April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دشت دریاسر تنکابن، بهشت اردیبهشت مازندران
کد خبر: ۳۹۶۰۶۳
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
0
مازندران به دلیل تلاقی جنگل و دریا همواره از مقاصد گردشگری است اما همچنان مناطق بکری را در خود دارد.

دریاسر؛ بهشت ایران

استان مازندران از مواهب طبیعی فراوانی برخوردار است که هر یک از آنها به عنوان یک جاذبه گردشگری، می تواند مورد توجه بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به این استان سفر می کنند، قرار گیرد.
از دریا و جنگل گرفته تا کوه های سربه فلک کشیده و غارهایی که در دل این کوه ها قرار دارند، همگی از جاذبه های گردشگری بویژه برای طبیعت گردان بشمار می رود و در طول سال آن ها با سفر به این مناطق از زیبایی های خدادادی آن لذت می برند و خاطرات خوشی را برای خود و خانواده رقم می زنند.
در میان تمامی این جاذبه های طبیعت گردی، دشت دریاسر تنکابن با گلهای طلایی رنگ بابونه اش، لقب بهشت طبیعت گردی در غرب مازندران را نصیب خود کرده است.
در اردیبهشت ماه هر سال، دشت دریاسر تنکابن با گل های طلایی رنگ بابونه که تنها در این منطقه می روید، فرش می شود و هزاران نفر برای دیدن چنین منظره دل انگیزی از اقصی نقاط کشور به اینجا سفر می کنند.

دشت دریاسر تنکابن، بهشت اردیبهشت مازندرانواقع در منطقه دو هزار تنکابن

برای رفتن به دشت دریاسر باید از جاده زیبای دوهزار که توسط درختان انبوه و سر به فلک کشیده احاطه شده، گذشت و با عبور از مسیر شیبدار و پر پیچ و خم این جاده به دوراهی امام زاده قاسم رسید و پس از آن در سمت چپ جاده مسیری به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید.
از روستای عسل محله تا دشت دریاسر حدود یک و نیم ساعت کوهپیمایی در انتظار گردشگران است اما از آنجا که این مسیر بسیار زیبا است، طولانی بودن مسیر را احساس نخواهید کرد و در آخر با نمایان شدن دشت دریاسر لذت این سفر به اوج خودش می رسد.
دشت دریاسر در ارتفاع بیش از ۲ هزار متری از سطح دریا واقع شده که در زمستان کامل پوشیده از برف است و در اردیبهشت ماه هوای سرد اما قابل تحملی دارد.
وجود چشمه های متعدد جوشان، رویش گل های زرد بابونه و مهم تر از همه چشم انداز قله ۴۱۷۵ متری سیالان، زیبایی دشت دریاسر تنکابن را دوچندان کرده است.
در هنگامه شب نیز، اگر شرایط جوی مساعد باشد تماشای ستارگان آسمان، خالی از لطف نیست و افراد علاقه مند به علم نجوم نیز با برپایی چادر و با بهره گیری از تجهیزات علمی از این فرصت نهایت استفاده را می برند.
اکنون زمان سفر به دشت دریاسر فرا رسیده و بسیاری از افراد در قالب گروه های کوهنوردی و یا گروه های گردشگری به این نقطه از کره زمین سفر می کنند تا برای ساعت ها روح و روان خسته از زندگی ماشینی را جلا بخشند.

شماری از گردشگران زیبایی دشت دریاسر را مسحورکننده دانستند و تاکید کردند : از ابتدای جاده دو هزار تا دشت دریاسر مجموعه کم نظیری از زیبایی های طبیعی، طراوت، سکوت و هوای دل انگیزی تشکیل می دهد که باید بیشتر شناسانده شود.

آنان شکوفایی این ظرفیت طبیعی را در توسعه صنعت گردشگری منطقه و استان مازندران تاثیرگذار می دانند.

دریاسر؛ بهشت ایران
یک تکه از بهشت / لزوم تقویت زیرساخت های گردشگری در منطقه
یک گردشگر اصفهانی که برای نخستین بار به دشت دریاسر سفر کرده به خبرنگار ایرنا گفت : بسیار دشت زیبایی است و من و خانواده ام از دیدن آن لذت بردیم، کمتر جایی در ایران عزیزمان ست که این چنین جاذبه ای داشته باشد.
حسن کاویان پور افزود : از طریق یک تور گردشگری با دشت دریاسر تنکابن آشنا شدم و پس از جست و جو در اینترنت و دیدن عکس های آن تصمیم گرفتم که همراه با خانواده به اینجا سفر کنیم.
وی دشت دریاسر را همچون تابلوی نقاشی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: زیبایی های این دشت، بسیار کم نظیر و منحصر بفرد است و به قول شاعر گویی یک تکه از بهشت بر زمین جا مانده است.
به گفته این گردشگر اصفهانی، دشت دریاسر یک فرصت ایده آل در حوزه گردشگری است و باید مسوولان امر از آن به نحو شایسته ای بهره ببرند چرا که اشتغالزایی زیادی از این ظرفیت ایجاد می شود.
وی یادآور شد: به طور حتم با تقویت زیرساخت های گردشگری دشت دریاسر، شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی این منطقه و حتی شهرستان تنکابن خواهیم بود.

دریاسر؛ بهشت ایران
دشت دریاسر تنکابن، بهشت اردیبهشت مازندراندریاسر فرصتی طلایی برای رونق گردشگری
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تنکابن در این باره گفت : دشت دریاسر از جاذبه های گردشگری غرب مازندران است و در اردیبهشت ماه هر سال میزبان گردشگران زیادی است.
داریوش رحیم مشایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : باید زیرساخت های این دشت زیبا تقویت شود تا میزبان شایسته ای برای مسافران و گردشگرانی که میهمان ما هستند، باشیم.
وی اظهار داشت : اگر تعامل و همکاری لازم با برخی دستگاه ها ایجاد شود به طور مسلم شرایط میزبانی مطلوب‌تری را در دشت دریاسر شاهد خواهیم بود.
رحیم مشایی همچنین بر ضرورت افزایش تعداد واحدهای اقامتی در روستاهای اطراف دشت دریاسر تاکید و اضافه کرد: ایجاد واحدهای بوم گردی بهترین گزینه برای جبران کمبودها در بخش اسکان مسافر است و باید تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
وی یادآور شد : دشت دریاسر فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصاد و رونق گردشگری منطقه است و باید در جهت تقویت آن تلاش نماییم.

ضرورت حفاظت از محیط زیست دریاسر
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن در خصوص اقدامات صورت گرفته در دشت دریاسر گفت : دشت دریاسر یکی از جاذبه های گردشگری غرب مازندران است که در اردیبهشت ماه به واسطه رویش گل های بابونه میزبان مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است.
هادی منصورکیایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دغدغه های اصلی ما انباشت زباله به واسطه حضور گردشگران در این منطقه زیبای گردشگری است که آسیب های زیادی به زیبایی های دشت دریاسر می زند.
وی اظهارداشت : با فرهنگ سازی و دادن کیسه زباله به گردشگران می توان این معضل را به حداقل رساند و لازم است تا دهیاری ها و شهرداری ها تلاش مضاعفی در این زمینه داشته باشند.
به گفته منصورکیایی، در زمان حضور مسافران و گردشگران نیروهای حفاظت این اداره در دشت دریاسر مستقر می شوند و محیط این منطقه به طور کامل ایمن است.
وی یادآور شد : هیچگونه نگرانی بابت وجود حیوانات وحشی در این منطقه وجود ندارد و خانواده ها و گروه های گردشگری با خیال آسوده از چشم انداز دل انگیز دشت دریاسر لذت ببرند.

دریاسر؛ بهشت ایران

مواهب الهی برای همه
فرماندار تنکابن نیز دشت دریاسر را از مواهب الهی منطقه دانست و افزود: این موهبت الهی باید قابل استفاده برای همه آحاد جامعه باشد و تنها مختص به برخی افراد خاص نیست.
مظاهر معافی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه برخی افراد با رفتارهای هنجارشکنانه و حتی با رویکرد سیاسی دست به یکسری اقداماتی در دشت دریاسر می زنند که غیر قابل قبول است و موجب نارضایتی بسیاری از خانواده ها را به همراه داشته است.
وی اظهار داشت : با اینگونه رفتارها به طور حتم برخورد می شود چرا که این امر خواسته جدی مردم است و باید محیط دریاسر برای همه افراد فراهم گردد.
معافی با بین اینکه در دشت دریاسر برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی و مذهبی برگزار خواهد شد، افزود: امسال با برنامه ریزی صورت گرفته فضای محیطی دشت دریاسر متناسب برای همه خانواده ها و اقشار مختلف جامعه خواهد بود.
وی یادآور شد: دستگاهای متولی این امر با برگزاری مسابقات ورزشی، بازی های بومی _ محلی و ... فضای شادتری را نسبت به سال های گذشته دردشت دریاسر فراهم خواهند کرد.
دشت دریاسر در ۲۸ کیلومتری از مرکز شهر تنکابن و در دهستان دوهزار از توابع بخش کوهستان این شهرستان واقع است.

اثر طبیعی خشکه داران، آبشار فرهاد جوی، پارک جنگلی چالدره، آب گرم معدنی فلکده، جنگل دوهزار و سه هزار و پل قلعه گردن از جمله جاذبه های طبیعی دیگر شهرستان تنکابن است.
شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: