کد خبر: ۳۹۷۱۷۲
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
معاون طرح های توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو تاکید کرد:هیچ گونه محدودیت قانونی برای واگذاری اکتشاف معادن به بخش خصوصی یا دولتی وجود ندارد.

مقدمعلی معاون ایمیدرو: معادن کشف شده، به سرمابه گذاران دارای صلاحیت، واگذار می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حسام مقدمعلی، معاون طرح‌های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با حضور در برنامه «میز اقتصاد» شبکه خبر که رضا جدیدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و کوروش شعبانی رئیس کمیته اکتشافات خانه معدن ایران، حضور داشتند، تاکید کرد: بر اساس قانون معادن هر شخص حقیقی یا حقوقی مجاز به فعالیت در حوزه اکتشاف معادن در سراسر کشور است و بنابراین هیچ گونه محدودیت قانونی برای واگذاری اکتشاف معادن به بخش خصوصی یا دولتی وجود ندارد.

مقدمعلی به پتانسیل‌های معدنی کشور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که این ظرفیت‌ها بالفعل نشود نمی‌توان شاهد اثرات ملموس آن در زندگی مردم بود.

وی با اشاره به ریسک بالا و نیاز به ارقام بالای سرمایه گذاری به عنوان مهمترین مشکلات اکتشاف در فاز‌های شناسایی و پی جویی افزود: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای پس از اکتشاف معادن آن‌ها را از طریق مزایده جذب سرمایه گذار به فعالان دارای صلاحیت در بخش معدن و صنایع معدنی واگذار می‌کند.

معاون طرح‌های توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد: طی تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو، پس از شناسایی اندیس‌های دارای پتانسیل با ارزش توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، ایمیدرو اکتشافات فاز عمومی و تفصیلی را انجام داده و در صورت قابل اتکا بودن، از طریق مزایده به فعالان بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر در استان‌های خراسان جنوبی، مرکزی، آذربایجان غربی، اصفهان و قم فعالیت‌ها در حال انجام است و همزمان و به صورت پیوسته مزایده‌های واگذاری از طریق سازمان صمت این استان‌ها برگزار می‌شود.

وی همچنین بر اهمیت صلاحیت مالی و فنی شرکت کنندگان در مزایده تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: