دهقانی از وجود دست‌های پشت پرده در اقتصاد خبر داد
کد خبر: ۳۹۵۵۶۴
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود دست‌های پشت پرده در اقتصاد گفت: مافیا اقتصاد را به بحران می‌کشد و بدون آنکه به کسی پاسخگو باشد، سود‌های کلانی به جیب می‌زنند.

رنج اقتصاد از مافیا

الهویردی دهقانی سانیچ در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز از وجود دست‌های پشت پرده در بحران‌های اقتصادی خبر داد و گفت: مافیا همه جا هستند، اما ردی از آن‌ها وجود ندارد و معلوم نیست چه کسانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه مافیا افرادی هستند که به صورت نامحسوس تاثیر گذاری مستقیم و البته توانمندی بر تمامی بخش‌ها دارند گفت: با وجود آنکه بار‌ها از چنین افرادی سخن به میان می‌آید، اما رد آن‌ها به هیچ عنوان دیده نمی‌شود و دست کسی هم به آن‌ها نمی‌رسد.

نماینده ورزقان با اعلام اینکه مافیا تاثیرات بالایی در روند امورات می‌گذارند گفت: مافیا همه جا آدم دارند و با آدم‌هایی که از صف تا ستاد دارند، هر آنچه بخواهند دیکته می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه راهکار مقابله با مافیا چیست گفت: اگر تصمیمات در اداره امور منطقی، عقلانی و بر اساس منافع ملی باشد، مافیا بخودی خود حذف می‌شود.

دهقانی با اعلام اینکه مافیا را نمی‌توان پیدا کرد گفت: سوال اینجاست که اگر قرار بر شناسایی مافیاست، چه کسی باید این افراد را پیدا کند؟ در حالی که نیازی به جستجو کردن نیست، هر جا که فسادی رخ می‌دهد، حقی از بیت المال ضایع می‌شود و افرادی خاصی منافع کلانی بدست می‌آورند، همانجا باید دنبال مافیا بود و آن‌ها راشناسایی کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه رد پای مافیا در بخش‌های زیادی دیده می‌شود گفت: برای مقابله با مافیا باید نظام مدیریت، سالم باشد، بدین معنا که هرچقدر تصمیم گیری‌ها مطابق منافع ملی و بدور از منافع شخصی باشد، به همان نسبت مقابله با مافیا صورت می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

خام فروشی، بلای جان صنعت مس



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر تصمیمات منطقی، آگاهانه و مطابق منافع ملی باشد و غیراز این خروجی دیگری نباشد، این رویکرد به خودی خود مافیا را حذف می‌کند گفت: کافی است به تبعات تصمیماتی که گرفته می‌شود توجه کنیم تا متوجه شویم تا چه اندازه منافع شخصی بر منافع ملی حاکم است.

وی در پاسخ به اینکه آیا نیاز به اجتماع برای برخورد با مافیا وجود دارد گفت: به ظاهر همگان سخن از برخورد با مافیا بر زبان می‌آورند، اما هنگامی که مافیا یکه تازی می‌کند، یعنی با کمال تاسف ردپای مافیا در بسیاری از بخش‌ها دیده می‌شود.

دهقانی با اشاره به دستگیری‌هایی که صورت گرفته گفت: وقتی مقام‌هایی در هر سه قوه دستگیر می‌شوند که در همه رده‌های مدیریتی فعال بوده اند و توانسته اند منافع شخصی را بر منافع ملی برتری دهند، یعنی مافیا در همه رده‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه مگر وجود این افراد مصداق فساد نیست گفت: هرچند از آن‌ها به عنوان فساد و حتی فساد سازمان یافته یاد می‌شود، اما هنگامی که بدرستی نگاه میکنیم، متوجه می‌شویم یک نفر نیستند، بلکه در قالب یک گروه معرفی می‌شوند و هنگامی که یک نفر دستگیر می‌شود، اسامی افراد دیگری به میان می‌آید که هر کدام بخشی از فساد را مدیریت کرده اند و همین مصداق مافیاست، افرادی که در بخش‌های دولتی و خصوصی دست در یک کاسه دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: