April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
توسعه اشتغال و رفع بیکاری به ابزارهای جدید نیاز دارد
کد خبر: ۳۹۷۱۶۴
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
0
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت کار گفت:باید برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری، به سمت اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی حرکت کنیم.

دست نیاز دولت به سوی هوش مصنوعی

علی زندوکیلی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اینکه دغدغه ما در وزارت کار و معاونت توسعه کارآفرینی، توسعه اشتغال و رفع بیکاری است و ارائه تسهیلات به افراد برای ایجاد اشتغال همواره یکی از راهکار‌های ما در این راستا بوده است گفت: اکنون باید به سمت شرکت‌های بزرگ گام برداریم و مهم‌ترین مسئله ما در حوزه استارتاپی ایجاد شرکت‌های بزرگ است.

زندوکیلی، اشاره کرد: ما باید برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری، به سمت اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی حرکت کنیم. در سال جاری باید بخش ویژه اقتصاد دیجیتال را راه‌اندازی کنیم.

وی، تاکید کرد: کارآفرینی معادل اشتغال‌زایی است، اما نگاه ما این نیست و یکی از ارکان‌های کارآفرینی را نوآوری می‌دانیم و شرکتی که چندین هزار نیرو دارد، اما از نوآوری برخوردار نیست، از نظر ما کارآفرین نیست و صرفا اشتغال آفرین است.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:کلید موفقیت کارآفرینی، یافتن روش‌های خلاقانه است که با به کارگیری فناوری‌های روز و خلق خدمات و کالا‌های جدید به همراه اعمال سرعت و دقت در راستای تصمیم گیری و اجرای خواسته‌های مصرف کنندگان گام برمی دارد.

وی اظهار داشت: کارآفرینان با مدیریت، نوآوری، ایجاد شغل، رقابت، بهره وری و ایجاد صنایع و کسب و کار‌های جدید سهم مهمی در رشد اقتصادی کشور دارند، حرکت در مسیر کارآفرینی با تکیه بر تجربه قوی‌تر از قبل ادامه خواهد داشت لذا توجه به توسعه، ترویج و آموزش کارآفرینی در کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: