کد خبر: ۳۹۶۳۰۴
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در بررسی صحنه تصادفات و علل آن چنانچه محرز شود خودروساز مقصر بوده است باید خسارت پرداخت کند.

خودروسازان در صورت مقصر بودن در تصادفات باید خسارت بپردازند

سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا روز (۲۰ اردیبهشت) در حاشیه آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم کاهش تلفات جاده‌ای گفت: بسیار دردآور است که تعداد بالایی از هموطنان جان خود را در سوانح جاده‌ای از دست می‌دهند و این موضوع در کنار خسارت جانی و مالی، آسیب‌هایی اجتماعی بسیاری را هم به دنبال بی سرپرست شدن خانواده‌ها به همراه دارد.

وی با اشاره به دغدغه رئیس جمهور در این زمینه گفت: خواسته رئیس جمهور این است که با همکاری همه دستگاه‌ها طی یک برنامه بتوانیم کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای را هدفگذاری کنیم.

رادان تاکید کرد: برای این کار الزامات و مقدماتی نیاز است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه پای کار بیایند.

رادان به سهم مردم در کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرد و افزود: قطعا در بحث تصادفات سهم قابل توجهی متوجه خود مردم و رانندگان است که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث پیشگیری کنند.

وی افزود: حدود پنج تا شش درصد افراد هستند که به هردلیل مقید به انجام قوانین نیستند و تلاش دارند اراده و خواست خود را به ۹۴ تا ۹۵ درصد دیگر مردم تحمیل کنند و قطعا باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

رادان گفت: هزینه تخلف برای قانون شکنان در هر زمینه‌ای باید بالا رود تا کسی نتواند به راحتی قانون را زیرپا گذاشته و خواسته خود را به اکثریت تحمیل کند.

وی افزود: در حوزه کاهش تصادفات سهم دستگاه‌های مختلف مشخص شده و پلیس راهور هم سهم ۱۲ درصدی دارد و در تلاش هستیم سهم خود را در این زمینه به خوبی محقق کنیم.

وی در خصوص سهم خودروسازان در آمار بالای تلفات جاده‌ای گفت: در زمان رسیدگی به تصادفات سهم حوزه‌های مختلف مشخص می‌شود، اینکه چه دستگاهی و چه حوزه‌ای به چه میزان تقصیر داشته که از جمله آن حوزه راه و خودروسازی است.

رادان گفت: اگر در بررسی یک سانحه به این نتیجه برسیم که عدم ایمنی یا کمبود ایمنی خودرو حادثه آفرین شده، سهم خودروسازان هم مشخص شده و باید خسارت پرداخت کنند.
هر "رذل و اوباشی" که خود را به رُخ مردم بکشد رُخش را می‌شکنیم

فرمانده فراجا برخورد با اراذل و اوباش را یکی از اولویت‌های مهم پلیس عنوان و تاکید کرد: هر رذل و اوباشی که بخواهد خود را به رخ مردم بکشد، به حکم قانون رخش شکسته شده و به شدت با او برخورد می‌شود و استثنایی در هیچ جای کشور ندارد.

وی در خصوص مقابله با قاچاق گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید عنوان شده، بحث مهار و کنترل قاچاق است که می‌تواند نقش موثری در رشد تولید کشور داشته باشد.

رادان گفت: در زمینه کنترل و مقابله با قاچاق دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی نقش دارند و تمام تلاش ما این است که امسال چه در حوزه خشکی و چه در حوزه دریا سال خوبی برای قاچاقچیان نباشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: