April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مهاجری از ضعف اتاق بازرگانی در رایزنی‌های اقتصادی خبرداد
کد خبر: ۳۹۶۴۸۱
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران وروسیه گفت: کشور روسیه یک ظرفیت بالقوه در زمینه اقتصاد است که تاکنون از این ظرفیت استفاده بهینه نشده است.

ایران غایب بزرگ بازار روسیه

عبدالله مهاجر دارابی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به روابط سیاسی مطلوب ایران و روسیه گفت: با توجه به اینکه از نظر سیاسی ارتباط بسیار خوبی با روسیه داریم، اما به اندازه‌ای که در حوزه سیاسی موفق بوده و هستیم، در حوزه اقتصادی موفق نبوده‌ایم.

وی بخش مهمی از کمبود موفقیت در عرصه اقتصادی ایران و روسیه را در ضعف برقراری ارتباط و دیپلماسی موثر اقتصادی دانست و گفت: مجموعه اتاق ایران و روسیه، باید نسبت به وظایف خود بدرستی و با جدیت بیشتر عمل کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی مازندران با تاکید بر اینکه اگر در گذشته اتاق بازرگانی ایران و روسیه به وظیفه خود به درستی عمل می‌کرد، امروز میزان صادرات ایران به روسیه چندین میلیارد دلار بود گفت: میزان واردات ایران از روسیه بیش از ۲ میلیارد دلار است، در حالی که صادرات ایران به روسیه کمی بیش از یک میلیارد دلار است، بنابراین تراز تجاری ایران و روسیه عدد مناسبی نیست و این تراز تجاری به زیان ایران منفی است.

بیشتر بخوانید:

خیز اتاق بازرگانی برای کسب بازار‌های روسیه



وی از ظرفیت بازار‌های روسیه برای حضور کالا‌های ایرانی خبرداد و گفت: اگر درست عمل می‌کردیم، امروز می‌توانستیم کالا‌های ایرانی را به بازار‌های روسیه صادر کنیم و صادرات ایران به روسیه را به اندازه قابل توجهی بالا ببریم.

مهاجری میزان صادرات ایران به روسیه را در مقایسه با کل واردات روسیه بسیار ناچیز توصیف کرد و گفت: با نگاهی واقع بینانه باتوجه به آمار‌های موجود، متوجه می‌شویم که ایران در بازار واردات روسیه جایگاهی ندارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه بازار روسیه را به رقبا واگذار کرده ایم گفت: کشور ترکیه همسایه ایران است و بخش قابل توجهی از بازار روسیه را در اختیار دارد، این در حالی است که کیفیت و قیمت تولیدات ایران بسیار مناسب‌تر است، اما ترکیه بازار روسیه را مال خود کرده است.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه با تاکید بر اینکه بازار‌های روسیه به کالا‌های ایرانی نیاز جدی دارد گفت: وقتی کشوری به کالای ایرانی نیاز دارد و ایران به اندازه‌ای توانایی تولید دارد که آن نیاز‌ها را تامین کند، اما روسیه آن کالا‌ها از جای دیگری تهیه می‌کند، یعنی در رایزنی و بازاریابی ضعف داشته ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: