کد خبر: ۳۹۶۵۹۱
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
0
کاخ ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که نمی‌تواند اخبار مربوط به از بین رفتن سامانه دفاع هوایی این کشور در اوکراین را تایید کند.

کاخ سفید: هنوز انهدام سامانه پاتریوت در اوکراین تایید نشده است

در حالیکه ساعاتی پیش شبکه سی ان ان به نقل از یک مسئول در دولت آمریکا گزارش داد یکی از سامانه‌های دفاع هوایی "پاتریوت" این کشور در اوکراین، به دنبال حمله موشکی روسیه در شامگاه دوشنبه آسیب دیده، کاخ سفید صحت این خبر را تأیید نکرد.

کاخ سفید دقایقی پیش در واکنش به این خبر اعلام کرد: "نمی توانیم گزارش‌های مربوط به از بین رفتن سامانه دفاع هوایی پاتریوت در اوکراین بر اثر حمله روسیه را تأیید کنیم".

سی ان ان گزارش داده بود که این سامانه پدافند هوایی آسیب دیده، اما منهدم نشده است.

در حال حاضر، ایالات متحده در حال ارزیابی میزان خسارت خود است تا متوجه شود که آیا لازم است این سامانه به طور کامل از رده خارج شود یا با تلاش طرف اوکراینی تعمیر شود. البته به طور دقیق مشخص نشده است که سامانه دفاع هوایی آسیب دیده در کجا مستقر بوده است.

وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که یک حمله متمرکز شبانه را با استفاده از تسلیحات هوایی و دریایی دقیق هدایت شونده علیه نقاط استقرار یگان‌های نیروی اوکراین و همچنین انبار‌های مهمات، سلاح و تجهیزاتی که "کی یف" از کشور‌های غربی تحویل گرفته، انجام داده است.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، همه اهداف، مورد اصابت قرار گرفته است؛ از جمله سیستم دفاع هوایی پاتریوت ایالات متحده که با موشک مافوق صوت "کینژال" منهدم شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: