April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۹۶۴
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
0
پیشخوان مجازی بانک مسکن قابلیت‌های مختلفی دارد که یکی از این موارد امکان انتخاب و تبدیل یکی از حساب‌های مشتریان به حساب وکالتی و یا لغو آن است.

چگونه حساب وکالتی را به حساب عادی تبدیل کنیم؟

بورس کالا بستری مناسب را برای خریداران و فروشندگان ایجاد کرده است. قیمت‌گذاری‌هایی که در بورس کالا انجام می‌شوند بر اساس میزان عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا با توجه به شفافیت قیمت‌ها در بورس کالا افراد زیادی برای استفاده از این مزایا نسبت به خرید و فروش کالا در بورس کالا اقدام کنند. برای فعالیت در بورس کالا نیاز به دریافت کد بورس کالا و باز کردن حساب وکالتی بورس کالا است.

 

همانند فعالیت در بورس اوراق بهادار برای انجام معاملات در بورس کالا باید از طریق کارگزاری سفارش‌های خود را به بورس کالا برای انجام معاملات ارسال کنید؛ بنابراین اولین گام برای فعالیت در بورس کالا انتخاب کارگزاری مناسب است. سپس مراحل مشخصی برای گرفتن کد سجام و کد بورس کالا و باز کردن حساب وکالتی وجود دارد که با انجام این مراحل افراد می‌توانند در بورس کالا فعالیت کنند. در این میان سامانه EBGO برای ایجاد تسهیل در تعاملات بین کارگزاران و فعالان بورس کالا ایجاد شده است که از طریق این سامانه افراد می‌توانند فرم معرفی‌نامه برای باز کردن حساب وکالتی را نیز دریافت کنند.

حساب وکالتی حسابی است که به کارگزار اجازه برداشت از آن را برای انجام معاملات در بورس کالا می‌دهد. برای فعالیت در بورس کالا نیاز به باز کردن حساب وکالتی در یکی از بانک‌های منتخب است. در این حالت پس از گرفتن معرفی‌نامه از کارگزاری مربوطه برای باز کردن حساب وکالتی به بانک موردنظر مراجعه و حساب وکالتی را باز کنید. پس از باز کردن حساب وکالتی باید شماره حساب وکالتی را به کارگزاری مربوطه اعلام کنید. در این حالت کارگزاری این امکان را دارد تا برای انجام معاملات به‌طور مستقیم از حساب وکالتی مبلغ معامله را به حساب اتاق پایاپای بورس کالای ایران واریز کند.

 

حساب وکالتی خودرو، سپرده کوتاه مدت بانکی است که مبلغ ۱۰۰ میلیون از رقم حساب شما را تا زمان مشخص شدن نتایج برندگان سامانه یکپارچه خودرو و صدور مجوز از سوی وزارت صمت مسدود می‌کند.

خودروسازان اسامی بانک‌های مورد تایید را برای وکالتی کردن حساب متقاضیان دوره دوم فروش سامانه تخصیص خودرو مشخص کردند، با حساب کوتاه‌مدت یا قرض الحسنه در هر کدام از بانک‌ها، می‌توان آن را تبدیل به حساب وکالتی کرد.

در ماه اسفند1401 بانک ها با اعلام اینکه امکان وکالتی کردن حساب از طریق سامانه غیر حضوری وجود دارد و با امکان فعال‌سازی حساب وکالتی در بانک مسکن برای مشتریانی که تمایل به خرید خودرو داخلی دارند، فراهم شده است.

برهمین اساس مشتریان گرامی می‌توانستند با مراجعه به وبسایت اصلی بانک مسکن به آدرس https://www.bank-maskan.ir/advocacy نسبت به وکالتی کردن یکی از حساب‌های خود اقدام کنند.

فرآیند وکالتی کردن حساب مشتریان بانک مسکن به این صورت است که ثبت‌نام با کد ملی و شماره تلفن‌همراه صورت می‌پذیرد و پس از تطبیق اطلاعات مشتری و ورود آنان به سیستم با رمز یکبارمصرف، این امکان برای مشتریان بانک مسکن وجود دارد که یکی از حساب‌های خود را به عنوان حساب وکالتی انتخاب کنند.

بر همین اساس، پس از پذیرش و اخذ تاییدیه وزارت صمت، حساب مشتریان تبدیل به وکالتی برای خرید خودرو‌های داخلی طرح وزارت صمت می‌شود.

گفتنی است، برای وکالتی کردن حساب در مرحله ثبت نام نیاز به تکمیل بودن پول در حساب مشتری نیست و تا کنون ثبت نام حدود ۵ هزار متقاضی برای خرید خودرو‌های داخلی از طریق درخواست پیامکی انجام شده است.

مشتریان گرامی که برای خرید خودرو داخلی یکی از حساب‌های خود در بانک مسکن را به حساب وکالتی تبدیل کرده‌اند، می‌توانند برای انصراف از وکالتی شدن حساب خود به پیشخوان مجازی این بانک مراجعه کنند.

بر همین اساس، از طریق پیشخوان مجازی بانک مسکن امکان انصراف از حساب‌‍‌های وکالتی وجود دارد و مشتریان می‌توانند در بخش حساب‌های وکالتی پیشخوان مجازی گزینه لغو را انتخاب کنند تا فرآیند تبدیل حساب وکالتی آنان به صورت حساب عادی انجام شود.

لازم به ذکر است، در پیشخوان مجازی بانک مسکن علاوه بر بخش حساب‌های وکالتی، بخش‌های مختلفی از جمله افتتاح حساب غیر حضوری، شارژ برچسب الکترونیکی عوارض آزادراهی، پرداخت قبض، خرید شارژ، خدمات تسهیلات و … تعبیه و راه‌اندازی شده است که مشتریان گرامی می‌تواند از خدمات هر یک از این موارد به صورت مجازی استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: