کد خبر: ۳۹۷۱۰۶
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
0

جزیره زیبا و مرجانی کیش، یک مقصد داخلی جذاب و دوست داشتنی به حساب می‌آید که هرساله میزبان گردشگران زیادی از شهرهای مختلف است. ساخت هتل های کیش با امکانات متنوع، جاهای دیدنی و مراکز خرید باعث شده تا این جزیره مورد افراد زیادی قرار بگیرد. شاید در نگاه اول این جزیره، یک مقصد لوکس و گران به نظر بیاید، اما جالب است بدانید که برخی از دیدنی های کیش رایگان هستند. همراه ما باشید تا با دیدنی های رایگان کیش آشنا شوید.

کشتی یونانی

یکی از جالب ترین تفریحات رایگان کیش، کشتی یونان نام دارد. این کشتی در سال 1345 در حالی که قصد برگشت به یونان را داشته، در سواحل جزیره کیش به گل می‌نشیند. تلاش های زیادی برای آزادی کشتی انجام شد اما در نهایت، پس از 80 روز تلاش بی‌وفقه، به دلیل وزن بالای کشتی، مسافران کشتی را ترک کرده و تمام بار آن که نفت بود، تخلیه شد. اگرچه پس از گذشت این همه سال، بخش های بسیار زیاد کشتی از بین رفتند، اما هنوز غروب آفتاب در کشتی یونانی، یکی از فوق العاده ترین مناظری است که در کیش می‌توانید آن را تماشا کنید.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره با قدمتی بالغ بر 800 سال، نماد شهری ثروتمند و سرسبز در جزیره بوده است. این شهر در شمال جزیره کیش قرار دارد و از بخش هایی نظیر خانه اعیانی، حمام شهر، کارگاه های صنعتی و کوره های شیشه گردی تشکیل شده است.

انجیر معابد یا درخت سبز

درختان انجیر چند صد ساله ساله در کنار بوته های گل سرخ کاغذی، تصویری رویایی از درخت سبز کیش را نمایش می‌دهد. این درخت های انجیر در زمان تیموریان و ایلخانان کاشته و از آن زمان به قوت خود باقی ماندند. آنچه این درخت را نسبت به سایر درخت ها متمایز می‌کند، شاخه‌هایی است که در طی این سال ها رشد کردند و به سمت تنه اصلی درخت برگشتند. همین موضوع سبب تمایز شکل متفاوت درخت سبز کیش شده است.

باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی کیش، مجموعه‌ای از ماکت ها و مجسمه های دست ساز مکان های دیدنی معروف ایران است که در این باغ قرار داده شده‌اند و گردشگران می‌توانند به هنگام عبور از این باغ راه، از این مجسمه ها بازدید کنند. این باغ راه مساحتی بالغ بر 32 هکتار دارد که معماری و هنر اصیل ایرانی را به رخ می‌کشد. برای بازدید از این باغ راه باید به قسمت جنوبی بلوار ولایت، حدفاصل دو میدان سعدی و هرمز بروید.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش با مساحتی حدود 10 هزار متر مربع در سال 1385 افتتاح شد. این اسکله با طول 437 متری تا میانه دریا می‌رود و تصویری بی‌نظیر از دریا و مرغ های دریایی را در معرض نمایش می‌گذارد. از امکانات تفریحی اسکله کیش می‌توان به دوچرخه سواری، ورزش های آبی، قایق سواری، جت اسکی، فلای بورد، غواصی، اسکوتر دریایی و سایر امکانات اشاره کرد.

نخلستان باغ بهشت

وجود نخل های قامت کشیده کشیده جنوب، زیباترین تصویری است که از سفر به جنوب در ذهنتان باقی می‌ماند. نخلستان باغ بهشت، یکی از زیباترین جاهای دیدنی رایگان کیش به حساب می‌آید که به هنگام سفر به کیش می‌توانید از آن بازدید کنید. گونه های گیاهی مختلف نظیر تمبر هندی و اکالیپتوس و معاشرت با مردم بومی جزیره از دیگر جذابیت های نخلستان باغ بهشت به شمار می‌آید.

پارک های ساحلی کیش

جزیره کیش به دلیل همسایگی که با دریای خلیج فارس دارد، از سواحل زیبا و بکری برخوردار است که امروزه به عنوان پارک های ساحلی در دسترس گردشگران هستند. پارک مرجان یکی از پارک های ساحلی جزیره کیش محسوب می‌شود که به دلیل برخورداری از مرجان، دارای آبی زلال و شفاف است. پارک مرجان در نزدیکی مرکز خرید مرجان قرار دارد که شما می‌توانید کالای مورد نیاز خود را با قیمت بسیار مناسبی از این مرکز خرید، تهیه کنید.

پارک ساحلی سیمرغ با مساحتی حدود 15 هزار متر مربع و برخورداری از امکانات تفریحی نظیر زمین بدمینتون، ایستگاه دوچرخه سواری، پیست اسکیت، دوچرخه سواری و مسیر پیاده روی، یکی از محبوب ترین پارک های ساحلی کیش به حساب می‌آید.

تجربه سفر ارزان به کیش با خرید بلیط هواپیما در فلای تودی

برخلاف نظر بسیاری از مسافران، کیش مقصد خیلی گرانی نیست و در زمان های مناسب مانند تابستان که هوا گرمتر می‌شود، از قیمت بلیط کیش کاسته خواهد شد. ما در این مطلب برخی از دیدنی های رایگان کیش را به شما معرفی کردیم، همچنین می‌توانید از اسکله میرمهنا، ساحل خانودگی کیش و پارک شهر کیش هم بازدید داشته باشید.

کیش به عنوان محبوب ترین مقصد داخلی، در هر روز و ماهی از سال، میزبان گردشگران زیادی خواهد بود. اگر آب و هوای برایتان مهم است از آذرماه تا اردیبهشت ماه به آن سفر کنید. اگر می‌خواهید سفر اقتصادی تجربه کنید ما تابستان و اوایل پاییز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به هرحال هر زمان که خواستید به کیش سفر کنید فلای تودی بهترین قیمت خرید بلیط هواپیما کیش را به شما ارائه می‌دهد.

کافی است وارد سایت فلای تودی شوید، و مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید. اگر قصد خرید بلیط یک طرفه را دارید، تاریخ ورود و اگر بلیط رفت و برگشت می‌خواهید، تاریخ خروج را هم وارد کنید، پس از وارد کردن تعداد نفرات و کلاس پروازی موردنظر بر روی گزینه جستجو کلیک کرده تا قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده ‌شود. در نهایت با چند کلیک ساده بلیط خود را خریداری کنید. اگر هم بابت خرید، سوالی داشتید، پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به شما است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: