April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۰۶۲
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
0

سفارش نصب دوربین مداربسته (انواع دوربین مدار بسته) از شرکت کالا بست با نصب فوری در تمامی شهرها با کمترین قیمت و بهترین پشتیبانی.

نصب دوربین مداربسته

بهره‌گیری از دوربین‌های مداربسته در منزل، ویلای شخصی، سازمان‌ها، محل کار و ... یکی از راه‎های مناسب برای جلوگیری از سرقت است. البته خرید یک دوربین مداربسته باکیفیت و بادوام در اولین گام و سپس نصب صحیح آن در قدم دوم، در کارایی این وسیله بسیار تاثیر گذار است. چنانچه به تازگی دوربین مدار بسته‌ای خریده‌اید، بهتر است تا آخر این مطلب با ما همراه شوید تا با نصب دوربین مداربسته با کالا بست آشنا شوید.

مراحل نصب دوربین مدار بسته با کالا بست

مراحل نصب دوربین مداربسته

علاوه‌بر خرید یک محصول باکیفیت، استفاده و نصب درست آن نیز مهم است؛ بنابراین پس از یک خرید مطمئن، باید به فکر نصب دوربین مداربسته‌ تان باشید. نصب دوربین مداربسته کالا بست بسیار راحت است و اگر مراحل آن را مو به مو انجام دهید، پشیمان نخواهید شد.

پیدا کردن موقعیت مناسب دوربین مداربسته

در نخستین گام باید مشخص کنید که دوربین مداربسته در کجاهای ساختمان قرار بگیرد. یکی از نکات مهم در رابطه با نصب دوربین‌های مداربسته، ایجاد یک حفره در محل تعیین شده است. در حقیقت در آن حفره است که سیم کشی‌های مورد نیاز قرار می‌گیرد. البته جای نگرانی نیست؛ چراکه این حفره یا سوراخ می‌تواند کاملاً پنهان شود. مشخص کردن تعداد و جایگاه‌های دوربین مداربسته قبل از نصب یک کار مفید است.

برخی از افراد فکر می‌کنند اشباع و تمرکز تعداد زیاد دوربین‌های مداربسته در یک مکان می‌تواند امنیت محل را زیاد کند؛ اما این طرز فکر کاملا نادرست است؛ زیرا باید دوربین‌ها را تنها در نقاط برنامه ریزی شده و ضروری‌تر نصب کنید یا اینکه مکانی را برای دوربین مدار بسته‌تان در نظر بگیرید که دوربین در آن‌جا میدان دید وسیع‌تری داشته باشد. این مسئله موجب می‌شود که با تعداد کم‌تر دوربین و هزینه به صرفه‌تر بتوانید نقاط بیشتری را کنترل و مدیریت کنید. همواره پیشنهاد می‌شود که دوربین‌ها بر گوشه‌های اتاق و دیوارها نصب شود. این کار موجب می‌شود که دوربین مداربسته بتواند تمام وقایع اتفاق افتاده در ورودی‌ها و خروجی‌ها را ثبت کند.

اتصال دوربین به منبع برق

دوربین مداربسته با یک وسیله برقی است و نیاز به منبع انرژی دارد. بعد از اینکه دوربین‌ها را با موفقیت نصب کردید، باید از طریق آداپتور ارسالی از طرف شرکت به وصل کردن دوربین به پریزهای برق بپردازید. وظیفه آداپتور، رساندن مقدار برق استاندارد و لازم به دوربین مداربسته است. در صورت عدم استفاده از آداپتور، ممکن است که عمر مفید دستگاه به شدت کاهش یابد. در حقیقت شما باید یک سر سیم را به قسمت پشتی دوربین و آن سر دیگر که اتفاقا دو شاخه هم هست را وارد پریز برق کنید. نکته‌ای که در این مرحله بسیار مهم است، وجود یک آداپتور برق سالم است. در صورت وجود هرگونه مشکل در آداپتور، فورا آن را به شرکت مربوطه مرجوع کنید و پیگیر مشکل آن قطعه شوید.

وصل کردن دوربین مداربسته به DVR

 برای انجام این مرحله از مراحل نصب دوربین مداربسته با کالا بست، بهتر است ابتدا با سیستم DVR آشنا شوید. دستگاه DVR یا Digital Video Recorder وظیفه ضبط تصاویر دوربین ‌ها را دارد و می‌تواند از محیط اطراف تصاویری ضبط کند. دوربین مداربسته باید از طریق کابلی به DVR متصل شود و تصاویر را انتقال دهد. تصاویر داده شده از طرف دوربین مداربسته توسط دستگاه DVR تحلیل می‌‌شوند و یک گزارش یکپارچه‌ای را به مخاطب ارائه می‌دهد. در این مرحله باید از فیش BNC که در انتهای آن پیچی قرار دارد به همراه کابل RG دوربین استفاده کنید. برای این کار کافی است BNC را طریق کابل گفته شده به دستگاه DVR اتصال دهید. به عبارت دیگر یک سر کابل باید به دوربین مداربسته و سر دیگر آن باید DVR وصل باشد تا تصاویر ارسال شود.

کابل کشی دوربین مدار بسته

کابل دوربین مدار بسته

از دیگر مراحل مهم نصب دوربین مداربسته با کالا بست، می‌توان به کابل کشی اصولی اشاره کرد. دوربین‌های مداربسته مانند برخی دیگر از وسایل برقی سیم‌ها و اتصالات فراوانی دارند؛ بنابراین باید به فکر مکانی برای تجمع کابل‌ها باشید. این جایگاه بهتر است در جایی در دسترس باشد و نباید خیلی دور افتاده باشد. به طور معمول هر دوربین مداربسته نیاز به یک دستگاه DVR جداگانه ندارد و یک دستگاه DVR می‌تواند تمام دوربین های مداربسته موجود را تحت پوشش قرار دهد؛ چراکه هر دستگاه DVR چند پورت دارند که از طریق این پرت‌ها، دوربین‌های مداربسته به آن متصل می‌شوند.

این دستگاه تصاویر تمام دوربین‌های مداربسته متصل به خود را ذخیره کرده و در آخر به وسیله مانیتور، تصاویر و ویدیو های مربوط به هر دوربین مداربسته را به صورت جداگانه یا به صورت ترکیبی در یک مانیتور نشان می‌دهد. البته لازم به ذکر است شرکت‌های بزرگ و چند طبقه نیاز به چند DVR دارند. پس تا اینجا متوجه شدید که باید برای نصب دوربین مدار بسته کابل کشی انجام دهید. اکثر شرکت‌های خدمات دهنده دوربین‌های مدار بسته، استفاده از کابل‌های ترکیبی را پیشنهاد می‌کنند. دلیل نام‌گذاری کابل ترکیبی آن است که آن‌ها دو رشته متفاوت را در خود جای داده‌اند.

به طوری که یک رشته برای برق و یک رشته برای تصویر استفاده می‌شود. در واقع شما با داشتن یک کابل می‌توانید هم سیم کشی برق و هم سیم کشی تصویر را انجام دهید. همانطور که گفته شد، رشته مرتبط با تصویر از نوع RG59 است که به آن فیش BNC متصل می‌شود. رشته مربوط به برق نیز دارای سیم قرمز، سیم مثبت و سیم مشکی است.

مخفی کردن کابل‌ها

نصاب‌های زبده همواره سعی می‌کنند که از سیم‌ها و کابل‌های کوتاه‌تری برای نصب دوربین مداربسته استفاده کنند. استفاده از سیم‌های بلند از کیفیت تصاویر می‌کاهد. همچنین جاسازی سیم‌های بلند کار دشواری است. چراکه وجود سیم‌های زیاد و پیچ در پیچ در یک مکان بسیار ناخوشایند است و باعث کاهش نظم محیط می‌شود. بنابراین بهتر است که کابل‌ها و سیم‌ها را در داخل دیوارها یا زیر وسایل مخفی کنید. یکی از روش‌های مناسب برای پوشاندن کابل‌های دوربین مداربسته، سوراخ کردن دیوار و ایجاد یک حفره است. تعبیه حفره‌ای در دل دیوار برای قرار دادن سیم‌های دستگاه، بسیار کار عاقلانه‌ای است. این کار از طریق دریل و مته برقی انجام می‌شود. معمولاً افراد معمولی توانایی انجام سیم کشی اصولی را ندارند. پس توصیه می‌شود که برای انجام این مرحله از نصب دوربین مداربسته با کالا بست، از افراد متخصص و ماهر کمک بگیرید.

انجام تنظیمات لازم

می‌شود گفت که آخرین مرحله نصب دوربین مداربسته با کالا بست، مربوط به تنظیمات است. بعد از اینکه با استفاده از تجهیزات لازم توانستید دوربین را نصب کنید، باید به تنظیمات دوربین بپردازید. برای این کار ابتدا تصاویر دوربین‌ها را مشاهده کنید. با مشاهده تصاویر عیب و ایرادهای دید دوربین مشخص می‌شود. همچنین باید از طریق منوی دستگاه و قسمت setting، تنظیماتی مانند شروع ضبط تصاویر، چگونگی ضبط، کیفیت تصاویر، رنگ تصاویر، قابلیت‌های ویژه و ... را تنظیم کنید.

در کل این تنظیمات تا حد زیادی بستگی به خودتان دارد. خبر خوب این که بعضی از تنظیمات توسط نرم افزار دوربین مداربسته نیز قابل اعمال است. استفاده از نرم افزارها در برخی از برندهای دوربین‌های مداربسته مانند برند سامسونگ نیازمند پرداخت هزینه جداگانه‌ای است درحالیکه برخی از آن‌ها مانند برند هایک ویژن، به صورت رایگان این نرم‌افزار را به مشتریان ارائه می‌دهند. برای باخبر شدن از این موضوع، لازم است که حین خرید به این نکته دقت کنید.

نصب دوربین‌های مداربسته یک کار بسیار مهم است. حتی اگر یک دوربین مدار بسته باکیفیت و گران قیمت نیز خریده باشید، در صورت عدم نصب صحیح نمی‌توانید از کارایی مناسب آن برخوردار شوید. در این مطلب به نصب دوربین مداربسته با کالا بست پرداختیم، امیدواریم از آن‌ها استفاده نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: