کد خبر: ۳۹۶۷۲۰
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
0

آزمون آیلتس چیست مخفف چیست؟

‎آیلتس یکی از امتحاناتی است که برای ارزیابی توانایی زبان انگلیسی شرکت کنندگان ایجاد شده است. کسانی که مایل به تحصیل یا کار در یک کشور انگلیسی زبان هستند، باید این آزمون را برای ورود راحت انجام دهند. متقاضیان تحصیل در آمریکا ،تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا و تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر و همچنین متقاضیان تحصیل در ایتالیا ، تحصیل در آلمان حتی تحصیل در ترکیه در مقاطع بالاتر ارشد و دکتری به ارائه این مدرک زبان و یا سایر مدارک معادل مانند آزمون تافل نیازمند هستند.

‎این آزمون توسط شورای بریتانیا و IDP - IELTS Australia ، Cambridge ESOL Examinations و دانشگاه کمبریج تنظیم می شود. این آزمون دارای بالاترین استاندارد بین المللی برای ارزیابی زبان انگلیسی است.

‎آزمون آیلتس IELTS چیست؟

‎سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی آیلتس (IELTS) مهارت زبان را برای افرادی که مایل به تحصیل یا کار هستند و زبان انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مورد استفاده قرار می گیرند اندازه گیری می کند. آزمون آیلتس (IELTS) از مقیاس نه نمره برای مشخص کردن سطح مهارت، از غیر کاربر (نمره 1) تا متخصص (نمره 9) استفاده می کند.

‎آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع در دسترس است:

‎آزمون آیلتس (IELTS) آکادمیک برای افرادی است که برای تحصیلات عالی در خارج از کشور خصوصا در کشورهای انگلیسی زبان درخواست می کنند طراحی شده است و آزمون آیلتس (IELTS) جنرال یا عمومی برای کسانی است که قصد مهاجرت به استرالیا، کانادا و انگلستان، یا درخواست تحصیلات متوسطه، برنامه های آموزشی و تجربه کار به زبان انگلیسی در خارج از کشور را دارند برنامه ریزی شده است. البته لازم به ذکر است که داشتن مدرک زبان آیلتس برای آزمون های داخلی نیز مانند آزمون دکتری تخصصی و یا آزمون لیسانس به پزشکی که برای ثبت نام و قبولی در آنها به مدرک زبان نیاز است، نیز مورد قبول است. هر دو نوع آزمون آیلتس (IELTS) ارزیابی معتبر و دقیق از چهار مهارت زبان گوش دادن، خواندن، نوشتن را ارائه می دهند.

‎آزمون آیلتس (IELTS) با تمامی دواطلبین در نهایت احترام و انصاف و به دور از هرگونه تعصب فرهنگی رفتار می کند و انواع لهجه های انگلیسی های استاندارد از جمله زبانهای آمریکای شمالی، انگلیس، استرالیا و نیوزیلند در این آزمون آیلتس (IELTS) استفاده می شود.

‎در کدام مراکز آیلتس آزمون به شکل کامپیوتری نیز برگزار می شود؟

‎در شهر تهران در مراکز ایرسافام و تهران آیلتس، آپشن آیلتس کامپیوتری نیز در دسترس است.

‎هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟

‎بر اساس آمار رسمی وبسایت رسمی آزمون آیلتس در انگلستان هزینه آزمون آیلتس در ایران 220 دلار می باشد.

هزینه های دیگر آزمون آیلتس

باز‌پرداخت هزینه آزمون : در صورتی که شما قصد لغو کردن یا تغییر تاریخ آزمون خود را دارید فقط تا پنج هفته مانده به آزمون فرصت دارید و اگر تا قبل از این پنج هفته اقدام کنید با کسر 25% از هزینه پرداخت شده توسط شما آزمون لغو یا تاریخ آن تغییر می‌کند ؛ فقط در صورت داشتن دلیل پزشکی معتبر می‌توانید بعد از مهلت پنج هفته ای اقدام به لغو یا تغییر تاریخ نمایید. توجه داشته باشید درصورت تغییر تاریخ آزمون خود باید آزمون جدید سه ماه با قبلی فاصله زمانی داشته باشد.

ارسال کار نامه برای سازمان ها : فقط پنچ نمونه رایگان برای شما ارسال خواهد شد اگر بیشتر از این تعداد نیازدارید باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

درخواست ارزیابی مجدد : اگر حس می‌کنید نتایج آزمون شما اشتباه است شش هفته وقت دارید اقدام کنید و باپرداخت هزینه ای این درخواست را ثبت می‌کنید اگر درنتیجه این ارزیابی مجدد کارنامه شما تغییر کرد هزینه ای که پرداخت کرده‌اید به شما برمی‌گردد

فرم و قالب آزمون آیلتس (IELTS) و شباهتها و تفاوتهای دو آزمون IELTS Academic و IELTS General Training.

آزمون آیلتس (IELTS) توانایی های شما را در گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن در کمتر از سه ساعت بررسی می کند.

شباهتهای دو آزمون IELTS Academic و IELTS General Training در دو مهارت گوش دادن و صحبت کردن می باشد اما موضوعات مربوط به دو مهارت خواندن و نوشتن متفاوت است.

مهارتهای گوش دادن، خواندن و نوشتن تمام آزمون های آیلتس (IELTS) در همان روز بدون وقفه ی بین آنها.تکمیل می شود، اما مهارت Speaking می تواند تا یک هفته قبل یا بعد از آزمون آیلتس (IELTS) کتبی انجام گیرد.

زمان آزمون کل 2 ساعت و 45 دقیقه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: