کد خبر: ۳۹۶۹۶۰
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن تاکید بر نقش ارزنده نظام بانکی توصیه کرد شبکه بانکی حمایت از کارآفرینان و تولید کنندگان جدید را مد نظر قرار دهد.

سیستم بانکی حمایت از کارآفرینان و تولید کنندگان جدید را مد نظر قرار دهد

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان مازندران در حضور حسینی پور استاندار اظهار داشت: مازندران به لحاظ شاخص‌های اقتصادی و انضباط نقدینگی در وضعیت مساعدی قرار دارد و برخی چالش‌های استان که در ادوار گذشته با آن مواجه بود حل و فصل شده است.
وی ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و دهه کرامت افزود: انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه است و چنانچه بانک‌ها و نقش آفرینان سیستم اقتصادی در راستای تحقق این شعار عمل نمایند، بسیاری از مشکلات و مسائل اقتصادی کشور قابل حل است.
شیخ حسینی تصریح کرد: نظام بانکی همواره در پرداخت تسهیلات تکلیفی هماهنگ با دستگاه‌های مهم اقتصادی کشور در سطح ملی و استانی عمل نموده است و چنانچه ایجاد اشتغال و رونق تولید صرفا از طریق پرداخت تسهیلات امکان پذیر باشد، با این حجم تسهیلات پرداختی سطح تولید و اشتغال ایجادی بسیار فراتر از وضع موجودخواهد بود.
این مقام بانکی تاکید ورزید: چنانچه فرآیند تخصیص اعتبار از سوی شبکه بانکی هوشمندانه بوده و دستگاه‌های اقتصادی در معرفی کارآفرینان و تولید کنندگان و پروژه‌های اقتصادی حداکثر ملاحظات را در نظر بگیرند، سیستم بانکی می‌تواند با حمایت موثر از تولید، نقش مهمی در مهار تورم و رشد تولید ایفا نماید.
شیخ حسینی ادامه داد: تجربه نشان داده مشتریان اعتباری شبکه بانکی در سطح استان‌ها غالبا شرکت‌ها و شخاص حقیقی و حقوقی ثابتی هستند که در هر دوره تسهیلات دریافت نموده و سپس تسویه می‌کنند و مجددا در دوره بعدی در صف دریافت تسهیلات قرار می‌گیرند.
وی ابراز داشت: ضرورت دارد شرایطی فراهم شود کارآفرینان جدید و نوپا نیز از سوی سیستم بانکی مورد حمایت قرار گیرند و واحد‌های اقتصادی پس از چندین سال دریافت تسهیلات باید اتکای مالی خود به سیستم بانکی را کاهش داده و فرصت دریافت تسهیلات را به کارآفرینان جدید را به وجود آورند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: بیش از ۸۰ درصد تامین مالی اقتصاد کشور بر عهده بانک‌ها است و نیاز است سایر بازار‌های مالی و روش‌های نوین تامین مالی نیزبکار گرفته شودتا کارکرد نظام بانکی بسیار موثرتر، کارآمد و در خدمت بخش‌های اقتصادی باشد.
وی ادامه داد: تمرکز تحریم‌های ظالمانه دولت‌های متخاصم نیز بیشتر سیستم بانکی را نشانه رفته است و با وجود این شرایط دشوار، بانکداران کشور خدمات بانکی را در سطح مناسب کیفی به جامعه ارائه می‌دهند.
در ادامه سید محمود حسینی پور استاندار مازندران ضمن تبریک و تکریم مناسبت‌ها اظهار داشت: ارکان بانکی و مدیران این حوزه در سطح ملی و استانی مغز‌های متفکر اقتصاد کشور محسوب می‌شوند و تجربیات ارزشمند مدیران و متخصصین این حوزه می‌تواند در برنامه ریزی و سیاستگذاری‌های اقتصادی بکار گرفته شود.
وی افزود: حضور مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان بسیار مغتنم است و طرح راهبرد‌های اقتصادی از سوی ایشان موجب ارتقای سطح مباحث گردیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: