کد خبر: ۳۹۶۸۶۱
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: استفاده از توربین‌های بومی می‌تواند تا ۷۰ درصد از ارزبری جلوگیری کند.

توربین بادی ۲۵۰ کیلو واتی در کشور تولید شد

شهریار صابر، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با توجه به لزوم به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشید و انرژی باد، تصمیم به تولید توربین‌های بادی گرفتیم. برای این منظور در ابتدا توربین‌هایی با سایز یک تا ۳۰ کیلو وات تولید شدند و در حال حاضر این توربین‌ها با سایز ۲۵۰ کیلووات به تولید می‌رسند.

وی با اشاره به مزایای بهره گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه داد: استفاده از انرژی تجدیدپذیر منجر به تولید انرژی برق و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی می‌شود، از طرف دیگر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در موضوعات مرتبط با محیط زیست نیز بسیار کار برد دارد و منجر به مسائلی، چون کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

صابر گفت: دانش فنی این محصول را خودمان به دست آوردیم که این امر منجر شده در تغییرات منعطف باشیم ضمن آنکه کاربرد توربین‌ها نیز افزایش یافته است به طوری‌که این توربین‌ها با تغییر پارامتر‌ها در تونل‌های مختلف بادی، قابل استفاده هستند.

وی افزود: استفاده از این توربین‌ها می‌تواند تا ۷۰ درصد از ارزبری جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت در خصوص اشتغال ایجاد شده توسط این محصول دانش‌بنیان عنوان کرد: در زمان تولید دانش فنی حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر در واحد‌های تحقیق و توسعه و سایر واحد‌ها مشغول به فعالیت بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت این محصول در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد. بعد از دریافت سفارش اشتغال ایجاد شده بسیار بالا خواهد بود به طوری‌که برای ۴۰ سفارش سالیانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ نیروی کار مشغول به فعالیت خواهند بود.

صابر، با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منجر به رشد و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌شود گفت: بازار این محصول بسیار خاص است و نیاز به معرفی و توسعه دارد که حمایت معاونت علمی در گسترش این محصول بسیار تاثیرگذار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: