و همچنین در حوزه ساخت مسکن در شهر‌های اطراف تهران، سعی خواهیم کرد اقدامات و تدابیر لازم را برای تقویت بازار مسکن و همچنین افزایش قدرت خرید متقاضیان انجام دهیم.

بسیاری از متقاضیان امسال در بازار مسکن چشم انتظار تدابیر لازم برای کنترل قیمت‌ها هستند که در همین خصوص آقای ولایتی یکی از متقاضیان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار مسکن به ویژه بازار اجاره امسال در مقایسه با سال‌های گذشته متفاوت است چراکه دولت هیچ برنامه‌ای از جمله تعیین سقف نرخ اجاره بها و یا حتی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اعلام نکرده است که باعث شده بسیاری از مشاوران املاک و یا مالکان سو ءاستفاده کرده و بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد نرخ‌های اجاره را افزایش دهند.

او ادامه داد: امیدوار هستیم دولت امسال برای کنترل قیمت‌ها به ویژه برای بازار اجاره تدابیر لازم را به کار گیرد تامشکلاتی همچون سال گذشته در بازار مسکن رخنه نکند.

گفتنی است در صورتی که دولت امسال واحد‌هایی که وعده داده بود از جمله باقیمانده واحد‌های مسکن مهر و همچنین تعدادی از واحد‌های مسکن ملی در شهر‌های مختلف ازجمله پردیس و پرند را به بهره برداری برساند شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود و به گفته کارشناسان این حوزه همچنین قیمت‌ها در بازار اجاره هم از تب و تاب خواهد افتاد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: