دهقان کیا از اصرار دولت بر واگذاری بانک رفاه انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۷۱۶۵
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
رییس کانون کارگران بازنشسته تهران از برگزاری جلسه با محمد مخبر معاون اول رییس جمهور خبر داد و گفت: در این جلسه با جدیت نست به واگذاری بانک رفاه کارگران انتقاد کردیم.

دست اندازی به اموال کارگران ممنوع

علی دهقان کیا با اشاره به اینکه سرمایه بانک رفاه کارگران متعلق به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی است گفت: دولت حق ندارد بانک رفاه را واگذار کند، زیرا مالک آن نیست و هر تصمیمی بگیرد، اشتباه است.


وی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص تامین اجتماعی گفت: در بند ۳ و ۴ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که به سران سه قوه ابلاغ شد، مقام معظم رهبری تاکید کردند که نباید به حق‌الناس دست اندازی شود و، چون بانک رفاه کارگران حق الناس است، دولت حق واگذاری آن را ندارد.

بیشتر بخوانید:

کارگران و بازنشستگان در انتظار گوشه چشم مخبر

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه دولت پیش زمینه واگذاری بانک رفاه را آماده کرده است گفت: اکنون ۶۷ رصد مدیریت سهام بانک رفاه به دولت واگذار شده که در نتیجه تصمیمات کلان را دولت برای بانک رفاه می‌گیرد و از این بابت نگران هستیم که به زودی تصمیم به واگذاری سهام بانک رفاه بگیرند.

وی با اعلام اینکه آقایان در واگذاری سهام بانک رفاه به ابلاغیه ماده ۴۳ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری استناد می‌کنند گفت: نمایندگان مجلس و دولت مردان به دلیل تاکید بر خصوصی سازی، قصد دارند سهام بانک رفاه را واگذار کنند، اما فراموش نکنیم که خصوصی سازی باید برای اموال دولتی صورت بگیرد و بانک رفاه اموال دولتی نیست، بلکه متعلق به کارگرانی است که با حق بیمه آنان بانک رفاه خریداری شده است.

دهقان کیا با تاکید بر اینکه واگذاری بانک رفاه ۱۸۰ درجه بر خلاف منویات و ابلاغیه مقام معظم رهبری است گفت: وقتی بانک رفاه حق الناس است، دولت حق هیچ گونه تصمیم گیری برای آن را ندارد، بنابر این اگر دولتمردان ادعای ولایتمداری دارند، اموال خودشان را بفروشند تا به ابلاغیه مقام معظم رهبری عمل کرده باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: