کد خبر: ۳۹۶۹۳۴
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی ریاست جمهوری و یک شرکت انرژی از دستاوردهای بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی ایران است.

رفع نیازهای صنعتی ارزبر با مشارکت دانش بنیان‌ها

انعقاد توافق‌نامه همکاری مشترک میان «معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری» و یک شرکت انرژی در زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در زنجیره‎‌های ارزش بالادستی صنعت نفت یکی از دستاورد‌های بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی بود که از سوی جواد مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری» و «علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل این شرکت انرژی» به امضا رسید.

این توافق‌نامه با هدف بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در زنجیره ارزش صنایع نفت، گاز و انرژی ‎های تجدیدپذیر در حوزه‌های اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری با هدف توسعه اقتصاد دانش‎ بنیان امضا شد.

بر اساس این توافق نامه با اجرای صحیح و دقیق آن، تحقق ۷ هدف مهم پیش بینی شده است که «رفع نیاز‌های صنعتی ارزبر از طریق تعریف مگاپروژه‌های دانش‌بنیان و ایجاد کنسرسیوم‌های تخصصی دانش‌بنیان" یکی از اهداف ما است که در قالب قرارداد‌های همکاری به میزان برآورد تجمعی ۲۰۰ میلیون دلار اجرایی می‌شود.

«تعریف مگاپروژه‎‌های دانش‎ بنیان در فاز‌های تحقیق و توسعه و کمک به پیشبرد آن از طریق ایجاد همکاری با شرکت‎‌های دانش‎ بنیان و کمک به توسعه پلتفرم ‎های فناوری و توسعه محصولات جدید»، «ارتقاء تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی در محصولات، تجهیزات و لایسنس‎‌های مورد نیاز در این شرکت انرژی و «توسعه نیروی انسانی مستعد با استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی اکوسیستم کارآفرینی و دانش‌بنیان کشور و تأمین نیروی انسانی ماهر و نخبه با استفاده از ظرفیت ‎های طرفین و رفع نیاز منابع انسانی این شرکت از طریق برگزاری آزمون‌های مشترک و همچنین برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان پس از تأیید هیئت‌مدیره و اداره منابع انسانی هلدینگ و شرکت‌های تابعه» نیز دیگر اهداف این توافق‌نامه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: