April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۳۳۱
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه برنامه‌های مفصلی برای حل مشکل بدهی‌های دولت از طریق دارایی‌های موجود از جمله طرح مولدسازی وجود دارد.

دولت حدود ۱۱۴۴ میلیارد تومان بدهی دارد

رحیم ممبینی، معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: مجموع بدهی دولت به نظام بانکی و همچنین سازمان‌ها حدود ۱۱۴۴ هزار میلیارد تومان و بدهی شرکت‌های دولتی نیز حدود ۱۸۹۴ هزار میلیارد تومان است؛ همچنین بدهی دولت به صندوق توسعه ملی حدود ۷۴ میلیارد دلار است.

رحیم ممبینی افزود: در برنامه هفتم توسعه موضوع پایداری بدهی‌های دولت را در دستور کار قرار داده‌ایم. البته زمانی که از مسئله پایداری بدهی‌های دولت صحبت می‌کنیم، دارایی‌ها نیز مطرح می‌شود که باید گفت دارایی‌های زیادی دولت دارد و برای حل مسئله و مشکل بدهی‌های خود باید روی آن برنامه‌ریزی کند.

ممبینی ادامه داد: یکی از دارایی‌های دولت مولدسازی است که می‌توان در این زمینه گفت، دارایی‌های دولت بسیار بیشتر از بدهی‌های اوست و تنها نیاز به برنامه ریزی دارد.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: نمی‌خواهم بیشتر از این در مورد دارایی‌ها صحبت کنم و از آن‌ها نام ببرم، اما باید گفت حل مشکل بدهی‌های دولت به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی از این طریق امکان پذیر است.

ممبینی خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه بسته‌ای به نام اصلاح نظام بانکی داریم که در آنجا تکالیف دستگاه‌های متولی به ویژه بانک مرکزی در این زمینه مشخص شده است، اما درباره اینکه چه اتفاقی باید رخ دهد و چه سرنوشتی برای بانک‌های ناتراز باید متصور شد صحبتی نمی‌کنم، چرا که در حیطه اختیارات بانک مرکزی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: